Møbelet er aldeles utmerket. Da skjermer jeg heller slik jeg har gjort. Hvilke lakrisreimer?Frog: Se for all del til å reversere det. Erstatt med et ordentlig rack!!!! Og hiv lakrisreimene.
Ser at du har lagt til litt mer info her nå. Kan derfor svare...Månedslønn er å ta hardt i , Terje. Da må du opp i Finite Elemente. Men rimelige, formålsbygde racks laget med grunnlag i utprøvd forskning- som Solidsteel og Quadraspire- er livstidsinvesteringer som kun gjøres en gang. Altså er de like mye verd det som en topp Moccamaster på kjøkkenet for den som ikke funker uten kaffe. Dessuten: Furu og hobbyskiver egner seg dårlig til resonnanskontroll. Kontra avkoblet MDF, spikes og helsveisa stålramme er det som å ha rørforsterkeren stående på ei sovepute full av dun. Og lyden blir deretter. Min Solidsteel 3.5 er tjue år gammel nå.. Hyllene ligger på små halvkuler av gummi. Disse har små stålkuler i midten som i bunn og grunn en vibrasjonsdempere. De tar uønskede vibrasjoner ned i ramma. Som i sin tur tar dem ned i spikeføttene og kansellerer dem. Quadraspire QAVM bruker masse på en litt annen måte for samme resultatet. Hjelper blant annet på fokus, ro og transparens. Har du vurdert rørdempere på Icon, forresten?
Ja. Men har du lest så langt?Har du tenkt så langt?
Poenget er vel at det har gått en viss faen i frog79, han VIL fikse den fordømte Pioneerspilleren. Kjenner meg igjen i det der, man kan jo ikke gi seg heller.![]()
Endelig en som tok den! Det er ikke noen her inne som er helt riktig navla.Alle som har en fetisj for kassetter og kassettspillere er noen underlige skruer...![]()
De rene digitalistene ser nok på oss med undring, men det er jo mange som er begge deler. Og jeg forstår vinylhuene godt og regner med at de også forstår at tape kan gjøre godt langt inn i sjelen for oss som koser oss med det. Jeg streamer selvfølgelig ofte, men koser meg med både tape og MD. Og det er noe spesielt å ha et fysisk media og ikke være avhengig av nettforbindelse hele tiden også. Kanskje vi ubevisst prepper for en fremtid med dårlig infrastruktur ?Da spør jeg : Hva er det som gjør digitalistene så mye "bedre"????
Enig med deg, men jeg tror at løpet er kjørt. Alle jeg snakker med om min interesse for opptak på kassett og MD svarer meg med følgende; Det er jo ikke noe vits, det er jo bare å streame. Og ingen av disse har stereoanlegg heller. Med to unntak. En har til og med vinylTerje-A: Det jeg vil fram til er at nettet ikke er svaret på alle våre situasjoner, slik hele Norge tror. Digitaliseringen har en grense før det går helt over styr. Vi skal ikke ende i et overvåkningssamfunn/politistat heller. Ungene våre bør begynne å forstå det nå.Det samme gjelder de som totalt ukritisk legger hele sitt liv ut til allmenn beskuelse på nett og mobiler.
Når det kommer til musikkdistribusjon så var det løpet kjørt allerede da digitalteknologi ble modent for massemarkedet på åttitallet. Husker jeg leste en artikkel om framtidens musikkdistribusjon i danske Hifi & Elektronik på familieferie et år. Strømming ble regnet som en garantert framtid, men en annen idé om at butikkene selv ville brenne ut CD-er og printe cover on demand til kunde over disk vet vi i dag var dødfødt.Enig med deg, men jeg tror at løpet er kjørt. Alle jeg snakker med om min interesse for opptak på kassett og MD svarer meg med følgende; Det er jo ikke noe vits, det er jo bare å streame. Og ingen av disse har stereoanlegg heller. Med to unntak. En har til og med vinylTerje-A: Det jeg vil fram til er at nettet ikke er svaret på alle våre situasjoner, slik hele Norge tror. Digitaliseringen har en grense før det går helt over styr. Vi skal ikke ende i et overvåkningssamfunn/politistat heller. Ungene våre bør begynne å forstå det nå.Det samme gjelder de som totalt ukritisk legger hele sitt liv ut til allmenn beskuelse på nett og mobiler.![]()
Og overvåkning ? Jeg har f.eks. skjult mobilnr. pga. tidligere jobb. Men googler jeg navnet mitt så kommer jaggu meg nummeret opp på en internasjonal opplysningstjeneste. Om de har fått tak i det her på sentralen eller Finn vet da faen. Men vi overvåkes i alle retninger.
Det vil nok være vinyl, kassett, tape, CD og MD en god stund fremover, men det vil være et nisjemarked. Oppblomstringen av vinyl tror jeg er et blaff. Digitaliseringen vil fortsette, alt og alle vil være online. Det er økonomi som er viktigste driver av nettløsninger for mest mulig og kunstig intelligens, og da er det umulig å stoppe dette. Datatilsynet greier bare å bremse det litt.Jeg sier ikke alt er negativt heller, men det eneste utelukkende positive med det hele er:
a) Dac´en er tilbake
b) Vinylen og kassettene har fått en revival. En revival som kommer for CD også.
Da er vi to.Inntil hele verden ligger som offerlam for kyniske, kinesiske datahackers, ja...De er enten der, i Nord-Korea eller i Russland. Og det kommer garantert til å skje også. Den dagen Facebook har nedsmelting, konker og brukerne mister alle data for ever og alltid kommer iallefalll jeg til å glise. Da har folket nemlg kanske lært hvor grensa burde gått. Dog, da er det for seint. For den som har profil der, vel og merke. Jeg hverkan har eller vil ha en. På noe sosialmedium type FB, Twitter, Snap, IG++ Utstår ikke den livsførselen.
Det var oppmerksomheten rundt vinyl jeg tenkte på. Vinylen vil det være et marked for...I en del yrker er nok profiler på sosiale nettverk nødvendige, det foretas til og med møter på grupper der man må inviteres inn. En svært effektiv måte å jobbe i grupper over geografiske strekk sålenge man ikke omtaler sensitiv informasjon. Effektivt, men det kan skade grensene mellom jobb og fritid. Men slik er ofte denslags jobber uansett. Mitt liv har vært fullt av slike jobber og verv, derfor er jeg ikke på sosiale medier når jeg ikke driver med noe som avhenger av at jeg er der. Står nok foran en reaktivering av Facebook nå etter å ha tatt pause siden mai i fjor. Trenger det som arbeidsredskap igjen.
Uansett så vil jeg ikke være for paranoid på nettet. Beskytter meg godt og har ikke sensitive opplysninger lagret på pc engang, med unntak av noen få passord som ikke betyr allverden likevel. Kjøper lite på nett, med unntak av litt musikk og da bruker jeg Paypal. Så enkelt er det å handle musikk direkte fra artistene selv i dag, det er jo aldeles herlig.
Vinylbølgen er ikke et blaff. Den store oppmerksomheten rundt det er et blaff, og det stiger ikke til himmels. Men jeg tror det i dag er en ganske grei omsetning som kommer til å fortsette lang tid framover. Det vil forbli et stort nisjeprodukt. Skrotnisser som oss leker oss med virkelige nisjeprodukter, overgått kun av den eksklusive klubben som bare spiller mastertapekopier på sine pimpa Studer-maskiner.![]()