Kassett-spillernes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Du får beskjed, Terje..Jeg foretrekker altså nyere tape, men har 60+ av dem- som nok alle skal redubbes..
     
    Sist redigert:

    Tønnes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    794
    Antall liker
    525
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    54
    Venter fem sånne selv idag, Tønnes! Greit du fikk ordna opp da Revox gikk dukken. Sånt er trivelig. Var det kanskje TDK SA-type?
    Tja det ble TDK FE90 som jeg fikk med ,men har nå fått tak på noe andre også,finner noen hele veien på nettet. :)

    Tønnes
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Tønnes: Mine MAs kom idag..hele fem stk. Ser ut til å ha overlevd Posten også. Ryker rett inn på "lager"..men prisen var kanskje noe drøy..
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.617
    Antall liker
    9.450
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Tønnes: Mine MAs kom idag..hele fem stk. Ser ut til å ha overlevd Posten også. Ryker rett inn på "lager"..men prisen var kanskje noe drøy..
    Prisen var grei nok synes jeg. De koster ca. det samme på Ebay.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Terje-A: Det er kvalitet i den pakka, ja..derfor huka jeg dem inn.. Klarer du å få resten av TDK/Sonypakka levert her 17.09.16 /søndag på dagen)? Avtalt pris...
     
    Sist redigert:

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    En av kinabutikkene i Altea har RAKS-kassetter på ei hylle bak disken. På avstand klarte jeg bare å identifisere normalbånd, men det så ut som om det også var en annen type av samme merke, kanskje chrome? Er RAKS et merke som er verdt å ta med hjem?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.617
    Antall liker
    9.450
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    En av kinabutikkene i Altea har RAKS-kassetter på ei hylle bak disken. På avstand klarte jeg bare å identifisere normalbånd, men det så ut som om det også var en annen type av samme merke, kanskje chrome? Er RAKS et merke som er verdt å ta med hjem?
    Finner du Type 2, Type 2s og SP Metal til en vettug pris, +/- 4-5 Euro så tror jeg du trygt kan kjøpe. De samarbeidet nært med BASF frem til 1996 da de prøvde å kjøpe BASF. men det feilet. BASF ble solgt til Korea isteden.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.617
    Antall liker
    9.450
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Terje-A: Det er kvalitet i den pakka, ja..derfor huka jeg dem inn.. Klarer du å få resten av TDK/Sonypakka levert her 17.09.16 /søndag på dagen)? Avtalt pris...
    Søndag ut på dagen går bra. Jeg ringer litt før jeg kommer.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Betyr det at type I ferro fra RAKS er noe ræl, eller er det verdt å kjøpe en liten håndfull av dem likevel?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.617
    Antall liker
    9.450
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Betyr det at type I ferro fra RAKS er noe ræl, eller er det verdt å kjøpe en liten håndfull av dem likevel?
    Får du et 5 pack for en fornuftig sum så er det vel bare å klemme til ;)
    Samarbeidet med BASF gjør det nok trygt. Selv om jeg aldri har prøvd dem sjøl.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Betyr det at type I ferro fra RAKS er noe ræl, eller er det verdt å kjøpe en liten håndfull av dem likevel?
    Får du et 5 pack for en fornuftig sum så er det vel bare å klemme til ;)
    Samarbeidet med BASF gjør det nok trygt. Selv om jeg aldri har prøvd dem sjøl.
    Tror det var en stykkpris på € 1,60 eller noe slikt, og kineserne er det ofte mulig å gjøre en god deal med på kvantum. Kanskje 10 stk til rett over € 10? Husker at et par stod det C46 på og de hadde et annet design, men på den avstanden jeg stod kunne jeg ikke se hvilken type det var. Kanskje de var type II eller IV?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Får du med en liten, assortert bånd- kartong for meg også? Ti eller tjue? Deler utgiften dersom antallet totalt er 20-50-delt på to. RAKS er faktisk ganske gode, og verd å ta inn litt av Det var franskmenn (Emtec, Gennevilliers, FR) som kjøpte BASF til å begynne med- i 1997. Så kom de koreanske tekstil- og PET-ekspertene KOHAP inn i overgangsperioden, og solgte til et britisk holdingselskap i 02. Etter konkursen ble selve produksjonsutstyret for tape solgt til nederlandske RMGI. De fortsatte produksjon av egen tape på BASF-maskineri helt fram til 2012:cool:

    BASF SE (Badische Anilin und Soda Fabrik SE) er det største kjemikonsern på planeten og har hovedsete i den gamle hjembyen Ludwigshafen. Dog er tapen borte nå..:(

    Terje-A: OK! Er våken ca 10.00. :cool: Vi ses! Vi får bruke nettbank siden det er søndag, men penga skal du få....
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Terje-A: Penga er på vei..burde ankomme imorra, mandag. Takk skal du ha. Bestandig like trivelig:cool:
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Auditor: jeg kommer til å foreta den handelen like før jeg reiser slik at jeg unngår overvekt og unødvendig plassbruk i begrenset baggasje. Ryanair er jo nazi på slikt. Men noe blir det uansett. Og noe snop... ;D
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.617
    Antall liker
    9.450
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Terje-A: Penga er på vei..burde ankomme imorra, mandag. Takk skal du ha. Bestandig like trivelig:cool:
    Ja, visst var det koselig, alltid interessant å prate med deg om kassetter og duppeditter. Jeg regner med at pengene er under kontroll.
    Vi som holder liv i denne tråden må jo stole på hverandre.:)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Terje-A: Penga er på vei..burde ankomme imorra, mandag. Takk skal du ha. Bestandig like trivelig:cool:
    Ja, visst var det koselig, alltid interessant å prate med deg om kassetter og duppeditter. Jeg regner med at pengene er under kontroll.
    Vi som holder liv i denne tråden må jo stole på hverandre.:)
    Vi kan jo ikke stole på noen andre siden vi er de rareste av alle hifi-freaks, til og med de mest ekstreme "subjektivistene" synes at vi er i det rareste laget... ;)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: BRA! Det er jo en annen mulighet også: Får du til et større kvantum, bruk Correos (Posten). Send som pakke hjem til Norge før du reiser, så deler vi herfra..hehe..Du sa det går an å gjøre en deal med dem..Rare? Vi? Det er jo ikke verre enn deler av hornfolket..hehe..
    Terje-A: Ærlighet varer lengst:cool:
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Ovenevnte forsendelsesvis er for kvanta 50+. Dog, med de RAKS-prisene kan det jo fort bli femti på hver, vel?:cool: Blir jo som en slags Ebay-forsendelse du selv foretar fra annet land- med egen kvalitetskontroll..Se hva du får til?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.617
    Antall liker
    9.450
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Auditor: Fant ut av det nå. Området i Tokyo heter Akihabara, ser ut som om det kan være stedet....;)
     
    Sist redigert:

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Ovenevnte forsendelsesvis er for kvanta 50+. Dog, med de RAKS-prisene kan det jo fort bli femti på hver, vel?:cool: Blir jo som en slags Ebay-forsendelse du selv foretar fra annet land- med egen kvalitetskontroll..Se hva du får til?
    Vi får se. Det er ikke sikkert de har mer enn de to små bunkene jeg så med egne øyne, det er ofte slik med rariteter hos kineserne her nede. WYSIWYG er noen ganger svaret jeg får. :rolleyes: Når det gjelder hvor rare de mest avanserte DIY-hornfolka er i forhold til meg så skyldes nok det at mitt navn ikke står skrevet i versaler hos de største bankene i landet, og kryptens fysiske størrelse... Uten den begrensingen ville jeg nok slått dem ved å tilføre kassettbruk til totalregnskapet.

    På den andre siden er vi også superhippe blant de som bryr seg om slikt nå som kz-bevegelsen har oppstått fra de døde. Det er bare å skaffe seg en liten bunke slike utgivelser så tilhører vi en form for elite. :cool:
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.617
    Antall liker
    9.450
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Jeg, superhipp :confused:, Ja, hvorfor ikke, elite høres jo også fint ut. ;) Baluba slår om seg med hyggelige adjektiver. Kanskje han har tatt seg en liten whisky :confused: Håper den er god og selskapet er bra. Ingenting er som en tur med gode venner, god stemning og et glass eller to.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Store gin tonics, Atle. Er jo så sabla redd for malaria at jeg har tatt min diett fra min tid i Afrika hjem til Europa. ;) Gode venners lag hjelper i tillegg på sinnets munterhet. :cool:
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.617
    Antall liker
    9.450
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Store gin tonics, Atle. Er jo så sabla redd for malaria at jeg har tatt min diett fra min tid i Afrika hjem til Europa. ;) Gode venners lag hjelper i tillegg på sinnets munterhet. :cool:
    Gin & Tonic er innafor8)

    Sitter forresten nå og tar opp noe fra VCD, konsert med Thongchai "Bird" McIntyre in Bangkok 2007. For et sabla liv det er på denne.
    Svinger skikkelig, fest og moro. Det er reint så jeg drømmer meg bort til hine gode dager...
    Men de må vi få tilbake. Tålmodig Terje, tålmodig. Det ordner seg..
    (Tar opp på Axia 46 metal tape som egentlig er 54. 3 sånne og vi er i mål)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Pokker heller, vi har da bestandig tilhørt eliten..??:cool:
    Terje-A: Akihabara har det du ser etter...:cool:
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Baluba, Terje-A: Litt moro på morran. Hvis dere vil ha et par eksempler på akkurat hvor genial en viss, bebrillet, britisk artist er, søk på Youtube:

    Flood song Michael Parkinson Show ( m/Elton)
    Oven Song
    Klippet fra Actor´s Studio i 2005. der Elton setter musikk til en scene fra Peer Gynt..

    Kos dere!
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tror jeg har nevnt at jeg har hatt et samarbeid med Elton Johns studio i Liverpool i 2000. De lånte til og med min workstation i tre uker.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    DEThar ikke jeg fått med, iallefall..:(
    Førte til at mitt eget studio var tilbake på ADAT den perioden, men det gjorde egentlig ingenting. Fikk skryt for å ha levert de reinste opptakene de noensinne hadde fått fra en underleverandør. Kjekt å ha levert opptak på det nivået med stil. :cool:
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.617
    Antall liker
    9.450
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Gratulerer med skryt Baluba. Godt å gjøre en skikkelig jobb. Ikke lett i dag. Alt skal bare være "godt nok". Grmmpf.:mad:
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Faen for noen priser på de ES spillerne. Har lyst på en på 16kg. Må regne med opp mot 500kr pr kg. Teller på knappene...
     

    Tønnes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    794
    Antall liker
    525
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    54
    Hei fikk tak på en Kassettspiller Denon DRM800a 3hoder, 3 motorer, 1991 modell-topputgave til en meget fin pris,( Jeg synes dette da) 1400; meget bra stand og tatt servis på den nettopp også .

    l_1888823191.jpg


    denon_drm-800a_stereo_cassette_deck.jpg
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.617
    Antall liker
    9.450
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Gratulerer Tønnes. 1400,- og den har vært på service, veldig bra. Et veldig godt kjøp.
     

    Tønnes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    794
    Antall liker
    525
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    54
    Gratulerer Tønnes. 1400,- og den har vært på service, veldig bra. Et veldig godt kjøp.
    Ja jeg forsto det slik på at denne hadde våre og fått service ,så det blir noen dager til så er den her.Prisen synes jeg var meget fin,ikke noe og si på den.;)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Langt derifra.. Den der er imo bedre enn en tilsvarende klassa Sony fra samme år. Meget bra!! Håper bare den overlever transporten.
     
    Sist redigert:

    Tønnes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    794
    Antall liker
    525
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    54
    Langt derifra.. Den der er imo bedre enn en tilsvarende klassa Sony fra samme år. Meget bra!! Håper bare den overlever transporten.
    Ja du sier noe der Auditor ,jeg har litt verk i magen når den e på tur med posten,jeg burde ikke brukt posten på denne,men viss jeg er helldig ,så kan dette gå.Han pakker den godt inn,jeg ba om exstra pakking på denne.Så får jeg bare se om dette vill gå.

    Tønnes
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg sannsynligvis tømt Altea (og Alfaz kommune) for nye uinnspilte kassetter. Det ble 7 chrometaper c74, en trepakning ferro c74 og to topakninger ferro c46. Ikke noe særlig å dele på, men når det regner på presten så drypper det litt på klokkeren, Auditor. :)

    image.jpeg
     

    Tønnes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    794
    Antall liker
    525
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    54
    Ja da har jeg fått testa Denon DRM800a og den kom helt fint til meg ,uten en skade .Så jeg hadde max flaks i dag.Så jeg fikk koble den opp og synes ikke dette var noe å klage på ;) tvert i mot.Den var pakket så godt inn ,at det var så vitt jeg fant den i esken med alt den bobleplasten det var pakket inn i haa haaa ,han tok meg på ordet ;) ingen tvil om det :).

    Tønnes
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn