Jeg har brukt både en Philips frekvens teller og WFGUI programmet linket til fra ANT. De gir samme frekvens resultat, men siste gir også Wow og flutter resultat, har bare speedog flutter kassett selv (ABEX 112/111)
Ad torstej sitt spørsmål. Om du har fulgt trådene på tapeheads (ganske mange sider) ser du nok at også proffene sliter med å få tak i belter, som gir fabrikk spesifikasjoner. Virker, som det er noe greiere til Sankyo, enn classic mek. Nakamichi. Men gjengangeren for begge mekanismer synes å være at ikke noe av det, som er tilgjengelig i dag slår de originale beltene når disse fortsatt gir bra ytelse. Og nakamichi belter hadde tydeligvis en utrolig holdbarhet. På over 80 spillere har jeg aldri sett et belte, som var omdannet til tjære/tyggegummi og kun et, som hadde hardnet, så det brakk i stykker. Har ofte brukt Nakamichi belter om igjen når jeg sjekker opp spillerne mine og funnet at de i ca halvparten av tilfellene fortsatt gir bra resultat. Helt klart at mye spiller inn på hva man kan oppnå. Slitasje på lagre, om det har lagt seg belegg på lagre, idler kvalitet, status på pressvals trykk og gummiens gjenværende fleksibilitet (bedre ord?) Ja, Nakamichi pressvalser er også svært uvanlig å måtte bytte. Men trykket kan ofte trenge hjelp p.g.a. størknet fett i lagringene til press valse armene. Desverre tor jeg også jeg selv aldri klarer fabrikk data for wow og flutter. Men gode belter kommer ofte i nærheten. Ser jo at Perry, Nakmandan, tapethech tester og etter mye fram og tilbake kan finne topp belter til akkurat den spilleren de da gjorde service på. Men også at det beltet ikke nødvendigvis gir like bra resultat på en annen spilller med samme transport.
Om jeg tolker testene riktig der de er i dag, er idler både til classic og Sankyo mek fra
http://www.dynamtechgroup.com/ det beste de pt kan anbefale. Det samme synes også å gjelde kapstan belter til begge mekanismene. Men ellers virker PRB FRSP 9.6 å være et av de bedre valg. Fikk selv anbefalt disse av Perry for et år siden og skaffet noen av disse fra han. Men etter det fant de visst at DMT i en del tilfelle kunne gi enda litt bedre resultat (men ikke helt, som originale ubrukte Nakamichi belter, som holder spec for de aktuelle spillerne)