Idar E: Sånn å forstå…
Det å skjønne en artist fordrer å lytte til HELE sveipet. Men de fleste velger seg en epoke, og får da kun med seg den. Så stor som EJs produksjon er, kan det lett gjøres med hans musikk. Og du har visst valgt deg det første samarbeidet mellom Elton og Bernie. Påbegynt I 1969 med Empty Sky og oppsummert med Capt. FANTASTIC i 1975..
Som sagt, jeg kan sette opp liste til deg for å vise MIN utvalgte mixtape for la oss si Elton John, periode 1969-70. Et materiale som omfatter hele fem utgivelser.
Empty Sky…undervurdert! Fullført istedet for at EJ deltok i Grand Prix.
Elton John Live in Russia, with Ray Cooper. Konsert fra Moskva, 1969, på CD/LP for kun få år sia.
Elton John. Full av juveler!
17-11-70. Første live , offisielt sett
Tumbleweed Connection..Halve plata aleine er verd prisen! Inneholder WHERE TO NOW, ST. PETER…og COME DOWN IN TIME..samt BURN DOWN THE MISSION. Mannen har kun 2 jazzlåter. Come Down in Time og MADMAN ACROSS THE WATER. Sistnevnte album kommer i superutgaver tiende juni..
Men jeg lager ikke tapen selv
Bruk gjerne PM..og forbered en forsegla 90 eller 100 som er tilpassa maskinen din. Gjerne chrome. Selv ville jeg gjort dette med en nyere Denon HD-M, pga musikalsk egenverdi. Men tilpassa type 2 er en god erstatning for den som har et litt mer begrensa budsjett. Mixtapes er eierens egne summering av en tidsmessig periode, fasilitert gjennom spesifikk musikk. På autentisk format. Tidskapsler!