Kassett-spillernes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Torstej: De har faktisk hatt NORGE som hovedmarked for sin elektriske satsing…tro det eller ei. Vi er det land som har fått flest E-Pace, og den er Jags volummodell nå for tida..😊

torstej

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Antall liker
    1.021
    Torstej: De har faktisk hatt NORGE som hovedmarked for sin elektriske satsing…tro det eller ei. Vi er det land som har fått flest E-Pace, og den er Jags volummodell nå for tida..😊
    Du har rett i at E-Pace er en av Jaguar sine volum-modeller, men det er ikke riktig at E-Pace er elektrisk, det er en SUV man kan kjøpe med bensin- diesel- eller hybrid-drivlinje. Du tenker på elbilen I-Pace, som er en modell Jaguar globalt sett selger minst av blant modellene sine, noe under 10000 stk i 2021. Jaguar solgte til sammen i 2021 86270 biler, og volum-modellene deres er F-Pace og E-Pace. I Norge ble det solgt i underkant av 1100 fabrikknye I-Pace i 2021 ifølge elbilstatistikk.no.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.800
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Bruksverdien er nok større enn 1800 for min far. :)
    Takk folkens. Godt å kunne få informasjon man kan bruke mellom støyen også denne tråden er befengt med. (Nå har jeg funnet knappen som tar bort støyfenomenet.)

pekaill

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2011
    Antall liker
    1.111
    Sted
    Averøy
    Torget vurderinger
    5
    pekaill! Jeg har samme Tandberg-spiller. Den ble kjøpt nyoverhalt av Tandberg-reparatør i fjor vår, og spiller meget bra(i mine ører) i et vintageoppsett!🙂
    Mvh ToreP
    Min spiller også bra. Har tatt i bruk denne sammen med en Huldra 10 og er veldig fornøyd! Lekkert design og god lyd for veldig lite penger.

vega jon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Antall liker
    1.207
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    hørt noe rykter om at det kommer 2-3 nye spillere om dette stemmer eller ei vet jeg ikke. gutta bak rtm fox er en av de som vist har holdt på med et slikt proskjekt på si... vi får se hva 2022 bringer:)

pekaill

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2011
    Antall liker
    1.111
    Sted
    Averøy
    Torget vurderinger
    5
    Er det noen grunn til å være på jakt etter NOS kassetter utenom samleverdi?
    Blir opptakene like gode hvis en gjør opptak på brukte bånd?
    Verden er jo full av gode brukte kassetter, og det hadde jo vært fint om det er slik at det blir like bra.

S

Snacky

Gjest
    Verden er jo full av gode brukte kassetter, og det hadde jo vært fint om det er slik at det blir like bra.
    Problemet her er vel at "you never know what you're gonna get". Vanskelig å legge noe særlig penger i det iallefall, og noen krever jo en god del penger selv for brukte kassetter, sågar uten kjent historikk. Jeg har kjøpt noen lass med brukte kassetter (for en slikk og ingenting selvsagt) og kun et svært begrenset antall av dem var faktisk brukbare.

Snacky

vega jon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Antall liker
    1.207
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    det finnes masse gode brukte opptaks bånd her og der. jeg har selv kjøpt en del brukt. noe kan ha slitt med alderen men. kommer ann på hvordan de har blitt tatt vare på.

vega jon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Antall liker
    1.207
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    selv har jeg kjøpt også ukjent merke ved godt hell. fikk et par hundre type 1 tapes for noen hundre lapper. på finn for en tid tilbake. . ... nos kassetter fra et studio her i norge. det var for meg et godt kjøp . ..

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Valentino: Nypris i Norge i 1994, rundt fem tusen. Du bør regne med å betale det samme eller mer idag, for en i topp stand. Hvis du en gang vil ha inn kassetter igjen, rens opp den dere har. Da har du verdens beste alibi for dem😊

Snacky: Det der er en UR fra Panggung , INA, as sold by CO. Svartfoliert. Og svært lett å undervurdere. Den, samt de røde ungarske og blå/grønne engelske med ovalvindu er omtrent de eneste Maxellene som kan brukes til noe som helst her.. Og opptakene mine MED dem blir da også svært gode. Venter litt med opptak på Mem her..

Sist redigert:
    S

Snacky

Gjest
    Snacky: Det der er en UR fra Panggung, Indonesia, as sold by CO. Svartfoliert. Og svært lett å undervurdere. Den, samt de røde ungarske og blå/grønne engelske med ovalvindu er omtrent de eneste Maxellene som kan brukes til noe som helst her.. Og opptakene mine MED dem blir da også svært gode.

Jeg tror de med rød plast på jeg hadde (nå solgt) som tilsvarer denne faktisk var produsert i Mexico ...

Snacky

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Snacky: Dersom de er fra det nordamerikanske markedet, så. Men de europeiske derav ble produsert i Ungarn. Med lik foliering. Jeg hadde en gang 35 av dem- av et parti på 80 var resten svarte. Kun 12 forsegla røde igjen nå. Og smekk fulle skuffer med innspilt på to steder i huset. Tenker jeg legger hele diskografien til Madrugada på Memorex DB1 iløpet av året. Har akkurat nok av dem til det. Og amerikanerne trives med det litt massive lydbildet disse geniale, vesterålske gutta har😊 Oppdaga det da jeg fikk laga lignende opptak av klassisk Iron Maiden , tidlig 90s, jokertype DB. Hvorav jeg har kun to stykk..

Sist redigert:
    S

Snacky

Gjest
    Snacky: Dersom de er fra det nordamerikanske markedet, så. Men de europeiske derav ble produsert i Ungarn. Med lik foliering. Jeg hadde en gang 35 av dem- av et parti på 80 var resten svarte ...
    Nettopp, slik var det.

Snacky

afen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    724
    Problemet her er vel at "you never know what you're gonna get". Vanskelig å legge noe særlig penger i det iallefall, og noen krever jo en god del penger selv for brukte kassetter, sågar uten kjent historikk. Jeg har kjøpt noen lass med brukte kassetter (for en slikk og ingenting selvsagt) og kun et svært begrenset antall av dem var faktisk brukbare.

Snacky
    Det er en del både-og når det kommer til brukte kassetter ja. Jeg fikk en gang en hel søppelsekk med kassetter, den var det bare å sende på skroten. En kompis kjøpte en snedig eske, der var det alt fra skitne colour-agfa til strøkne MX-S oppi. Jeg har selv kjøpt diverse partier med brukte kassetter, og det er stor forskjell på hvordan folk har behandlet de!

Vi kan jo og se forskjellen på Finn:

Kjøper man kassettene i flytteesken til 49,- eller kjøper man de pent presenterte kassettene til 30,-?

vega jon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Antall liker
    1.207
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    Det er en del både-og når det kommer til brukte kassetter ja. Jeg fikk en gang en hel søppelsekk med kassetter, den var det bare å sende på skroten. En kompis kjøpte en snedig eske, der var det alt fra skitne colour-agfa til strøkne MX-S oppi. Jeg har selv kjøpt diverse partier med brukte kassetter, og det er stor forskjell på hvordan folk har behandlet de!

Vi kan jo og se forskjellen på Finn:

Kjøper man kassettene i flytteesken til 49,- eller kjøper man de pent presenterte kassettene til 30,-?
    han ene der på nesøya har jeg handlet mye av med godt hell. tror jeg har 100 tapes elller noe ca fra han. . men man må nesten skjekke kassettene man kjøper. man kan også spørre om hvor tapsene kommer i fra:) noen ganger har de et svar..

S

Snacky

Gjest
    Kjøper man kassettene i flytteesken til 49,-
    Han derre gjøken på Nesøya skjelte meg ut etter noter da jeg spurte om «pakkepris» på noen type II-bånd for ca. 1 år siden. Det meste av det han hadde da så rimelig tvilsomt ut, men jeg var klar for å «ta et lodd» mot betydelig reduksjon i pris. Forferdelig arrogant og ufyselig framferd mot en ganske betimelig forespørsel, synes nå jeg.

Snacky

vega jon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Antall liker
    1.207
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    Han derre gjøken på Nesøya skjelte meg ut etter noter da jeg spurte om «pakkepris» på noen type II-bånd for ca. 1 år siden. Det meste av det han hadde da så rimelig tvilsomt ut, men jeg var klar for å «ta et lodd» mot betydelig reduksjon i pris. Forferdelig arrogant og ufyselig framferd mot en ganske betimelig forespørsel, synes nå jeg.

Snacky
    mulig jeg hadde en annen opplevelse av han(mulig han var litt arrogant) . men jeg var på døra hjemme hos han og fikk plukke som jeg ville. jeg fikk pakke pris:\ men han likte ikke at jeg spurte om det nei. det stemmer nok. jeg tømte nok det som var av god saker der igjen for ja ca 1 år siden... fikk noen metal bånd og en del gode type 2 fra han.

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.355
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

Snacky
    Var det Auditor du var hos? :rolleyes: :rolleyes:

mvh

vega jon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Antall liker
    1.207
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    er nok ikke auditor. men han på nesøya hadde arvet dette etter sin far sa han til meg som verdsatte kassettene veldig høyt. så mulig han er noe sentimental og litt koko når det kommer til og kvitte seg med de for han(de har nå ligger ute i snart 2år). blir litt som de prisene til auditor på finn. ikke legg ut noe til over ebay priser helst halparten hvis du vil bli kvitt de som jeg sa til han:p og da fikk jeg en privat mld gitt:) men jeg synes folk må få høre virkligheten og noen ganger. de høyeste ebaypriser er ikke reelle salgs priser Auditor.

Sist redigert:

torstej

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Antall liker
    1.021
    Var det Auditor du var hos? :rolleyes: :rolleyes:
    mvh
    En av mine slektninger et par generasjoner eldre enn meg forsøkte seg en gang på å selge en båt med høy affeksjonsverdi. I annonsen i avisen sto det litt info om båten, og til slutt teksten "selges ikke billig". Han fikk vel ikke en eneste henvendelse på den båten, men den ble lett solgt av arvingene noen år senere da han gikk bort.

For å nyansere bildet litt, så vil jeg gjerne si at jeg har bare positive erfaringer med å kjøpe av @Auditor. De SA-XS-ene jeg fikk fra han (som vel opprinnelig stammer fra et varp @Terje-A sikret seg) er knallgode, og var prissatt under "eBay-pris".

vega jon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Antall liker
    1.207
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    for dere som har lyst på sony metal xr 60 for 150 kr stk er det igjen 30 stk på finn. jeg har holdt av 10 stk:) håper dere deler broderlig her inne:) noen gjorde ett kjempe scoop og fikk 5 stk tdk ma 60 for 600

vega jon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Antall liker
    1.207
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    jeg har selv kun noen få uåpnet og noen jeg har brukt. knall tape! og så ser de bra ut ikke minst!!! jeg liker disse veldig godt.

Svullo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Antall liker
    2.450
    Sted
    vest
    Sony XR er en meget god metal tape. Jeg kjøpte mange av denne fra US Army i Florida for noen år siden, (både 60 og 90)så jeg har så jeg greier meg livet ut og inn i neste. :)
    Vis vedlegget 801634
    Sennte vedkommende en melding nå å fik bare ett surt svar tebake på engelsk.ike hyggelig i det hele tatt

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.696
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Sennte vedkommende en melding nå å fik bare ett surt svar tebake på engelsk.ike hyggelig i det hele tatt
    Javel, den selgeren på Finn har jeg aldri vært borte i, min selger var i Tampa såvidt jeg husker.

Svullo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Antall liker
    2.450
    Sted
    vest
    Det var en såm hadde fem Sony Metal på finn nå. Sennte en melding og var høfflig. Bare ett surr svar tilbake på engelsk. Jeg har vell ike låv å linke

vega jon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Antall liker
    1.207
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    det viser seg at dette er en fra utlands som selger på finn. så får se hvordan handelen går. litt skeptisk nå..... hvis han skal ha mye for frakt kan det hende jeg ombestemmer meg.

afen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    724
    det viser seg at dette er en fra utlands som selger på finn. så får se hvordan handelen går. litt skeptisk nå..... hvis han skal ha mye for frakt kan det hende jeg ombestemmer meg.
    Virket litt useriøs. Sa han hadde de SA-XS-båndene, jeg spurte hva prisen var, og da var de plutselig solgt.

KjellR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Antall liker
    3.476
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Ser ut som min Technics RS-M88 har et (alders)problem; stopper / lager "lettere" båndsalat under avspilling.
    Teletor er kontakter via "kontakt informasjon / melding" - så får man håpe på rask respons. :)

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.503
    Tiden når man kunne kjøpe metaltape i esker er nok over. Irriterende at man ikke var mer i støtet på nittitallet, men da var det jobbetid.
    50 MAXG i 10 esker av 5 og TDK MAXG yttereske. 420 pr stk. Jeg teller på knappene. Jeg har for mange kassetter allerede, men prisen er fornuftig.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.696
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    50 MAXG i 10 esker av 5 og TDK MAXG yttereske. 420 pr stk. Jeg teller på knappene. Jeg har for mange kassetter allerede, men prisen er fornuftig.
    Ja, det var et sjeldent godt tilbud. 50 x 420 = 21000. Jeg trenger ikke flere, men har du tenninga og er bemidlet så hvorfor ikke (y)

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.503
    Jeg trenger de heller ikke. Og ikke har jeg så voldsomt tenning heller, jeg synes det er mye gøyere med de TDK D fra tidlig 80-tall som er på vei. Så det er mer nesten spørsmål om jeg synes prisen er for god til å la være. Men for meg som forbruker kassetter og sender fra meg minst 80 % av opptakene jeg gjør i form av mixtapes henger det ikke helt på greip. Og med Beocord 9000 synes jeg opptakene er så gode uavhengig av kassettene jeg mater den med, så det gir ikke mening å kjøpe en hel eske MAXG. Men det ville vært et godt kjøp. Og gode kjøp frister.

torstej

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Antall liker
    1.021
    Det sies at man heller bør legge pengene i en så god som mulig kvalitetsspiller enn å legge masse penger i dyre kassetter, for en kvalitetsspiller får ut det beste av kassettene og gjør at man får gode opptak selv med rimelige standard-kassetter som UR, D og HF.

Svullo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Antall liker
    2.450
    Sted
    vest
    Holt på å kjøpe denne Nakamichi Spilleren såm ble lagt ut på Finn i dag, helt til jeg leste text. Den var det feil på, menn den hade fjærnkomtrol

torstej

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Antall liker
    1.021
    Holt på å kjøpe denne Nakamichi Spilleren såm ble lagt ut på Finn i dag, helt til jeg leste text. Den var det feil på, menn den hade fjærnkomtrol
    Det er bra at du leste teksten, med tanke på at den forrige spilleren du prøvde som ikke fungerte kjørte du rett på skroten selv om det var en flott spiller :) Utfra beskrivelsen til selger så kan det se ut som den LX-3en trenger ny idler tire, så er den igang igjen.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn