Ja det er m autoplay. Får vurdere reparasjon når trygda kommer ja. Fins det noen dyktige reparatører? Har hørt om Teletor og underteksten er visst at han er dyr, men pålitelig. Kanskje jeg kan legge ut en annonse på Finn etter reparatør? Har en Aiwa XK 007 som må ha byttet reim også, så dette kan bli dyrt om jeg ikek får til å fikse det sjølEr det spoling med auto-play du beskriver her?
Vis vedlegget 732254
Jeg tenker at hvis du er fornøyd med spilleren, planlegger å ha den i mange år, og det er lenge siden sist den var på service, så er det verdt å koste på den en service når det dukker opp en sånn feil. Det koster noen tusenlapper, men da får man tilbake en spiller som bør være driftsikker i flere år igjen.
Hva om du selger LX5-en på finn.no as-is og bruker pengene fra salget på å finansiere en kvalitetsservice på Aiwaen? (eller omvendt)Fins det noen dyktige reparatører? Har hørt om Teletor og underteksten er visst at han er dyr, men pålitelig. Kanskje jeg kan legge ut en annonse på Finn etter reparatør? Har en Aiwa XK 007 som må ha byttet reim også, så dette kan bli dyrt om jeg ikek får til å fikse det sjøl
Det er en myte at Teletor er så veldig dyr.Ja det er m autoplay. Får vurdere reparasjon når trygda kommer ja. Fins det noen dyktige reparatører? Har hørt om Teletor og underteksten er visst at han er dyr, men pålitelig. Kanskje jeg kan legge ut en annonse på Finn etter reparatør? Har en Aiwa XK 007 som må ha byttet reim også, så dette kan bli dyrt om jeg ikek får til å fikse det sjøl
Jeg har en Nak High Com II enhet som blir uinteressant for meg om jeg selger LX 5 min eneste 3hoders Nak, og så har jeg to amper IA2 og IA3 og en tohoders Cassette Deck 2, og en liten cd-veksler som ikke veksler, men spiller fint innafor veksleren. Noen ide om hva jeg bør prøve å få for Nakamichiene mine?Hva om du selger LX5-en på finn.no as-is og bruker pengene fra salget på å finansiere en kvalitetsservice på Aiwaen? (eller omvendt)
Knallgod kassett! Når det kommer til de andre på bildet så var MA110 helt grei, men ingen høydare. UX-Pro skuffa litt, ikke stort bedre enn en UX-S. Får gjøre litt flere forsøk med den typen senere. UX-S er som alltid helt topp! Mitt favorittbånd sammen med Maxell XLII-SDen EM-Xen er en av åttitallets beste..
Takk for det! Har hoppa uti med begge beina! Spiller ikke over så mange album til kassett, synes det er mer moro å lage mixtapes!Fantastisk jobb, du er ekte entusiast!
Hvor mange tusenlapper snakker vi om sånn ca? Har en Pioneer CT-959 på "hyllen" som jeg tror behøver en skikkelig runde med innstillinger, både dolby og bias pots tror jeg er utenfor spec.Jeg tenker at hvis du er fornøyd med spilleren, planlegger å ha den i mange år, og det er lenge siden sist den var på service, så er det verdt å koste på den en service når det dukker opp en sånn feil. Det koster noen tusenlapper, men da får man tilbake en spiller som bør være driftsikker i flere år igjen.
Jeg betalte 3000 kr for den ene spilleren jeg har hatt til service i år. Det var en sånn "tatt fram fra loftet etter mange ubrukte år"-spiller der alt var fungerende, men den trengte belter, oppsmøring og justering.Hvor mange tusenlapper snakker vi om sånn ca? Har en Pioneer CT-959 på "hyllen" som jeg tror behøver en skikkelig runde med innstillinger, både dolby og bias pots tror jeg er utenfor spec.
Ja man blir glad i disse sakene Nå, på en Manhattan Transfer tape fra 78, og tidligere på Johnny Mathis og Nathalie Cole som synger Nat King Cole 83 er ulyden borte,. Bruker Senn HD800S nå, og de skulle plukket det opp, var det noe, og det er en god følelse. Bedre monitorer ville blitt dyrt gitt, og veggene inn til naboen her er hm hark svært headsett-vennlige ;-)Craylock: Fullt Nakamichisett? Med integrert, tape og CD? Da forstår jeg at du vil beholde merket. Kan dog være lurt da å fokusere mindre på headset for en tid, og legge penga i bedre monitorer dertil. Fullt Nak er sjeldent. Reima til Aiwaen legger du til side, så det hjelper på totalen både tid og penger spart. På lang sikt.
Snakker du om monitor Auditor?Craylock: Det er det da slett ikke….
Jeg kjøper en forklaring om at man ønsker one stop shopping, men å løse det ved å gjøre seg så sære at man kun kan bruke inhouse kassetter er en forretningsstrategi som fremstår fullstendig ulogisk i et marked som hadde så stor konkurranse. Jeg kan heller ikke finne informasjon andre steder på nett som understøtter at Sony er mer husegne enn andre.Torstej: Enkelte produsenter ser helst at brukerne deres kjører one stop shopping. Sony har spredt produksjon rundt i verden. Og det betyr god tilgang av deres kassetter. Bedre, faktisk, enn noen av de andre merkene. Vil du kunne bruke Sony OG de andre, skaff deg en Aiwa
Hvis du nå snakker i kontekst av at man bruker en 2-hode-spiller uten kalibreringsmuligheter, så er jeg enig med deg at det kan skje dersom man velger en uheldig kombinasjon. Selv om jeg tror Sony sine bestselgende kassetter gjør det mer enn OK på andre japanske decks fra f.eks. Aiwa, JVC, Technics etc etc. Noe annet er rett og slett ulogisk.Torstej: Du KAN bruke andre, men da bør du også være forberedt på tildeles store forskjeller mellom OK og OPTIMALT.
Fikk du fikset den manglende låseskiva? Dersom du er på walkman-jakt, så styr unna Sony sine DD modeller med tannhjul. De tannhjulene sprekker på alle sammen og det er ikke enkelt å bytte. Kan være lurt å se på andre merker, Aiwa f.eks. har mange fine modeller og de er såvidt jeg har fått med meg beltedrevet alle sammen (enklere å bytte belte).Endelig kom trafoen/poweradapteren fra Japan i posten og da blir det selvsagt å teste ut avspilling på KA3ES'en. Låter helt *knall* i mine ører, og det jeg har fått testet av funksjonalitet mtp avspilling fungerer helt fint. Jeg kommer neppe til å ta opp så mye med den med det første, men jeg ser jo mulighetene til å lage litt mixtapes for egen bruk (tipper en Walkman kommer høyere opp på investeringslisten nå...).
Å få tak i nytt reprodusert tannhjul er den enkleste sak i verden. Mitt poeng er vel egentlig å informere om at det er ganske høy vanskelighetsgrad på å bytte det, og jeg har lest flere innlegg i stereo2go-forumet om folk som har måttet gi opp, eller som ender opp med en spiller etter byttet som fortsatt ikke er særlig brukbar fordi man har gjort en feil et sted eller det også var noe annet i tillegg til tannhjulet som var gått i stykker. Fra hva jeg har sett, så er belte-bytte på belte-drevne walkmans som regel en enklere jobb som krever mindre demontering. Er enig i at DD har fordelen med å tåle rystelser uten å gi dårlig lyd, men hvor relevant er det idag? Er man virkelig så entusiast at man vil ta med seg en walkman på flere hundre gram på en joggetur? Dette med dårlige kondensatorer gjelder vel alle 80-talls walkmans? Da jeg sendte min DC2 til reparasjon ble alt av (elektrolytt-)kondensatorer byttet. Men for all del, er man dyktig og fingernem med små-elektronikk så er det bare å kjøre på. Er det noen her inne som har byttet tannhjul på en DD walkman med suksess? Videoene til "this does not compute" der han forsøker å reparere walkmans synes jeg er underholdende, denne f.eks.Ikke helt enig med advarselen mot DD-spillere.
Man får reparasjonssett for tannhjulet, og man slipper å bekymre seg for om man klarer å skaffe og bytte drivreim.
DD tåler røff bruk og jogging uten å gi dårlig lyd.
Aiwa walkman er beryktet for dårlige kondensatorer som må byttes for å få lyd, og de kjekkeste hadde et 2V blybatteri som er vanskelig å skaffe i dag..
Jeg gjorde som foreslått her inne og brukte en plastbit fra et rømmelokk eller lignende. Var ca 0.5mm tykt og med et 2.5mm.bor kunne jeg trykke det på plass så det satt godt fast.Fikk du fikset den manglende låseskiva? Dersom du er på walkman-jakt, så styr unna Sony sine DD modeller med tannhjul. De tannhjulene sprekker på alle sammen og det er ikke enkelt å bytte. Kan være lurt å se på andre merker, Aiwa f.eks. har mange fine modeller og de er såvidt jeg har fått med meg beltedrevet alle sammen (enklere å bytte belte).
Jeg skrev SA-X, ikke SA-XS. Viktig forskjell (jeg har både SA-X og SA-XS på "lager")Torstej: Jeg kan love deg at de SA-XSene du har utklasser UX-S på enhver Nakamichi
Du får full aksept fra meg I disse tider hvor kassetter blir vanskeligere og vanskeligere å få tak i, og dyrere, så er det veldig kjekt å ha en altetende 3-hoder sånn som @mortuus sitt glimrende valg, så man slipper å jakte på kun en spesifikk type kassetter.Det er en vanskelig øvelse å få aksept for at tape går om hverandre hvis man har en 3 hoders spiller med alle justeringsmuligheter. Skal en tape ikke passe på disse så må jo tapen være utenfor spec så det holder.
Ja nå snakker du om 2-hodede spillere (og noen 3-hodede spillere).Torstej: Ikke alle maskiner har de mulighetene. Da MÅ de stilles inn på klassisk vis. Poenget mitt er og blir at sålenge brukeren velger riktig til egen maskin eller -park, så trengs de mulighetene absolutt ikke. Da holder det med automatisk valg av båndtype. Og de innstillingene man da har på bias er standardiserte. Produsenten har gjort mesteparten av jobben, og brukeren MÅ LÆRE MATCH. Win-win..