Kassett-spillernes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.590
    Antall liker
    9.398
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Jeg har en av hver, Terje..det vet du da? Pluss et sjeldent curio. Det er ikke noe som helst i veien med Frogs- eller AudunBs- valg. I should know:rolleyes:

    Angående den Teac´en er den ikke bare bygget som ei panservogn. Den er NY også. Og en strøken maskin for den som ønsker seriøse opptak, kombinert med dobbeldeckets brukervennlighet. Vurderer faktisk å ta inn en selv. Fordi det- i enkelte situasjoner- forenkler jobben en hel del. Ligger flere i Italia, men det spørs om Njål kan skaffe dem fra hovedlager. Sist jeg sjekka var de høyst betalbare for den som elsker kassetter. Fire tusen..
    Poenget er jo ikke hva du eller jeg har. Poenget er at en 3 hoders maskin er best til opptak pga. monitorfunksjonen som gjør det enklere å sjekke hva som skjer under opptaket. Dette vet du godt. Og det burde vi kunne bli enige om.
    Og andre kassetthuers valg av spillere må de selv vurdere hva som er riktig eller feil.
    Vi har forskjellige motiver for å drive med kassettspillere. For meg er det en reise bakover i tid og fascinasjonen for mekanikk og hva de fikk til med et medium som i utgangspunktet var low-fi:eek:
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    Terje-A: Du spurte hvordan jeg hadde løst problemet. Hva jeg hadde valgt. Så....en liten minnelse der- til svar på spørsmål..

    Edit: Mottatt bekreftelse fra Njål for ti sekunder sia. Teac´en er ute av sortimentet i Norge. Men finnes altså ny i godt antall i Europa , bla i Italia.
    Det passer jo oss ganske bra, da det markedet får samme Euro-modell som vi ville fått tak i her.. Med det er visst det siste nye toppklasse kassettdeck i markedet sluttprodusert:mad: Så det lønner seg nok for oss tapeheads å kjenne vår besøkelsestid nå..Selgeren jeg vurderer å bruke har ti svarte på lager..uåpnede, altså..til 3700 NOK hver, pluss avgifter.
     
    Sist redigert:

    AudunB

    Medlem
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    46
    Antall liker
    56
    Torget vurderinger
    1
    Må igjen takke for alle tips. Den TEAC fra Italia er jo interessant, vi får se. Kan sikkert bli flere deck etterhvert.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.590
    Antall liker
    9.398
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Terje-A: Du spurte hvordan jeg hadde løst problemet. Hva jeg hadde valgt. Så....en liten minnelse der- til svar på spørsmål..

    Edit: Mottatt bekreftelse fra Njål for ti sekunder sia. Teac´en er ute av sortimentet i Norge. Men finnes altså ny i godt antall i Europa , bla i Italia.
    Det passer jo oss ganske bra, da det markedet får samme Euro-modell som vi ville fått tak i her.. Med det er visst det siste nye toppklasse kassettdeck i markedet sluttprodusert:mad: Så det lønner seg nok for oss tapeheads å kjenne vår besøkelsestid nå..Selgeren jeg vurderer å bruke har ti svarte på lager..uåpnede, altså..til 3700 NOK hver,
    Jeg har da ikke spurt deg om hvordan du har løst noe problem :confused: ??? Men nok om det. Ferdig med den diskusjonen.
    Jeg er forøvrig enig i at å kjøpe en ny Teac for 3700,- er slett ikke dumt. Alternativet er jo å kjøpe en god brukt en på Torget, Finn eller eBay. Men det er alltid et pokerspill å handle brukt. Jeg har kjøpt 5 spillere på eBay i løpet av siste 4 år. 1 av dem var litt lurvete, de andre har vært bra.
     
    Sist redigert:

    FroBe

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.08.2014
    Innlegg
    94
    Antall liker
    153
    Sted
    Ryfylke
    Den Teac-modellen er spesiell, og neppe designet for HiFi-anlegg.
    Dobbeldekker med autorevers og opptak på begge kassettene, pitch-kontroll, mikrofoninngang, ingen Dolby støyreduksjon, "svinghjul" i plast som gir dårlige verdier for wow & flutter.

    Ser forøvrig at det er lagt ut et par gamle Denon-modeller på Torget for de som ikke har 3-hoders spillere ennå.

    Selv har jeg allerede Sony, Aiwa, JVC, og Tandberg (3004) 3-hoders spillere, pluss noen simplere 2-hoders.
    Har selvfølgelig også også WM-DC2, D6C pluss noen simplere Walkman.
    Savner skikkelige TOTL spillere, men har ikke samvittighet til å bruke for mye penger på det.
     
    Sist redigert:

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hei, da kan jeg også melde meg inn her:

    Vis vedlegget 438715

    En Sony TC-D5M kjøpt i nærområdet. Trenger nok en rens og sikkert nye reimer ifølge selger. Virket tipptopp når jeg prøvde. Rensesett bestilt fra EB, men for reimskifte og evt bytte av deler trenger jeg nok en proff til å gjøre det.
    Kjøpte også en mikrofon i samme slengen, en Sony ECM-969 om det sier noe. Er vist bra saker ifølge selger.
    Ellers mangler det strøm adapter, men det finnes på bukta.

    Så nå er det bare å finne fram gamle kassetter fra 80-tallet.
    Har jobbet hundrevis av timer med slike, dønn solide og god lyd. Brukte dem selvsagt mest til reportasje med de samme EV-mikrofonene NRK pleide å bruke med sine Nagra. Tok opp litt musikk fra vinyl også, og spilte av taper hjemmefra på vei hjem fra reportasjeturer. Kunne godt tenkt meg en slik.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    AudunB: Skal du ha en av Teac´ene, vær rask!! Det er flere tapeheas rundt i verden som kommer til å snappe dem like raskt som Bamse Brakar tømmer en bikube:rolleyes:

    FroBe: Den er designet med utgangspunkt i det Teac har lært i studio. Hvis du lurte på hvems merke Tascam er, så er det altså Teacs proffavdeling.. Og den maskinen er ikke bare spesiell, men direkte innovativ. Hva er feil med opptaksfunksjon på begge decks? Teac er blant nestorene på båndhåndtering. så det er absolutt ingen fare med byggekvaliteten der. Dessuten betyr det at du kan bruke samme deck spm opptaksmaskin for to forskjellige kilder samtidig:rolleyes: Ved tilgang til Ei sløyfe og TO linjeinnganger på forsterker.Dersom du da har en samlig eldre opptak som skal reddes til ny tape vil du kunne halvere tidsbruken for den operasjonen. DET er ikke mange som klarer å få til med den kvaliteten Teac har bygd inn i sitt siste deck..Tvert imot, det er et Universal Selling Point..
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    For den som lurer: Italia har ikke bare samme spenning og - frekvens som Norge, men samme plugger også. Enten en type C (eurokontakt, flat) eller type F (Jorda 16A).
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.641
    Antall liker
    3.805
    Hvor bra er Sony walkman professional ?
    Har fått en slik en i hus ifb med en større byttehandel og lurer (litt) på om jeg skal dyppe tærne litt forsiktig i kasettvannet, for å si det slik.

    tips og triks fra ekspertene her mottas med stor takk!
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    Se boksen, Swifty!!:rolleyes: Den skal du ha opp å spille...
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hvor bra er Sony walkman professional ?
    Har fått en slik en i hus ifb med en større byttehandel og lurer (litt) på om jeg skal dyppe tærne litt forsiktig i kasettvannet, for å si det slik.

    tips og triks fra ekspertene her mottas med stor takk!
    Svært god. Med Sony metallbånd skal WM-D6C ha det høyeste S/N som er målt med Dolby C.
     

    BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    655
    Antall liker
    1.011
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har en av hver, Terje..det vet du da? Pluss et sjeldent curio. Det er ikke noe som helst i veien med Frogs- eller AudunBs- valg. I should know:rolleyes:

    Angående den Teac´en er den ikke bare bygget som ei panservogn. Den er NY også. Og en strøken maskin for den som ønsker seriøse opptak, kombinert med dobbeldeckets brukervennlighet. Vurderer faktisk å ta inn en selv. Fordi det- i enkelte situasjoner- forenkler jobben en hel del. Ligger flere i Italia, men det spørs om Njål kan skaffe dem fra hovedlager. Sist jeg sjekka var de høyst betalbare for den som elsker kassetter. Fire tusen..
    Poenget er jo ikke hva du eller jeg har. Poenget er at en 3 hoders maskin er best til opptak pga. monitorfunksjonen som gjør det enklere å sjekke hva som skjer under opptaket. Dette vet du godt. Og det burde vi kunne bli enige om.
    Og andre kassetthuers valg av spillere må de selv vurdere hva som er riktig eller feil.
    Vi har forskjellige motiver for å drive med kassettspillere. For meg er det en reise bakover i tid og fascinasjonen for mekanikk og hva de fikk til med et medium som i utgangspunktet var low-fi:eek:
    En tre hodes spiller, har ikke sin største fordel i monitoting under innspilling. Men ved at av- og inn-spillings hodene kan optimaliseres for oppgaven, mens en to hoders må bli et kompromi. Monitoring kommer i andre rekke og personlig synes jeg at lyden for en del spillere og bånd kan være annerledes når den blir avspillet etter opptak, enn under monitoring av opptaket. Derfor hender det jeg gjør opptak av f.eks radio støy og spiller det av med opptaks kilden, som referands, mens jeg switsjer mellom dem. Da kan jeg justere f.eks. bias på spillere, som har det, til lyden blir så nær opp til radio støyen, som mulig.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    Jorwed: Og det på en gammal LH:rolleyes: De der har jeg godt over hundre stk av... Ser ut som om den har fått en hjulklamp påmontert..Feilparkert BASF...
     

    frog79

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.11.2014
    Innlegg
    661
    Antall liker
    712
    Hm..

    Har lav Bias justering noen innvirkning på lavere frekvenser eller er det bare innbilning i og med at man opplever lydbildet som lysere når det blir mere diskant?

    Frog79
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    Frog: Der har vi Fetter Anton!!:cool: Siter du med biasjustteringa på 810? Du har sett Bias Fine - kontrollen under luka?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.590
    Antall liker
    9.398
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Hm..

    Har lav Bias justering noen innvirkning på lavere frekvenser eller er det bare innbilning i og med at man opplever lydbildet som lysere når det blir mere diskant?

    Frog79
    Det kan vi jammen lure på, :confused: Jeg tror Mr. Baluba må på banen her.
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.641
    Antall liker
    3.805
    Hvor får jeg tak i strømforsyning til walkman pro (6v ?(
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.590
    Antall liker
    9.398
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Jeg synes alle tips angående kassettspillere og tilbehør til disse burde legges ut i tråden sånn som crosswind ønsker. Jeg kan ikke forstå hvorfor man skal sende PM om det ene eller andre. Alle som følger denne tråden bør være med. Vi er da ikke så mange.......
     

    FroBe

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.08.2014
    Innlegg
    94
    Antall liker
    153
    Sted
    Ryfylke
    Hvor får jeg tak i strømforsyning til walkman pro (6v ?(
    Det kan du kjøpe hvor som helst, men husk for all del at Sony Walkman bruker motsatt polaritet enn 90% av alt annet utstyr.
    Pluss skal til ring og minus til pinne, hvis ikke ryker motorstyringen eller annen elektronikk...
    Her er et justerbart eksempel fra Clas Ohlson:
    Batterieliminator, 6 W - VANSON | Clas Ohlson
     
    Ble medlem
    12.04.2013
    Innlegg
    6
    Antall liker
    11
    Sted
    Lier
    Hei ;) har idag dukket ned i dybden på gamle spillere og har funnet frem intet mindre en 3 stk som nå spiller igjen etter en dvale på nær 30 år! ( du verden å tiden flyr) Rettelse Nikko NO990 tok jeg frem til jul og har brukt mye etter bytter av reim og rens. De 2 andre derimot Technics M10 og M260 har nok ikke vært i bruk på minst 25 år. Men de spilte som det skulle , Særlig likte jeg lyden til M260
    IMG_0343.jpg
    IMG_0344.jpg
    IMG_0345.jpg


    For ordens skyls så måtte det da og kobles opp "tidsriktig" Receiver Technics SA400 K
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    4.010
    Antall liker
    1.344
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Der snakkes en del om den Teac 890 modell, jeg ville aldrig kjøpt den! Elendige specs, helt utroligt, find deg en retro modell istedet, mye mer eierglede!
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    Niels: Teac W890R Mk2 er ikke for alle, men har definitivt sine USPs. Alt ved den handler om å vekke mediet etter aldri så lang dvale. . Det, og sjansen til å -enn så lenge- via restlagere- skaffe splitter ny mekanikk for avspilling og bruk av formatet vårt. Det forlenger kassettenes bruks- og levetid for de brukerne som er heldige nok til å få tak i den. Specs er gode nok i massevis, de.. tross manglende NR. Uten NR må nemlig det totale bygget være desto bedre for å kunne forsvare prioriteringen. Men det har fordeler. Mk2 kan ikke "gjemme" svakhetene på samme måte som en spiller MED NR. Den perfekte læremaskin, som viser deg det du får inn- warts and all. Samtidig som den passer den mangeårige entusiasten. Som kjenner styrker og svakheter med MC, og vet å få det beste ut av opptaket såsom Mk2 er.

    Det kommer altså an på hvilke kassetter den skal brukes med, og hvorvidt du ønsker innovativ funksjonalitet. Fordi den rett og slett kan utføre ting med en kassett som andre decks ikke får til. På helt egen måte. Viktigheten av tilpasning av ønsket bånd til ens spiller bør du jo tross alt vite mye om, ettersom du har Tandberg i hus. Kremeksempel er Tandberg vs. Maxell XLIIS vs. Emtec.. Og Teac kan sin kassett, det vet du. Å undervurdere dem på et medium de perfeksjonerte så til de grader sammen med noen få andre merker er noe man helst ikke gjør.. I så fall er det med større risk for tap av personlig, muskalsk glede.

    Se der, Kjetil..Med så mange spillere regner jeg sterkt med du har endel "software" til dem også..
    Skal lure på akkurat HVOR MANGE kassettdecks som er igjen i norske hjem? Da selvfølgelig utenom ghettoblasterne:cool:
     
    Sist redigert:

    frog79

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.11.2014
    Innlegg
    661
    Antall liker
    712
    Frog: Der har vi Fetter Anton!!:cool: Siter du med biasjustteringa på 810? Du har sett Bias Fine - kontrollen under luka?
    Jepp. Holder på å eksperimentere litt med det. Har jo hatt Bias fine før men har sjelden blitt brukt. Litt enklere nå med 3 hoder.

    Frog79
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    Frog: Hvis Denonen din er i topp stand og ellers gjør det den skal , behøver du ikke å tenke på bias, egentlig. Det justeres automatisk ved valg av riktig båndtype for den forestående oppgave. La være å åpne den, sa jeg. Skal du eksperimentere med det, bruk et annet deck i en lavere klasse. Og kassetter du ikke er redd for. Der er det ofte nødvendig å tenke mer på det også..spesielt pre 1985, da kassettene hadde bittesmå skruer i shellet..De hadde mye med azimuth å gjøre også.. Er det noe feil med det interne, ta den til Bassengbakken!
     
    Sist redigert:

    frog79

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.11.2014
    Innlegg
    661
    Antall liker
    712
    Frog: Hvis Denonen din er i topp stand og ellers gjør det den skal , behøver du ikke å tenke på bias, egentlig. Det justeres automatisk ved valg av riktig båndtype for den forestående oppgave. La være å åpne den, sa jeg. Skal du eksperimentere med det, bruk et annet deck i en lavere klasse. Og kassetter du ikke er redd for. Der er det ofte nødvendig å tenke mer på det også..spesielt pre 1985, da kassettene hadde bittesmå skruer i shellet..De hadde mye med azimuth å gjøre også.. Er det noe feil med det interne, ta den til Bassengbakken!
    Rent mekanisk sett så er denne 100%. Jeg lurer litt på om det kan være en ubalanse på VU meteret evt en reel ubalanse på rec level/utgang.. Måling med multimeter viser meg ingen forskjell på noen av kanalene men VU meteret viser ofte 1-2db høyere på venstre kanal enn høyre. Jeg greier ikke å høre noen forskjell og som sagt så viser multimeteret ingen markant forskjell imellom kanalene så vil tro dette er en feilavlesning på selve VU meteret.

    Tar man den 3000hz test tapen jeg har som jeg vet er tatt opp i +3db (Quartz Sony ES deck) så viser VU meteret 0db. Jeg legger meg derfor like under 0 på denne når jeg tar opptak. Under avspilling så oppfatter jeg volum som det er jeg vant til under opptak på mine tidligere deck på rundt +3db når det gjelder denne Aurex Chrome tapen som jeg bruker. Så igjen mistenker jeg VU meteret i å være noe ukalibrert.

    Dette er noe jeg kan leve med.. Enda.. :)

    Azimuth er justert men selve designet jobber imot deg når man skal gjøre slike ting.. Man må av med topplokket som er festet med 8 skruer.. Det samme gjelder rens av hoder, capstan og pinch roller.. Rensekassett hadde nok vært en løsning men jeg mistenker at mine q tips med isopropanol gjør jobben noe bedre.

    Så heretter er lokket kun skrudd inn med sine 4 skruer på siden ;)

    En liten advarsel bør jeg også gi da det er en arm som holder kassetten ned som må fjernes for å komme til mekanismen. Under den armen er det en fjær og den er stor og stram..... Holdt på å bli den enøyde fetter Anton av Trondheim den første gangen jeg plukket av den armen.. Skikkelig KLM øyeblikk med "Sprrrroooiiinnng".. Fikk den rett i trynet.

    Så det positive.. Vannvittige gode opptak. Veldig jevn hastighet (til og med jeg er fornøyd!) Jeg har faktisk troen i Dolby NR igjen pga dette decket. Det gir uforskammet bra opptak selv med moderne Maxell UR ifra Clas hvis man bruker noe NR for å få ned susen.

    Bassengbakken utgår til det ytterste før jeg blir nødt. Den eneste fordelen med de er at man faktisk har noen å klage til i tilfellet noe blir ødelagt. Slik som dette decket er så vil jeg tro det er kun justering av pot metere ang VU level. Det skal jeg greie selv med noe hjelp ifra dette forumet evt amerikanske.

    Jeg har jo alltids ønsket meg et skikkelig Oscilloskop;)

    Frog79
     
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.590
    Antall liker
    9.398
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    En video må til..

    Denne ble dog tatt før demontering og rens men..


    Frog79
    Gratulerer med Fretex kjøpet. Den ser bra ut. Jeg hadde også litt feil nivå på den ene kanalen på min 850ES på displayet. Ikke mulig å høre om det egentlig var noen forskjell. Jeg er ganske sikker på at det kun var displayet som viste feil. Jeg fant 2 pot på printet som var kalibrering av selve displayet og med litt justering der så fikk jeg min spiller til å vise riktig nivå. Denonspilleren har vel sannsynligvis samme løsning. Sjekk servicemanualen godt. Mulig du greier å finne disse. Er de der så er de merket L og R og da kan du jo prøve deg frem forsiktig.
     

    frog79

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.11.2014
    Innlegg
    661
    Antall liker
    712
    En video må til..

    Denne ble dog tatt før demontering og rens men..


    Frog79
    Gratulerer med Fretex kjøpet. Den ser bra ut. Jeg hadde også litt feil nivå på den ene kanalen på min 850ES på displayet. Ikke mulig å høre om det egentlig var noen forskjell. Jeg er ganske sikker på at det kun var displayet som viste feil. Jeg fant 2 pot på printet som var kalibrering av selve displayet og med litt justering der så fikk jeg min spiller til å vise riktig nivå. Denonspilleren har vel sannsynligvis samme løsning. Sjekk servicemanualen godt. Mulig du greier å finne disse. Er de der så er de merket L og R og da kan du jo prøve deg frem forsiktig.
    Jepp. Multimeteret greide ikke å vise noen stor forskjell på hver enkelt kanal med den 3000hz tapen så jeg vil tro det er meteret. Har service manualen og vet hvilke pot`r jeg skal justere men vil ta noen ytterligere tester før jeg starter på det.

    Frog79
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    Frog: Er som det skal være, etter det jeg kan se. Det er en av fordelene med 810 at den ikke overstyrer på lett ift andre. Opptak som overstyrer både på Onkyo og Pioneer her gjjør ikke det på 810. Hva er det engentlig med deg å det å ta fra hverandre ting???? If it works. leave it alone.:mad:
     
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.590
    Antall liker
    9.398
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Frog: Er som det skal være, etter det jeg kan se. Det er en av fordelene med 810 at den ikke overstyrer på lett ift andre. Opptak som overstyrer både på Onkyo og Pioneer her gjjør ikke det på 810. Hva er det engentlig med deg å det å ta fra hverandre ting???? If it works. leave it alone.:mad:
    Vi er forskjellig skrudd sammen Auditor.
    Noen henger seg opp i småting og greier ikke å la være hvis ting ikke er 100% mens andre bryr seg ikke og kan overse ting som andre ikke greier å leve med. Sånn er det bare. For å illustrere det;
    Noen legger skittentøyet i kurven mens andre legger det på gulvet.
    Noen skyller av middagstallerkenen med en gang etter man har spist mens andre lar den stå i oppvaskkummen med middagsrester til det lukter hoggorm.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    Greit nok, det, Terje. Men poenget mitt er altså at den maskinen der mest sannsynlig ER 100%- Og det å åpne bare for å åpne er noe man -i min bok- aldri gjør, dersom ikke det er noe teknisk feil med komponenten. Eller den skal ha rutinemessig vedlikehold, som reimskifte og rens. Det medfører risiko. Risiko for å ødelegge. Ødelegge et av de absolutt råeste decks som noen sinne er bygget for formatet.
    Og ett av de få nærmest støkne 810-eksemplarer som er igjen i Norge. Det har man lov til å reagere på. Spesielt når kompetente, sertifiserte Denon serviceteknikere holder til i samme by. Denne maskinen er langt mer komplisert i oppbygningen enn det kanskje først virker..Og for din del, Frog, håper jeg altså du beholder den lenge. MED alle skruene og alt annet på plass.
     
    Sist redigert:

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.641
    Antall liker
    3.805

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.376
    Antall liker
    5.116
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Et par japanske varianter som ikke ble markedsført i Europa.

    A look at an unusual cross between an open reel tape and the compact cassette. As far as I know the O'Casse was only available in Japan.


    A look at the rare Audio Craft CC-1 cassette. Released only in Japan.

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn