Ser ut som det kan bli tid til noe videre sortering i ukene som kommer......laveste prioritet på de gamle greiene derFlageborg: Fortell hva du har, du Jeg kan være interessert i noe av det..Se boksen!
Sludder - makan til graut! Du får det nesten til å høres religiøst ut . Gleder meg til når jeg (uvitende og kunnskapsløs som jeg er) uvørent skal spille inn noen gamle råkkelåter på et XG bånd. Blir moro...Hvordan skal du IKKE bruke dyre metalbånd? I maskiner som åpenbart ikke kan håndtere dem , og ikke er kapable til å ta ut deres beste. Slike bånd bør overlates til andre dersom den rigg en har ikke enten gjør det den bør med dem eller at eieren ikke har kunnskap til dem.
Finn, her, eller ebay alt etter hvor mye du har og hvor mye arbeid du vil legge i det. Selv brukte opptakskassetter kan ha litt verdi, så første og beste bud i innboksen ville jeg hoppet over.Kassett-spilleren fra begynnelsen av 90-tallet med alle finesser og en haug med kassetter ble gravd fram fra arkivet sammen med Vinylen, men hvor bør man kvitte seg med kassett-formatet? Merket med Denon på spiller og Tapes....
Hvorvidt den er verdt 6K i nåværende tilstand er tvilsomt. På finn.no så er vel alle priser å anse som forhandlingsbare med mindre selger skriver noe annet, og når noe så sjelden som en 670ZX dukker opp på finn.no og man har det som favoritt Nak-spiller, så ville det ikke være unaturlig å ihvertfall legge inn et bud man er komfortabel med. Det er de færreste av oss som snubler over gratis eller nesten-gratis NakamichierDere mangler vett etterhånden. 6000 for en DEFEKT spiller??
Den på finn er 680ZX. Halv og standard hastighet. Auto innspillings azimuth justering, men bare level utvendig justering. så med innvendig justerte bias pot for det/de bånd en skal bruke, er det et topp spiller. Dvs. pot justeres da for f.eks. Maxell UD, UDXLll og MX, eller andre fabrikanters type 1, 2 og 4 bånd og for best mulig kompabilitet med innstillingen, med bånd av samme generasjon. Når en slik spiler ikke går, vil det som et minimum være minimum idler gummi butte, men fra der kan det være ganske mye. 680Zx er også den spilleren med størst behov for riktig kapstan belte av alle Classic transport spillerne. Og den er produser på den tiden, som det i ettertid har vist seg var den verste m.h.t. kvalitet på PP kondensatorer, som feilet. 6000? nei, ikke uten at mange feil er utelukket. I orden? fra 8000 og oppover. Dette er en virkelig topp spiller når den har fått ekspert service.
Jeg snublet iallefall over min NAK (CD1) så og si gratisDet er de færreste av oss som snubler over gratis eller nesten-gratis Nakamichier
Ja det var deg og @HasseBasse jeg tenkte på med «de færreste»Jeg snublet iallefall over min NAK (CD1) så og si gratis
Snacky
Ah! Nå fikk jeg det med meg også at det er en 680ZX og ikke en 670ZX. På 680 så har de også gått bort fra "analoge" VU-metere ser jeg.Den på finn er 680ZX. Halv og standard hastighet. Auto innspillings azimuth justering, men bare level utvendig justering. så med innvendig justerte bias pot for det/de bånd en skal bruke, er det et topp spiller. Dvs. pot justeres da for f.eks. Maxell UD, UDXLll og MX, eller andre fabrikanters type 1, 2 og 4 bånd og for best mulig kompabilitet med innstillingen, med bånd av samme generasjon. Når en slik spiler ikke går, vil det som et minimum være minimum idler gummi butte, men fra der kan det være ganske mye. 680Zx er også den spilleren med størst behov for riktig kapstan belte av alle Classic transport spillerne. Og den er produser på den tiden, som det i ettertid har vist seg var den verste m.h.t. kvalitet på PP kondensatorer, som feilet. 6000? nei, ikke uten at mange feil er utelukket. I orden? fra 8000 og oppover. Dette er en virkelig topp spiller når den har fått ekspert service.
Snålt å se at enkelte tar parti for bølla som overfaller og dreper for fote, inkludert kvinner og barn, og deretter hevder at offerets klager er ensidige. Hvor blottet for moral og empati går det an å bli?
Niels: OK, jeg reformulerer: Hvordan skal du IKKE bruke dyre metalbånd? I maskiner som åpenbart ikke kan håndtere dem , og ikke er kapable til å ta ut deres beste. Slike bånd bør overlates til andre dersom den rigg en har ikke enten gjør det den bør med dem eller at eieren ikke har kunnskap til dem. Eventuelt ikke ØNSKER å lære å utnytte dem etter kunstens regler. Så få er igjen av disse, at jeg syns de som er igjen skal håndteres ordentlig. Ref. tidlige innlegg om bruk av type 4 i for eksempel ghettoblaster. Det er min definisjon på grov feil i kassettsammenheng. Det, og å gi totalt f… i et opptak, vedlikehold, type eller match. Fordi det -feilaktig- anses som kuriosa..Kassetter, CD og vinyl er bærere av en historisk arv. Og den betyr såpass mye for meg og «mine» at sånt er vanskelig å se på..Og du , du veit nok hvordan det er. Som også flere andre her. Det ER lett å få klassisk kassettlyd med type 1, slik Slemmo skrev. Men seriøse tapeheads tar imo dette lenger enn det, finner riktig bånd til riktig bruk i riktig maskin, og det tar den tid det tar. Fordi gode resultater krever sitt..Og det aksepteres
Er dette graut/myte eller har er det noen bånd som er "tilpasset" enkelte deck?Sludder - makan til graut! Du får det nesten til å høres religiøst ut . Gleder meg til når jeg (uvitende og kunnskapsløs som jeg er) uvørent skal spille inn noen gamle råkkelåter på et XG bånd. Blir moro...
Nei, den på finn er nok for kostbar med ukjent tilstand.
Men spillere, som kan kalibrere seg selv kan ikke alltid klare å kalibrere seg for alle bånd. Noen bånd er utenfor spillerens kalibreringens +/- område. Dersom du har slike bånd, må spilleren likevel kalibreres om for den typen og da kan det hende den ikke vil kalibrere andre på motsatt side av kalibrerings området. Spillere fra 80 tallet kan være kresne på Maxell S og TDK X bånd f.eks, siden de var om man kan si det: var senter kalibrert for de vanlige utgavene til Maxell og TDK.Alle decks er justert til spesifikke bånd fra fabrikken, bruker du andre bånd må du re-kalibrere for å få best mulig resultat, med f.eks. Pioneers Auto BLE, JVC BEST eller Aiwas DATA systemer går dette automatisk, på andre må man jobbe litt selv. Jeg er ikke inne i bånds SOL, MOL osv men der vil jo være bånd der fungerer bedre enn andre. Ingen bånd er tilpasset et deck, det er spilleren der er justert til båndet.
For meg høres det ut som sedvanlig graut fra den kanten, tenk på Ockhams barberkniv. Denon driver bisniss, er det sannsynlig at de produserte kassettbånd som gir gode resultater i kun Denon-spillere, eller har de forsøkt å lage bånd som gir flest mulig kjøpere gode opptak? Eller er det sannsynlig at TDK har en eller annen kartell-avtale med Nakamichi?Er dette graut/myte eller har er det noen bånd som er "tilpasset" enkelte deck?
Ev. hvorden er denne tilpassningen gjort reint teknisk?
Vil man omgå dette med et deck med kalibrering og tonegenerator? Eller er det noe mer?
For meg høres det ut som en kompatiblitetsfeil hvis noen kassetter ikke er "tilpasset" enkelte deck.
Jeg har sendt han ei melding med spørsmål, så kanskje jeg kan fastslå noe om den. Men 6 er uansett for mye.Nei, den på finn er nok for kostbar med ukjent tilstand.
Den videoen har jeg sett for leeenge siden, veldig bra forklaring. Og konklusjonen er at dette er bare et problem for deck uten kalibreringsmulighet (bias+level). Ser hvordan matching kan bli en relevant problemstilling under gitte forutsetninger.
He he, litt sånn som Apple!For meg høres det ut som sedvanlig graut fra den kanten, tenk på Ockhams barberkniv. Denon driver bisniss, er det sannsynlig at de produserte kassettbånd som gir gode resultater i kun Denon-spillere, eller har de forsøkt å lage bånd som gir flest mulig kjøpere gode opptak? Eller er det sannsynlig at TDK har en eller annen kartell-avtale med Nakamichi?
Spørs om du får noen svar, nå er den jammen solgt.Jeg har sendt han ei melding med spørsmål, så kanskje jeg kan fastslå noe om den. Men 6 er uansett for mye.
Da er jeg redd det er en, som kan få seg en DYR overraskelse!Spørs om du får noen svar, nå er den jammen solgt.
For noe tøv, selvfølgelig kan man endre på det! Enhver med servicemanual og litt elektronikkverktøy kan justere inn kassettspilleren for akkurat de bånd man selv vil.HAR du autokalibrering, er det ingenting i veien for å bruke den..bare bruk den riktig, og glem ikke at også spillere med en form for kalibrering er justert etter spesifikke bånd fra start. Ingen mengde rekalibrering kan endre på det. Kompromisser har vi jo - som sagt før- liten tid til. Og, fremelsker du dem, glem å få alt ut av systemet ditt..
Eg og trur at det er gode greier men holder Malaysia deckene mål , er skeptisk til byggekvalitet.Så for å svare på spørsmålet til HeyHo lenger opp; Jeg er overbevist om at kombinasjonen Super Auto BLE og Dolby S vil fungere veldig bra.
Er det 3034 fra Tandberg, så holder ike den mål. Hadde den selv men den var skikeli dårlig kvalitet å finish påEg og trur at det er gode greier men holder Malaysia deckene mål , er skeptisk til byggekvalitet.
Har friskt i minne et Technics plastikk fantastikk bomkjøp.
Det var overaskene å høre Har alltid hatt et godt øye til Tandberg sine deckEr det 3034 fra Tandberg, så holder ike den mål. Hadde den selv men den var skikeli dårlig kvalitet å finish på