Kassett-spillernes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.355
    Torget vurderinger
    1
    Det er akkurat grensene som ikke settes av deg selv hvis eneste mulighet for å få utført noe er nettbasert, Baluba. Da styres det av den som HAR dataene. Ett eller annet sted ligger dataene, og det er bare et tidsspørsmål før uvedkommende får tak i dem. SAMME FAEN hvilken sikring man har. Det tror jeg forresten IBM-folket vil slite mer med enn oss eplehuer:rolleyes:

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er ikke fryktelig redd for at verden skal få vite hva jeg strømmer, og nettet kjøper jeg billetter og musikk på ellers. Nettbank har jeg selvfølgelig, det har vel alle? Jeg skjønner fortsatt ikke hva dere vil fram til, hva i all verden har denne digitaldystopien med stømming å gjøre? Hvorfor i all verden er det strømming som er grensen for når nettet blir farlig? Hva i denne forestillingen er det som rammer strømming av musikk spesielt, siden dere pakker argumenter mot strømming inn i lettere konspirasjonsinspirerte argumenter mot hele internet. Mens dere faktisk sitter som registrerte medlemmer av et nettforum og diskuterer det?

For meg er holdningene mot strømming uforståelige når de kommer på nivået. Å mene at strømming gir for lite avkastning til artistene må være eneste argument jeg ser mot strømming, men hvis bare flere ville vært villige til å betale for strømmingen kunne artistenes organisasjoner hatt mer å forhandle om i møte med strømmetjenestene.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.355
    Torget vurderinger
    1
    JEG BETALER GODT FOR MIN, OG DET JEG SER SOM FEIL ER ALTSÅ AT NETTET SNART ER ENESTE MULIGHET MENIG MANN HAR. DET AT UNGENE VÅRE IKKE HAR LÆRT HVOR GRENSENE GÅR, ER NOE VI SOM FORELDREGENERASJON MÅ LEVE MED. MEN VENT OG SE OM TI ÅR...INNTIL DEN TID HAR NORGE BLITT UTSATT FOR MINST TRE MASSIVE DATAANGREP. OG IKKE FORSTÅTT HVORFOR.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.813
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Jeg er ikke fryktelig redd for at verden skal få vite hva jeg strømmer, og nettet kjøper jeg billetter og musikk på ellers. Nettbank har jeg selvfølgelig, det har vel alle? Jeg skjønner fortsatt ikke hva dere vil fram til, hva i all verden har denne digitaldystopien med stømming å gjøre? Hvorfor i all verden er det strømming som er grensen for når nettet blir farlig? Hva i denne forestillingen er det som rammer strømming av musikk spesielt, siden dere pakker argumenter mot strømming inn i lettere konspirasjonsinspirerte argumenter mot hele internet. Mens dere faktisk sitter som registrerte medlemmer av et nettforum og diskuterer det?

For meg er holdningene mot strømming uforståelige når de kommer på nivået. Å mene at strømming gir for lite avkastning til artistene må være eneste argument jeg ser mot strømming, men hvis bare flere ville vært villige til å betale for strømmingen kunne artistenes organisasjoner hatt mer å forhandle om i møte med strømmetjenestene.
    Føler det blir litt feil å skrive dere, jeg har selvfølgelig nettbank, eBay, Paypal, Tidal og Netflix, sa opp Netflix her om dagen forresten. Handler masse på nett, både hifi, duppeditter, flybilletter og hotellrom. Er vel ikke lenge før vi får mat fra Rema levert på døra også. Poenget mitt er at vi blir overvåket på nett, se bare på reklamen som treffer akkurat deg. Om det gjør så mye har jeg egentlig ikke tenkt så mye over, men dette er omtrent som klimaendringer, vi ser at det skjer, men vi får gjort svært lite med det. Nettet er en velsignelse på veldig mange måter, men som alt annet kan det misbrukes.

frog79

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.11.2014
    Antall liker
    719
    Noen som har noen meninger om den Technics Rs-Az6`n som ligger ute for salg?

Ser den har gått nedover og nedover i pris..

Frog79

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.813
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Noen som har noen meninger om den Technics Rs-Az6`n som ligger ute for salg?

Ser den har gått nedover og nedover i pris..

Frog79
    Jeg har jo en AZ7 og AZ6 er veldig lik. Samme hoder, mangler bakgrunnsbelysning i kassettvinduet, mangler direct mulighet, vet ikke om elektronikken er identisk. Hvis den er lite brukt og fungerer som den skal så synes jeg den er verdt prisen 1600,- Det er ikke mange kassettspillere som er under 20 år gamle, disse er jo blant dem.

Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.355
    Torget vurderinger
    1
    Frog: Den kan erstatte de to andre, men du har vært for sein til å nå 640en- hvis performance tross alt er bedre. Men grei, den..

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.355
    Torget vurderinger
    1
    Terje-A: Nettopp! Forskjellen mellom verktøy og våpen er svært viktig her..

frog79

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.11.2014
    Antall liker
    719
    Skal vurdere det hvis prisen faller enda litt mer. Generelt lite lysten på å kjøpe ting usett.

Driver testing så det holder her med de to andre decka så ikke gitt opp enda..

Frog79

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.813
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Skal vurdere det hvis prisen faller enda litt mer. Generelt lite lysten på å kjøpe ting usett.

Driver testing så det holder her med de to andre decka så ikke gitt opp enda..

Frog79
    Har du femten nye C90 metal tape til overs så kan du få min AZ7:)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    JEG BETALER GODT FOR MIN, OG DET JEG SER SOM FEIL ER ALTSÅ AT NETTET SNART ER ENESTE MULIGHET MENIG MANN HAR. DET AT UNGENE VÅRE IKKE HAR LÆRT HVOR GRENSENE GÅR, ER NOE VI SOM FORELDREGENERASJON MÅ LEVE MED. MEN VENT OG SE OM TI ÅR...INNTIL DEN TID HAR NORGE BLITT UTSATT FOR MINST TRE MASSIVE DATAANGREP. OG IKKE FORSTÅTT HVORFOR.
    Det har bare så lite med om man bruker strømming eller ikke å gjøre. Den diskusjonen der hører hjemme i OT-baren lengst nede i forumet, ikke i lydrelaterte tråder. Her i kassettspillertråden synes jeg vi skal forholde oss til hva som gir oss god lyd, alt fra musikerne til formatene. Hvilke tanker man har om verdenskriser grunnet datakrasj (noen som husker Y2K?) har ingenting med det å gjøre. Vi kjøper alle flybilletter og konsertbilletter på nettet, vi betaler regning og så videre. Jeg kjøper all musikk jeg ønsker å eie, og supplerer med strømming. Det er ikke vanskeligere enn det.

Men skal jeg få snakke fra artistenes siden nå, den økonomiske siden av saken, så gjør ikke vi som samler på fysiske medier så fryktelig mye for inntektene til artistene. Det er strømming som er viktigst å få mer betalt for, de fysiske mediene er tynt nok som de er økonomisk så det er kun digital distribusjon som holder den store bransjen levende. Og gjør det mulig for de minste å bli distribuert. Det artistene trenger er folk som betaler for strømming i tillegg til å fortsette med å kjøpe fysiske medier. Come on, det dreier seg om 100-200 kroner i mnd, avhengig av hvilket abo du velger. Hvis verdens musikkelskere sluttet å være så formatbasert reaksjonære at de faktisk avviser å delta aktivt i digital distribusjon ville det faktisk gjøre musikkbransjens forhandlingskort med strømmetjenestene enklere. Det er kontraproduktivt for musikkbransjens overlevelse. Den kan ikke overleve på noen få skrotinger som fortsatt kjøper vinyl og CD, for å ikke snakke om kassetter. Hvor mange originalkassetter kjøper dere utover turer innom Fretex?

Nei, la oss heller diskutere lyden enn et nytt Y2K. Kassettspillere er fine til å ta opp musikk fra nettet. Selv skal jeg bryte litt copyrightregler og tape John Prines duettplate og Knopfler med Emmylou Harris på kassett fordi disse ikke finnes på Tidal. Har Spotify Premium-abo ut mars, så jeg får benytte sjansen og ta det opp via Fidelify. Føler det blir litt mer dynamikk da. De bør passe på en C90, men skal jeg velge chrome eller normal til å ta opp 320 kbps Ogg Vorbis?

Sist redigert:

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.813
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Det har bare så lite med om man bruker strømming eller ikke å gjøre. Den diskusjonen der hører hjemme i OT-baren lengst nede i forumet, ikke i lydrelaterte tråder. Her i kassettspillertråden synes jeg vi skal forholde oss til hva som gir oss god lyd, alt fra musikerne til formatene. Hvilke tanker man har om verdenskriser grunnet datakrasj (noen som husker Y2K?) har ingenting med det å gjøre. Vi kjøper alle flybilletter og konsertbilletter på nettet, vi betaler regning og så videre. Jeg kjøper all musikk jeg ønsker å eie, og supplerer med strømming. Det er ikke vanskeligere enn det.

Men skal jeg få snakke fra artistenes siden nå, den økonomiske siden av saken, så gjør ikke vi som samler på fysiske medier så fryktelig mye for inntektene til artistene. Det er strømming som er viktigst å få mer betalt for, de fysiske mediene er tynt nok som de er økonomisk så det er kun digital distribusjon som holder den store bransjen levende. Og gjør det mulig for de minste å bli distribuert. Det artistene trenger er folk som betaler for strømming i tillegg til å fortsette med å kjøpe fysiske medier. Come on, det dreier seg om 100-200 kroner i mnd, avhengig av hvilket abo du velger. Hvis verdens musikkelskere sluttet å være så formatbasert reaksjonære at de faktisk avviser å delta aktivt i digital distribusjon ville det faktisk gjøre musikkbransjens forhandlingskort med strømmetjenestene enklere. Det er kontraproduktivt for musikkbransjens overlevelse. Den kan ikke overleve på noen få skrotinger som fortsatt kjøper vinyl og CD, for å ikke snakke om kassetter. Hvor mange originalkassetter kjøper dere utover turer innom Fretex?

Nei, la oss heller diskutere lyden enn et nytt Y2K. Kassettspillere er fine til å ta opp musikk fra nettet. Selv skal jeg bryte litt copyrightregler og tape John Prines duettplate og Knopfler med Emmylou Harris på kassett fordi disse ikke finnes på Tidal. Har Spotify Premium-abo ut mars, så jeg får benytte sjansen og ta det opp via Fidelify. Føler det blir litt mer dynamikk da. De bør passe på en C90, men skal jeg velge chrome eller normal til å ta opp 320 kbps Ogg Vorbis?
    Bra innlegg dette her Baluba, jeg betaler gladelig 199,- pr mnd. for Tidal Hi-Fi. Det er jo en bagatell i forhold til hva anlegget koster. Jeg ville valgt Chrome, det bør gi litt bedre lydkvalitet, og Chrome tape er fortsatt relativt billig og enkel å få tak i.

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det er vel verdt det selv når opptaket er av Ogg Vorbis istedenfor FLAC. Har en TDK CDit C90 liggende, kanskje jeg skal sprette den? Men på den andre siden så vet jeg ikke helt om Ogg Vorbis er skikkelig utnyttelse av chrometape. Når jeg tenker meg om så har jeg jo den Samsung chrometapen, den er jo C90. Perfekt valg av tape. Annenrangs kildemateriale til annenrangs chrometape?

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.355
    Torget vurderinger
    1
    Iallefall en bedre match. Skal du bruke Ogg, prøv det på Samsung:rolleyes: CDit er såpass god at den bør gå for å lage en skikkelig referansetape istedet. Det klarer du ALDRI med en Samsung. Svakhetene ligger for tydelig opp i dagen til det.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Vel, vi får se hvordan NAD 613 liker Samsung. Bryr meg ikke om å vente til Nakamichi kommer for å teste den saken hvis jeg får ånden over meg. Men to begravelser på en uke (har en på fredag også) med det som hører med av sosiale forpliktelser i forbindelse med den siste så blir det fort helg før jeg er klar til opptak. Men man vet aldri, kanskje jeg får ånden over meg i morgen. Da blir det isåfall til å koble 613 til RCA-utgangene på A-DAC. Det er litt klur å ha preamp uten tapeloop, samme hvor bra preampen er.

Med Nakamichi i krypten kommer det nok til å føles påtrengende å skaffe en passende pre med tapeloop før eller siden. Men det kan bli litt dyrt så jeg avventer til det bare dukker opp noe under nesen for meg. Gode kjøp dukker noen ganger opp på brukten, men relativt sjelden røverkjøp. Et alternativ er jo en vintage tapeloop-duplikator, men det er virkelig en nødløsning. Merker det irriterer meg litt at tape er blitt så "backwards" at de færreste amper har loop i dag.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.813
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Vel, vi får se hvordan NAD 613 liker Samsung. Bryr meg ikke om å vente til Nakamichi kommer for å teste den saken hvis jeg får ånden over meg. Men to begravelser på en uke (har en på fredag også) med det som hører med av sosiale forpliktelser i forbindelse med den siste så blir det fort helg før jeg er klar til opptak. Men man vet aldri, kanskje jeg får ånden over meg i morgen. Da blir det isåfall til å koble 613 til RCA-utgangene på A-DAC. Det er litt klur å ha preamp uten tapeloop, samme hvor bra preampen er.

Med Nakamichi i krypten kommer det nok til å føles påtrengende å skaffe en passende pre med tapeloop før eller siden. Men det kan bli litt dyrt så jeg avventer til det bare dukker opp noe under nesen for meg. Gode kjøp dukker noen ganger opp på brukten, men relativt sjelden røverkjøp. Et alternativ er jo en vintage tapeloop-duplikator, men det er virkelig en nødløsning. Merker det irriterer meg litt at tape er blitt så "backwards" at de færreste amper har loop i dag.
    Icon Audio har..;), men det har vel også noe med at dette er engelsk Old School.

Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.355
    Torget vurderinger
    1
    Frog: Choose your battles! Kjøpte du ikke Pioneeren usett, kanskje? Kan love deg en solid forskjell på den og den jeg har her- til sistnevntes fordel.

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

Icon Audio har..;), men det har vel også noe med at dette er engelsk Old School.
    Det er flere som har, men de fleste er dyre. Derfor er vintage et bedre alternativ for meg. :)

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.355
    Torget vurderinger
    1
    Sålenge det ikke går falsk økonomi i det, så...Dessuten er det et generasjonsspørsmål også.

frog79

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.11.2014
    Antall liker
    719
    Er det noen som har kjennskap til disse latterlig billige Mabuchi motorene som selges nye på Ebay?

Hvordan er de iforhold til Panasonic/Matsushita motorene?

Regner med det bare er møl men til den prisen de skal ha så kan det ikke skade å prøve en for å se.. Koster rundt 30-40 med gratis porto..

Frog79

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.813
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Er det noen som har kjennskap til disse latterlig billige Mabuchi motorene som selges nye på Ebay?

Hvordan er de iforhold til Panasonic/Matsushita motorene?

Regner med det bare er møl men til den prisen de skal ha så kan det ikke skade å prøve en for å se.. Koster rundt 30-40 med gratis porto..

Frog79
    Solgte Mabuchi 540 og 380 motorer på åtti- og nittitallet. De gikk på 6v DC, med børster og hadde glidelagre i bronse, bedre utgaver hadde kulelagre og bedre magneter. De hadde en jevn fin kvalitet. Er opprinnelig japansk. Alternativet den gangen var Igarashi, men de hadde et dårligere rykte.

Edit: solgte også Mabuchi 550,600 og 750. Dette går på størrelse, 380 var minstemann.

Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.355
    Torget vurderinger
    1
    Terje-A, Frog: Der er vi over på RC-biler, gitt!!:rolleyes: Mabuchi 540 var standard føde der. Har ikke tall på hvor mange sånne en RC-fiksert kompis kjøpte et år. Han bora flere hull i dem for å prøve å få turtallet opp.

Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.355
    Torget vurderinger
    1
    Minner litt om den ene som satt i den gamle Teac´en min. Men hva er egentlig så guffent med å FOR EKSEMPEL bytte ut i den Technicsen Terje skal ha ut???? Du er ikke garantert at den der har riktig spec ift originalen heller...Det var da et utrolig stress for lite resultater, da..

frog79

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.11.2014
    Antall liker
    719
    Minner litt om den ene som satt i den gamle Teac´en min. Men hva er egentlig så guffent med å FOR EKSEMPEL bytte ut i den Technicsen Terje skal ha ut???? Du er ikke garantert at den der har riktig spec ift originalen heller...Det var da et utrolig stress for lite resultater, da..
    Joda. Men på den Technics`en så fungerer sikkert alt som det skal og vettu.. Og slikt er jo ikke noe morsomt;)

Selvsagt hadde jeg fått en fin pris så skulle jeg vurdert det..

Frog79

frog79

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.11.2014
    Antall liker
    719
    Spec`n på den originale motoren er ikke vanskelig å finne uansett. Men vi får se hva jeg finner på.

Frog79

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.813
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Jeg er sikker på at frog79 ikke føler det som stress i det hele tatt, bare kos. Men hva samboer føler er vel en annen sak;)

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.355
    Torget vurderinger
    1
    Frog, Terje-A: Undervurder aldri kvinner. Det å reparere for enhver pris kan bli utrolig dyrt over tid. Og utvalget av grail-maskiner blir ikke større. Bare et lite tips. Fordelt på et lite utvalg personer i Norge, som ikke selger blir de og. Så hold heller øya åpne før det er for seint.

Ang. motor: Spør gjerne BirgerG.

Sist redigert:

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.813
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Frog, Terje-A: Undervurder aldri kvinner. Det å reparere for enhver pris kan bli utrolig dyrt over tid. Og utvalget av grail-maskiner blir ikke større. Bare et lite tips. Fordelt på et lite utvalg personer i Norge, som ikke selger blir de og. Så hold heller øya åpne før det er for seint.

3 hoders maskiner er i ferd med å bli like sjeldne som hønsetenner​, er det ikke det uttrykket du av og til bruker da?
    Det er derfor jeg mener at en pris på 3000,- eller mer er innafor for en slik en. (Hvis den er i god stand selvfølgelig) 2 hoders maskiner er det mange av, men de blir jo borte de også. Så for de som har noen kroner til overs og er interessert i å ha et par gode spillere på lur så vil jeg tro at tiden er overmoden for å handle , enten det er Sony, Nakamichi, Denon, Nad, Akai, Pioneer, Technics, Onkyo, whatever. Kassetter er jo enda viktigere å skaffe seg. Og det er jo hyggelig å mate det gromme decket med skikkelig metaltape også. Chrome er selvfølgelig også veldig bra.

Og det er klart at froggern bestiller seg en Mabuchi fra nettet til prisen av 2 liter melk på Rema. Det er bare å kjøre på.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

3 hoders maskiner er i ferd med å bli like sjeldne som hønsetenner​, er det ikke det uttrykket du av og til bruker da?
    Det er derfor jeg mener at en pris på 3000,- eller mer er innafor for en slik en. (Hvis den er i god stand selvfølgelig) 2 hoders maskiner er det mange av, men de blir jo borte de også. Så for de som har noen kroner til overs og er interessert i å ha et par gode spillere på lur så vil jeg tro at tiden er overmoden for å handle , enten det er Sony, Nakamichi, Denon, Nad, Akai, Pioneer, Technics, Onkyo, whatever. Kassetter er jo enda viktigere å skaffe seg. Og det er jo hyggelig å mate det gromme decket med skikkelig metaltape også. Chrome er selvfølgelig også veldig bra.

Og det er klart at froggern bestiller seg en Mabuchi fra nettet til prisen av 2 liter melk på Rema. Det er bare å kjøre på.
    Hvis han gidder å mekke, og det ikke koster mer enn det, så er det absolutt verdt forsøket. Et deck kan være berget for framtiden hvis det blir vellykket. Det er selvsagt ei grense for hvor mye en skal bruke på et deck som ikke er holy grail, men det skal litt mer enn noen tikroninger til før den grensen er nådd. Et spørsmål om tidsbruk mer enn budsjett, altså. Og hvem har vel bedre ting å ta seg til enn å mekke på utstyret sitt, da? Alt har en grense, men den grensen er ikke nådd med slike utgifter som det.

Fikk melding i dag om at LX-3 tar en gruppereise til Vestlandet sammen med noen andre Naka som skal hjem fra service til sine lengtende eiere i vest mandag kveld. Så rundt midten av neste uke skal jeg forhåpentligvis klare å kjøre første tape gjennom skjønnheten.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.355
    Torget vurderinger
    1
    Terje-A: Med fare for å gjenta det viktige her: Altså IKKE det jeg ville gjort. Har man X antall tohodere bør de være små gylne billetter til toppdecket. Jeg har iallefall selv en som ikke blir solgt. Da må budet ligge nord av fem tusen- og langt nord også.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.355
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Endelig..hehe... Forresten skal du kontakte Slither. Han later til å ha kjøpt et høyttalermerke du er svært oppesen på for tida. trenger visstnok assistanse!

frog79

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.11.2014
    Antall liker
    719
    Endelig litt fri.. Mer tid til testing.

Ser at hastigheten på dette decket stabiliserer seg etter rundt 10min med spilling.

Ga potmeteret bak i motoren en lett dusj med CRC 226 og dette kurerte mye av driftingen. Lurer nesten på om det var et møkkete potmeter da jeg faktisk fikk hastighetsforandringer bare ved å røre pot meteret med skrujernet uten å skru..

Friskmelder herved dette temperaturtemperamentelle (!) decket.

Hva jeg gjør videre med dette vet jeg ikke helt enda. Fikk inn en Teac Tx300 tuner som har fått første pri ettersom den ser ut som ny men er like gammel som meg selv.. Noen pærer har gått så skal konvertere til LED.. Må bare finne noen som ser ut som gamle gode pærer først.

Frog79

lyntoft!

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.05.2008
    Antall liker
    805
    Sted
    Kløfta
    Torget vurderinger
    1
    Hei.

Hva er shelflife for forseglete BASF chrome bånd?
    Gjelder CSII (Chrome Super II).
    Erfaring med disse til TCD440A?

Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.355
    Torget vurderinger
    1
    Lyntoftj: CS2 av siste utgave? Veldig bra holdbarhet der. Har noen av dem selv. Hvorfra og hvor mange? Burde funke på Tandis, men noe sier meg at Maxell er bedre der. Feks XL2 (S). Både pga formuleringen av båndet og kalibreringsbehov. Du har sett hva Bartesam spiller på? Se forresten på TDK AD60-pakka Marcus74 har ute. Den funker på Tandis. Hadde du derimot hatt en Pioneer i nyere referanseklasse...BASF elsker dem.

Sist redigert:

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.813
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Hei.

Hva er shelflife for forseglete BASF chrome bånd?
    Gjelder CSII (Chrome Super II).
    Erfaring med disse til TCD440A?
    De er vel fra tidlig nittitall, jeg har brukt 5-10 sånne i løpet av de siste par årene og har ikke hatt noen problemer.
    Synes de passer veldig bra til mine Sony spillere. Tror de holder i mange år og jeg blir veldig overrasket hvis du får trøbbel med dem i de nærmeste 20 årene.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.355
    Torget vurderinger
    1
    Lyntoftj, Terje-A: De BASFene der er av en type som må passes litt på mht nivåer og kjede forøvrig. Båndet er knall, tåler høy utstyring. Men har du en svakhet ett eller annet sted vil de nådeløst avsløre den. Får dem meget godt til på 810, men tror ikke helt TCD er riktig maskin der, altså..Da bør du finne deg et alvorlg stort parti av ett bestemt bånd, kalibrere deretter og så holde deg til det. Som Bartis har gjort med sin rigg. Hvordan er tilstanden på den? Ferdig rensa?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn