Jeg liker ihvertfall kassettspillere og har en drøm om en Studer kassettspiller som matcher min Studer CD spiller.... da går kul faktoren over taket......... Jeg viser frem boka med et par bilder slik at andre i tråden kan vurdere om de også skal bestille et eksemplar, og når det i tillegg er noen engelske setninger og spesifkasjoner så er det et pluss. Ikke for å få svar av typen; " synd det ikke kun var japansk tekst der da..... og for de som liker det"
Alle her i tråden burde like kassettspillere...
Av og til forstår jeg meg virkelig ikke på deg og dine spydige innlegg.
Denne Sony'en matcher ikke kvalitetsmessig med Studer ....Syns Sony matcher overraskende bra med Revox fargemessig i alle fall og kanskje enda bedre om du demonterer de rackfestene på Revox.
WHAT THE F$%CKGlem alt jeg har skrevet om at ikke metal passet veldig bra på denne. Sony Metal XR 50 passer aldeles strålende. Tatt opp fra Tidal på Sony 970 ES... Hører ikke noe forskjell på original og tape. Og Malia Convergence er et skikkelig bra album også.
Vis vedlegget 572331
Tidal HifiWHAT THE F$%CKGlem alt jeg har skrevet om at ikke metal passet veldig bra på denne. Sony Metal XR 50 passer aldeles strålende. Tatt opp fra Tidal på Sony 970 ES... Hører ikke noe forskjell på original og tape. Og Malia Convergence er et skikkelig bra album også.
Vis vedlegget 572331
Snakker du Tidal eller Tidal hifi?
Hmmm, høres it som om du har ”hands full”.... lykke tilFikk et problem med min Technics RS-B565 (fra 1990, Made in Japan), den stoppet avspilling av og til fordi den tydligvis tror at kassetten har kommet til slutten. Hmm. Her er det ikke noen reimer, kun drev i hele mekanikken. Kan det være en sensor som feiltolker noe eller er det noe som går tregt slik at sensoren tror at kassetten har kommet til slutten? Sjekket litt hos A.N.T. som har flere av disse og ganske riktig, feilen skyldes sannsynligvis dårlig kontakt i en "leaf switch" som fungerer som en sensor. Ok. Da er det bare å skride til verket. Bladswitchen midt på bildet skal ha kontakt når det trykkes på play og kassettmekanikken løftes opp. Renset denne med isopropanol, tok på litt Tamiya Cera Grease på alle drevene jeg kunne se, renset samtidig capstanrolleren skikkelig med Audio Techinca lurium 2000. Og nå fungerer den som bare det.
Her et et par bilder av servicen. Blir veldig imponert over enkelheten og påliteligheten til denne mekanikken. Dette er vel en egenutviklet mekanikk fra Techincs?
Vis vedlegget 572656
Nevnte leaf switch er midt på mekanikken, ser ut som kobber og har ikke plastbeskyttelse som de andre. De andre er sensorer for båndtype og om opptaksplastbeskyttelsen er fjernet på kassetten.
Vis vedlegget 572658
Fungerer like herlig stående på høykant
Vis vedlegget 572659
Ferdig.
Vis vedlegget 572660
er det mye trøbbel med de siden du har 3stk i deler? mvhNei, jeg har da ikke to Har da tre, men de er i deler, så ikke mye å skryte av!!! Vis vedlegget 572286 Vis vedlegget 572285
Du får rette skrivefeilen i annonsen, ingenting som heter Dolby D
Får håpe en eventuell kjøper er mer heldig med kjøpet enn jeg var med Tandberg'en jeg kjøpte av deg nylig, som nå er ute på sin andre reise for nødvendig reparasjon...
...og som ikke det er nok, garantien du ga på kjøpstidspunktet om å dekke eventuelle kostnader ved reparasjon av feil som ble avdekket innenfor 30 dager, løper du nå fra. Fra jeg mottok spilleren ble du gjort oppmerksom på støy fra capstanmotoren, noe jeg kan dokumentere med opptak på tape. Spilleren ble derfor sendt til din håndplukkede "fagmann" Tandbergeren, som utrolig nok fant ut at det ikke var noen grunn til å skifte ut motoren, stikk i strid med min opplevelse, og stikk i strid med vår avtale om motorbytte. Dette uten på noe tidspunkt å kontakte meg, slik jeg hadde bedt om, hvis det oppstod ting jeg burde bli informert om. Ikke et pip hørte jeg fra han, mens dere tydeligvis var i tett dialog med hverandre underveis. Avtalt garantiarbeid ble altså ikke utført, så det var bortkastede fraktutgifter å sende spilleren til han. I tillegg fikk jeg spilleren tilbake med en ny feil som ikke var der før.Får håpe en eventuell kjøper er mer heldig med kjøpet enn jeg var med Tandberg'en jeg kjøpte av deg nylig, som nå er ute på sin andre reise for nødvendig reparasjon...
RFTen er jo en historisk greie som du må stelle pent med.. Av hva jeg har koblet opp så er det jo bare å se under her i signaturen. I tillegg har jeg pakket bort 970ESen som trenger service. Men det haster ikke. Bruker A3ESen til opptak og spiller av på de andre. Alt brukes jevnlig, har funnet roen.Terje-A; Så den etter å ha skrevet forrige. Men den russiske logotypen til høyre tyder på at de der- produsert av BASF/AGFA - var ment for kommunist-eksport østover..til DDR, USSR, Cuba...Det var tross alt vanlig i de tidene der. Kanskje jeg skulle huka inn et parti til RFTen?? Hvilke spillere har du igjen?
Der gikk du nok fem på, for dersom du ser nærmere etter, kan du se at det slett ikke står "corrona", men "contona".Ser humoren der, Biz..Men Corona betyr "krone", og den der er russisk, skulle jeg tro..
Kjøpte lillebroren ny - med minimal bruk. Denne er enda mindre brukt så må i så fall være noen inntørka-ett-eller-annet som trengs antivirus program LOL Skal se over sakene når alle tapene er kommet "til svarsj" !Newton: Finn fram hele tapekassa, du...Rens maskinen din, så blir det enda bedre. Analogt antivirusprogram, det der..