Kassett-spillernes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.645
    Antall liker
    9.495
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Ikke nødvendigvis, hovedpoenget mitt er at det du har som hobby, gjør du med et smil om munnen:) Gjør du hobbyen om til noe som ligner på et yrke så forsvinner smilet. Og brenner du for noe så kommer kompetansen glidende
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.088
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    ...hvis du kurses ordentlig i det du gjør, ja..Elektronisk service er noe du skal LÆRES OPP i FØR du har lov til å åpne komponenter, Terje. Huska du ikke det? Jeg har topp folk til å utføre all min sådan.
     
    Sist redigert:

    lyntoft!

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.05.2008
    Innlegg
    1.427
    Antall liker
    804
    Sted
    Kløfta
    Torget vurderinger
    1
    ^
    Kompetanse på nisjeprodukter har en tendens til å forsvinne av naturlige årsaker.
    Fornuftig da å bli selvhjulpen.
    Patetisk å rakke ned på de som tar egne grep.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    ...hvis du kurses ordentlig i det du gjør, ja..Elektronisk service er noe du skal LÆRES OPP i FØR du har lov til å åpne komponenter, Terje. Huska du ikke det? Jeg har topp folk til å utføre all min sådan.
    Blir som å si at man ikke skal skru bil selv heller, men overlate alt av service, reparasjoner, og oljeskift, bytte tennnplugger o.s.v. til verkstedene. Veldig mye man kan gjøre selv bare man vet hva man gjør, eller får litt veiledning.
     
    J

    Jim I Hendriksen 2nd Edt.

    Gjest
    Når man har en hobby med kassettspillere så er det en del av hobbyen det å kikke nedi, forstå, og fikse det man kan selv. Å lære noe vil alltid berike hobbyen. At man henter inn hjelp fra andre når det stopper opp er en selvfølgelighet som alle skjønner og benytter seg av. Det er ikke noe man trenger å fortelle voksne folk som har kikket nedi noen spillere....
     
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.645
    Antall liker
    9.495
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    ...hvis du kurses ordentlig i det du gjør, ja..Elektronisk service er noe du skal LÆRES OPP i FØR du har lov til å åpne komponenter, Terje. Huska du ikke det? Jeg har topp folk til å utføre all min sådan.
    Det var da voldsomt til mas her da. Store bokstaver og greier. Du skriker ut du. Gleden med en hobby er å gjøre det man har lyst til å gjøre. Det værste som kan skje er at du ødelegger en spiller du har betalt noe lommerusk for. Hva er problemet ? Og av erfaring blir man klok.
    Ditt mantra er rens, rens, rens. Det å betale andre en tusenlapp eller to for slike bagateller er unødvendig etter min mening. Og når det gjelder å justere trykket på kapstanvalsene, justere hoder og slike ting da beveger vi oss over i noe som er vanskeligere. Noen har lyst til å prøve og etterhvert lære. Andre velger å sette det bort. Det er opp til hver enkelt. Alle gjør det som de har lyst til å gjøre. Det er det som er HOBBY.
     

    frog79

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.11.2014
    Innlegg
    662
    Antall liker
    719
    Can of worms?

    Vel jeg tenkte å begynne med dette ikveld da jeg faktisk ikke har noe annet å gjøre for engangs skyld.

    Men det viser seg at det leddet jeg må ha for å mikse til mono er søkk borte. Så det blir nok en Biltema/Clas tur imorgen.. I mellomtiden tok jeg noen bilder etter rengjøring..

    Prøvde en ny vri på capstan rengjøring med 60% iso nedblandet med batterivann. Ser ut til å funke bra. Og sikkert en god del snillere på gummien enn ren Iso.

    Som dere ser.. Mye plass..

    DSCF7560.jpg
    DSCF7558.jpg
    DSCF7557.jpg
    DSCF7556.jpg


    Frog79
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.088
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Jeg håper du greier å fikse den, Frog. For din egen del. Jo flere funksjonable 810ere, desto bedre.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.587
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Flotte bilder, her er en vill veldig fjern slektning :)
    Uæææ, hva er det for en uhellig skapning? ;)

    Går sikkert bra med 810-en til slutt. Kjekt med så lett tilgang til lydhoder, capstan og pinch roller når lokket er av. Lokket må av, men det er faktisk greit de få gangene maskinen skal ha en skikkelig rens. Så det aspektet liker jeg med disse CD-lookalikemekanismene. Åpen løsning ala sent sytti/tidlig åttitall er også ganske greit mht rengjøring. Men enn sålenge er det bare ordinære luker hos meg utover Beo som står parkert i min brors hule. :)

    Hvordan er tilgangen til reservedeler hvis skuffemekanismen svikter på disse Denon-spillerne?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.645
    Antall liker
    9.495
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Can of worms?

    Vel jeg tenkte å begynne med dette ikveld da jeg faktisk ikke har noe annet å gjøre for engangs skyld.

    Men det viser seg at det leddet jeg må ha for å mikse til mono er søkk borte. Så det blir nok en Biltema/Clas tur imorgen.. I mellomtiden tok jeg noen bilder etter rengjøring..

    Prøvde en ny vri på capstan rengjøring med 60% iso nedblandet med batterivann. Ser ut til å funke bra. Og sikkert en god del snillere på gummien enn ren Iso.

    Som dere ser.. Mye plass..

    Vis vedlegget 447379 Vis vedlegget 447378 Vis vedlegget 447377 Vis vedlegget 447376

    Frog79
    Det ser jo bra ut det der, ligger reimene på undersiden eller greier den seg uten ?
     

    frog79

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.11.2014
    Innlegg
    662
    Antall liker
    719
    Det ser jo bra ut det der, ligger reimene på undersiden eller greier den seg uten ?
    Belter ligger under ja. I all hovedsak er det 4 skruer som må fjernes (og ymse kontakter) så kan man løfte transporten ut av chassiet. Ikke så rent ulikt mange cd spillere der heller egentlig.

    Ang reservedeler til skuffemekanismen så er ikke denne greia så innviklet som den ser ut til. Skuffen blir holdt på plass av 1 enkel skrue. Denne hindrer at skuffen går lengre ut enn det den skal under eject.. Overføringen består av 1 motor med eget belte på siden over til to tannhjul som er tilkoblet spor på selve skuffen. Igjen veldig likt mange cd spillere..

    Hvis man ser bort ifra de andre Denon deckene som bruker samme eller noenlunde samme skuffeløsning har jeg også kommet over et Harman Kardon deck på nett som bruker identisk løsning. Modellnr kommer jeg ikke på i farten.. Så deler er vel egentlig ikke noe problem. Det er uansett beltet til skuffen som er det som kommer til å ryke først. Og de er jo enkle å få tak i.

    Ang dette prosjektet mitt så er jo dette bare en ren Azimuth justering. Noe jeg har gjort på alle deck jeg har eid.. Faktisk så langt tilbake som sent 80 tallet da man måtte justere azi på sitt Commodore 1530 Datasette for å få inn vriene C64 spill. Forskjellen denne gangen er at jeg skal være litt mer nøye enn hva jeg normalt bruker å være.

    Frog79
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.645
    Antall liker
    9.495
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Sony hadde også en frontloader en gang i tiden;
    pics_v2.jpg


    Alex skriver;
    Most visible at first is what makes the K88B almost invisible : the Power Loading Module.
    Despite the somewhat overblown name, Sony didn't do this the gimmicky way with a cheap-but-complex arrangement of belts and gears but with a straight hardware system : one motor rotating a big endless screw moves the entire drawer/drive/display assembly, the latter sliding on extruded aluminium rails.

    Mechanically simple, frightfully reliable and silent as can be - very elegant.

    Most visible also are the LCD meters which Sony already used in 1977's TC-K8B (its largest incarnation) and would be carried on into the professional successors of the PCM-1 (PCM-10 and PCM-100), the extra-rare MX-7000 mixing console as well as in some Sanyo and and Alpine units.

    These LCD meters are far more readable than regular VUs or FLs but they do take a fair spot inside to hold the three PCBs, discharge neon and window box plus a log amplifier board, a full-wave rectifier and d/a converter.
    Which is probably why Sony's LCD meters weren't used beyond 1980 : too pricey, too big.
    The rest is as high-end as can be, for an upper-mid class K7 recorder :
    feather-touch keys, S&F heads (for Metal tape compatibility - F&F can't take the needed flux density), four-gap erase head, Sony-built Dolby ICs, three direct-drive BSL motors with Quartz Lock, Magnedisc imprint / reading head, DC rec/play amplifiers and big 2x 2-gang input level pots.

    Also two transformers (one for the five regulated power supplies and another for the sole LCD meter), a substantial back heatsink, all steel, metal and extruded aluminium and a typically Sony finish quality, ie. unmatched by anyone.
    Features-wise, it's all there in a modern way : AMS search with memory & program, cue mode, digital counter, bias & eq switches, switchable MPX filter etc.


    Japanese versions (TC-K88, silver color) had a rec/play timer position added to the power switch (the original vintage knob ;-) which worldwide units didn't have. We obviously weren't deemed advanced enough to use a timer !

    However, as Sony really was Sony, the K88B was launched with two different lineup tags : the almost old ESPRIT (1978) and the "new" ES !
    The latter began being attached on components only two years later (even if the ES series was as old as 1965), while the former only was there as reminder of a corporate division setup exclusively for a series... to which the K88 didn't belong.
    Neither tags are witten anywhere on the K88B itself either : Sony is Sony is Sony is Sony.

    This confusion didn't bother anyone, obviously for the K88B was very well received in Japan and elsewhere and sold very well - Luxman's president didn't use a 5K50 at home but a K88

    Stadig noen fine spillere å slå kloa i gitt. Gleder meg til høstjakta:cool:
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.167
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen som har et par TDK CDing2 tapes liggende til overs som de ønsker å kvitte seg med?
    Jeg har lyst til å lage replica av kassettene brukt i Guardians of the Galaxy-filmene, og har vil naturlig nok bruke korrekt kassett. Trenger bare to stk og er ikke så gira på å bestille fra der grose Ausland med de relativt høye fraktprisene og gebyrene som normalt sett påføres for en så liten ordre.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.088
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    AndersR: Den er lettest tilgjengelig i UK. Men dersom du har et bra antall forseglet Denon HD8 å bytte med kan jeg nok ha tilgang på diverse TDK, ja...
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.167
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hadde en del HD8S i fordums tid, men de ble kassert en gang siden jeg selv ikke hadde tatt vare på de, og foreldrene mine flytta et par ganger uten at jeg gjorde noen innsats for å redde det som lå igjen av "skrot". Noe jeg selvsagt angrer på i dag. Men jeg hadde ingen uåpnede bånd uansett. Jeg brukte jo det jeg hadde...

    Nå er det mest for moroskyld at jeg drar i gang kassettspilleren. Er ingen tung båndmisbruker som mange av dere andre her inne. Beklager.

    Interessert i å selge et eller to bånd, ikke bytte? Send en PM isåfall.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.587
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har nok bare en CDing2 C90, og en CDing1 C60. Men stocken av tapes er såpass lav at jeg er ikke interessert i å selge noen av dem likevel. Bytter er alltid aktuelle sålenge den som bytter har type II fra TDK eller Maxell i C90-lengde, og da blir det litt for drøyt for de fleste. Men det er jo gode bånd, så jeg tipper en av mine Nakas eller NAD blir foret med de tapene om ikke så lenge. Planer er klare for opptaksessions nå.

    Har forresten en liten stock med Mitsubishi Black Diamond C60. Håper båndlengden korresponderer sånn noenlunde med originalbåndene i de Reader's Digest-boksene jeg har vist fram tidlig i tråden. Isåfall kan det hende jeg går i gang med noe så ambisiøst som å redubbe hver enkelt av tapene istedenfor å bare tette det ene hullet hver eneste boks har. Kanskje ikke alle tre boksene, men i alle fall den med åtte taper. Det er den boksen som er komplett med cover til alle åtte, mens den siste tapen mangler. Først lager jeg den som mangler, så tar jeg kanskje utskifting over noen dager. Enkelt som snus, bare å sette opp spilleliste i Tidal eller Spotify og supplere fra YouTube med det som måtte mangle. Det er en låt på den boksen med åtte taper som mangler på den manglende kassetten, og jeg har sjekket at det finnes en høykvalitets YouTube-fil som erstatning. Men alt er så kjent på de tapene at det er rart hvis det er mye som ikke finnes på strømmetjenester, som jeg har to av. Black Diamond har litt båndstøy selv med Dolby C på NAD 613, men det er greit for du forventer litt støy fra slike taper. Tar nok opp i Dolby B på NAD for å få mest mulig kompatibilitet med andre maskiner, men skal teste tapene på Naka også. Kanskje Naka klarer å vri litt mer ut av dem?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.088
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: De burde korrespondere bra, ja. Så det kan ført være en OK bruk av Mitsubishiene.
     

    frog79

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.11.2014
    Innlegg
    662
    Antall liker
    719
    Nuvel..

    Dette ble ikke HELT hva jeg hadde trodd men.

    Forskjellene på utgangene ved azimuth under opptak er så fantastisk små at jeg knapt får til å måle de. Iallefall ikke med mitt multimeter eller den softwaren jeg bruker. Nå er jo selvsagt record/play hodet koblet sammen og vil begge bli påvirket av azimuth justering samtidlig men jeg trodde jeg kunne måle meg frem til noe samtidlig som jeg holdt øye med tapeguiden ved play delen av hodet.. Men..

    Tapen går nå midt på begge pinch rollerne, har ikke (som det jeg kan se og vi snakker 15x forstørrelse) kontakt med tape guidene på noen sider og jeg har nå justert Azi etter beste evne ved bruk av kommersielle opptak. Nå tar jeg ibruk neglelakk (Grønn selvsagt) for å sikre skruen og lar det være med det. Noe rett må jeg ha gjort da jeg nå har mer eller mindre identisk signal på begge level metrene ved mono opptak.. Før så viste venstre kanal bestandig 1db over høyre.

    Nå lurer jeg på hvor lenge neglelakk må stå før det herdes..:confused: Litt utenfor min ekspertise dette her..

    Frog79
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.587
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ut fra profilbilde så vil jeg tro du tøyser med oss nå. Du er nok vant med full pedikyr og alt det kan innebære. ;)
    Grattis, forresten. Ikke at jeg anser dette for å være frankesteining, altså.

     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.088
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Frog: Ikke at jeg bruker neglelakk selv. Men jeg er oppvokst med to jenter i huset, og deres neglelakk- på negler. selvsagt- tørka på fem minutter. Hvorfor har du installert det monoleddet??? Fantastisk unødvendig..burde reverseres.
     

    lyntoft!

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.05.2008
    Innlegg
    1.427
    Antall liker
    804
    Sted
    Kløfta
    Torget vurderinger
    1
    Frog: Ikke at jeg bruker neglelakk selv. Men jeg er oppvokst med to jenter i huset, og deres neglelakk- på negler. selvsagt- tørka på fem minutter. Hvorfor har du installert det monoleddet??? Fantastisk unødvendig..burde reverseres.
    Ville nok latt det tørke minst ett døgn.
    Synes jeg har hørt noe om at det er veldig viktig og tørke ekstra :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.088
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Det kan være greit, det også. Og- som med alle kjemikalier: Ikke bruk for mye. Dog, det viktigste: IKKE brenn ned huset heller..
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.088
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Første test av Fuji K2 gjennomført nå, etter to mnd venting. Meget positiv overraskelse. Det ER noe med disse japanske gutta og deres tilnærming til kassetter som tiltaler meg. Prisa som standard normalbånd, legger seg langt over gjennomsnittet lydmessig, klarer seg bra selv blant Type II og er driftssikre som fy..Morsomt, det. Det eneste som irriterer meg nå er at jeg ikke rakk å fjærribbe den hollandske selgeren for hele partiet. Hidden gem, denne. Langt mer nøytral enn feks Sony UX-S, men uten å bli kjedelig eller miste punch i særlig grad. Jeg har enkelte franskproduserte UX-S´er men foretrekker faktisk K2..Ikke så "på" i øvre frekvenser som Sonyen, men fortsatt åpen og fin. Svært lite støy. Litt som det den Sonyproduserte Fuji JP2 også gjør..bare enda et hakk bedre..:rolleyes: Hadde jeg visst det jeg veit idag i 1992 ville lageret av både Denon og Fuji på den lokale Klubben-avdelinga vart etpar år kortere. Fuji JP2 var den billigere parallellen til HD6 og HD8 hos dem i den tida.
     
    Sist redigert:

    Graks

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    630
    Antall liker
    481
    Koblet opp den gamle Denon DRM-510 spilleren til kjeller anlegget og kopiert par plater over på kassett.
    Streamet over airplay siden CD spilleren har tendens til å hakke vel ofte...
    Har aldri vert lettere å lage en best-off kassett enn med opptak fra streaming. ;)

    Anlegget består av Airport Express, Yamaha A-S2100, Denon DRM-510, Pioneer DV-717 og Yamaha NS-F901 høyttalere.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.088
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Som oftest, ja...men JP2 var på et tidspunkt relativt mye dyrere enn HD6S, et forhold som i dag har jevna seg kraftig ut, da begge to har blitt sjeldne å se som NOS...Det skal sies at jeg foretrekker Denon over absolutt alle andre blank-tape- merker, men tar topp Fuji foran merker som SKC, Sony, noen av TDKene og dyrere Maxell.. Såpass gode er de , altså. Til lavere pris. Det har en fordel: Man tør å bruke dem, mens de andre ligger i hvelvet:cool:

    Graks: Du har en 510? Tatt vare på? Tips: Prøv å få henda på et parti TDK Superior D fra USA. Det er en meget god kombinasjon. Ikke altfor dyre, forbedrede D-seriebånd Made In USA. Og "in good supply" der borte. Produsert fram til TDK la ned bånd i 2005, om jeg husker--
     
    Sist redigert:

    Graks

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    630
    Antall liker
    481
    Har en Denon DRM-510 ja. Den er i meget strøken stand, alt virker og ser ut som ny. Er ikke mye brukt siden den var ny.
    Har kun prøvd med Clas ohlson kassettter, god lyd av de og. :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.587
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har en Denon DRM-510 ja. Den er i meget strøken stand, alt virker og ser ut som ny. Er ikke mye brukt siden den var ny.
    Har kun prøvd med Clas ohlson kassettter, god lyd av de og. :)
    Maxell UR er helt grei hverdagstape. Får gode og ganske støyfrie resultater med NAD 613, og har jeg et ekstra eksemplar liggende skal jeg teste de på Nakamichi også. Naka er jo forhåndsjustert for TDK og Maxell, så det bør være en god match. Alltid greit å ha en butikk i nærheten som leverer fempakninger med C90 til en anstendig pris.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.088
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Det med forhåndsjusteringen hadde jeg glemt. Vel, det er positivt for oss begge, det. Du har vel liggende en 15-20 URs i visse esker ett eller annet sted, vel? Sammen med en fem-seks hver av Fuji, BASF, TDK, RAKS....og andre PUSer...
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.587
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Bias er viktige greier. Heldigvis har våre decks muligheten for å justere bias, men det vil alltid være greiest å bruke taper som maskinen i sin tid ble kalibrert for. Egentlig burde TDK vært mer tilgjengelig for min del.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.587
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Alt kan skaffes, men til hvilken pris og hvor enkelt? Det er jo problemet vi sliter med, det krever innsats for å få tak i andre bånd enn Maxell UR. Skulle ønske det var like enkelt å få tak i TDK-bånd som SA, SA-X til de gode opptakene og D som erstatning for UR. Men det er jo faktumet at kun Maxell har opprettholdt produksjon av kassettbånd, så da blir UR eneste nyproduserte alternativ i dag som du kan få i en ordinær butikk nær deg.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.088
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Det er det man har internet til-prisen behøver ikke være vesentlig dyrere enn UR, og du får dem på døra. Mitt siste K2-parti er beviset. Tjue stykker= EUR 55,00 = NOK 500.00- as good as--- Samme mengde UR koster NOK 545.00 på CO. Er man heldig slippes frakten...
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.587
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er ikke så tilgjengelig som en kjapp kjøretur til Clas, at det er enkelt å handle på nett forandrer ikke på at det er enda enklere å handle i en lokal butikk.
     

    frog79

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.11.2014
    Innlegg
    662
    Antall liker
    719
    Fant modellnr på det Harman Kardon decket som brukte samme transport som 810`n.
    Dvs nesten samme. Denne HK`n er en 2 hoder. Men leamikken med skuffe og greier er den samme..

    HK TD 420

    IMG_1099.jpg


    Det geniale HK har gjort her er å lage en liten luke øverst på decket slik at man kommer til for hoderens og azimuth. Det er bedre enn å skru ut ÅTTE skruer for å gjøre det samme..

    b9d0c4ac0da9713e5b9679e5e31b2455.jpg


    deck-casetera-harman-kardon-td-420-D_NQ_NP_9066-MLA20011446140_112013-F.jpg


    Frog79

    Edit: TD 450 ser ut til å bruke eksakt samme mekanisme. Denne er en 3 hoder
     
    Sist redigert:

    frog79

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.11.2014
    Innlegg
    662
    Antall liker
    719
    Det slo jo meg like etter at jeg postet mitt tidligere innlegg at denne modifikasjonen hadde jo vært veldig enkel og fått til på det eksisterende dekslet til 810`n.

    Det ser jo fanken meg ikke ut i måneskinn allikevel med alle skrammene som er oppå der.
    Tror faktisk jeg skal greie å få det til noenlunde pent og..

    Ikke stor å risikere egentlig.. Sånn rent bortsett ifra at Auditor sikkert får hjerteflimmer av det men..

    Frog79
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn