Kassett-spillernes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Svullo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Antall liker
    2.450
    Sted
    vest
    Det er bra at du leste teksten, med tanke på at den forrige spilleren du prøvde som ikke fungerte kjørte du rett på skroten selv om det var en flott spiller :) Utfra beskrivelsen til selger så kan det se ut som den LX-3en trenger ny idler tire, så er den igang igjen.
    Gla jeg ike kjøpte ja 😉 Så fin ut da

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Vega: Den diskusjonen er vi ferdige med, og resten av kassettene blir hos meg. Regelrette personangrep vil jeg ha meg frabedt, takk. Jeg forventer som tidligere nevnt at den som kjøper av meg har samme kunnskapsnivå, forståelse og verdsettelse av kurant vare. Tilgang, marked og etterspørsel bestemmer pris. Og den som ikke vil betale prisen får heller ingen vare. Jeg er langtfra urimelig , hverken i mine forventninger , prissettinger eller krav. Jeg veit hva- og hvem jeg handler med, kjenner markedet og hjelper den som søker hjelp. Det er det flere her som allerede har skrevet under på. Men jeg siler kjøperne- og selgerne- mine. Det skal du vite. Og det skjer med god grunn..blant annet fordi jeg ikke selger til den som ikke fortjener det. Kan med fordel skrives bak øret, for seinere referanse👍

Torstej, Snacky, Komfort, BirgerG, Terje-A: Dere er blant de aller mest reale gutta her inne, og dere HAR fortjent det, as per ovennevnte😊 Thanks for your support!

Sist redigert:

KjellR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Antall liker
    3.476
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Ser ut som min Technics RS-M88 har et (alders)problem; stopper / lager "lettere" båndsalat under avspilling.
    Teletor er kontakter via "kontakt informasjon / melding" - så får man håpe på rask respons. :)
    Da er spilleren innlevert til Teletor - en riktig så hyggelig kar og som ikke så noen problemer med å få spilleren igang. Så da er undertegnede meget forventningsfull... :)

Svullo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Antall liker
    2.450
    Sted
    vest
    Håper det går unna å at du får tilbake spillern kjapt @KjellR hade selv en RS-B965 såm jeg var meget fornøyd med. Desverre døde denn etterveært

BirgerG

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Antall liker
    1.016
    Torget vurderinger
    1
    Når den spoler, fungerer idler, så hovedfeilen kan også ligge en annen plass. Det hender en dårlig idler kan fungere ei god stund om den glipper i play. Settes i play, eller spoling uten kasset i og går i timevis. Da hender det svært ofte at den "glasserte" overflaten på idler slites bort og spilleren fungerer lenge (om den brukes jevnlig)

torstej

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Antall liker
    1.021
    Når den spoler, fungerer idler, så hovedfeilen kan også ligge en annen plass. Det hender en dårlig idler kan fungere ei god stund om den glipper i play. Settes i play, eller spoling uten kasset i og går i timevis. Da hender det svært ofte at den "glasserte" overflaten på idler slites bort og spilleren fungerer lenge (om den brukes jevnlig)
    Hm, ja det er jo selvfølgelig logisk det med idleren nå når du sier det. Jeg får alltid lyst til å kjøpe sånne "mysterie"-spillere for å finne og reparere feilen, prøver for tiden å få istand en handel på en defekt BX-125 fra England, men ser ikke ut som det blir noe av det...

Svullo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Antall liker
    2.450
    Sted
    vest
    Syns det er vankelig og få tak i uinspilte kasetter. Enten er det skyhøye priser eller så er det fra langvekkistan + frakt+ mva ++

vega jon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Antall liker
    1.207
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    Vega: Den diskusjonen er vi ferdige med, og resten av kassettene blir hos meg. Regelrette personangrep vil jeg ha meg frabedt, takk. Jeg forventer som tidligere nevnt at den som kjøper av meg har samme kunnskapsnivå, forståelse og verdsettelse av kurant vare. Tilgang, marked og etterspørsel bestemmer pris. Og den som ikke vil betale prisen får heller ingen vare. Jeg er langtfra urimelig , hverken i mine forventninger , prissettinger eller krav. Jeg veit hva- og hvem jeg handler med, kjenner markedet og hjelper den som søker hjelp. Det er det flere her som allerede har skrevet under på. Men jeg siler kjøperne- og selgerne- mine. Det skal du vite. Og det skjer med god grunn..blant annet fordi jeg ikke selger til den som ikke fortjener det. Kan med fordel skrives bak øret, for seinere referanse👍
    DEG!
    '

derfor du tar det opp igjen???snakker du om person angrep du som sender sinna private meldinger til folk??? ink meg .. jeg var intet annet en ærlig med deg og det taklet du tydlighvis dårlig. jeg må nesten BE MEG frabedt fra deg. og spørre moderator om han kan ta grep og fjerne deg fra tråden her snart. tror flere skriver under på den selv om jeg selv er i mot og stenge folk ute.... og det at du liker og forskjells behandle folk som du selv sier henger ikke på greip i 2022. SKAM

Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Håper forresten å få satt opp til opptak fra nett denne uka. Isåfall blir det mye klassisk jazz som tas opp her i sommer. Skulle hatt Denon til det, men jeg tror Fuji funker😊.

Sist redigert:

BirgerG

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Antall liker
    1.016
    Torget vurderinger
    1
    Hm, ja det er jo selvfølgelig logisk det med idleren nå når du sier det. Jeg får alltid lyst til å kjøpe sånne "mysterie"-spillere for å finne og reparere feilen, prøver for tiden å få istand en handel på en defekt BX-125 fra England, men ser ikke ut som det blir noe av det...
    Forøvrig ad RM 200. Det ligger en til kjøp nå pris på Tradera til ca Nkr 1200.- Pris på selve spilleren er ikke nødvendigvis så ille om det skulle vise seg kun å være idler.

komfort

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Antall liker
    509
    Det var litt av et funn! Du var vel så grei at du fortalte de i butikken hvilke priser de der går for på eBay, og tilbød å betale ekstra? :D
    Nei, ebay bruker du bare når du skal sutre over at prisen er for høy ;)

Syns at allt av tape, spillere og utstyr har fåt skjyhøye priser de siste åra. Bare de uvidtende såm ike vet at de innehar guld, ref frelsearmeen i DK. Er det så mangel på kasetter såm gjør dette eller er det blit en hype?
    Markedet består av oppkjøpere og entusiaster eller en kombinasjon av disse. De billige kassettene blir kjøpt opp raskt og da står du
    igjen med de moderat prisede og dyre kassettene. Etter hvert vil prisene bli kunstig høye. Det er mulig å får tak i billige kassetter, men da
    må du jobbe for det.

Var det Auditor du var hos? :rolleyes: :rolleyes:

mvh
    Er det virkelig nødvendig?? Jeg har handlet av både auditor og han på Nesøya, begge veldig hyggelige (y).

Svullo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Antall liker
    2.450
    Sted
    vest
    Jeg leter og leter, menn enner opp med disse fra Platekompaniet. Kunne heller tenkt meg noen Chromekasetter

komfort

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Antall liker
    509
    Eller når man skal se hva "ting ligger ute for" før man setter blodpris i salgsannonsen på Finn ;)
    Da unngår man ivertfall å finne sine egne kassetter på ebay til dobbel pris uka etter :giggle:

komfort

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Antall liker
    509
    Det skal jo godt gjøres når ingen vil kjøpe kassettene til ågerpris :giggle:
    Ågerpris= Urimelig pris! Urimelig pris går begge veier? eller?
    Hva sier afen sine umoralske "ågerpriser" om å lure en gammel dame til å selge deg kassetter til langt under verdien?
    Eller går bare moralen ene veien?

afen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    724
    Ågerpris= Urimelig pris! Urimelig pris går begge veier? eller?
    Hva sier afen sine umoralske "ågerpriser" om å lure en gammel dame til å selge deg kassetter til langt under verdien?
    Eller går bare moralen ene veien?
    Jeg vet hva ågerpris betyr. Hva i alle dager raver du om? Det er vel ingen her som har frarøvet enkefru Andersen noen kassetter? Hun legger vel ut kassettene til en salgspris hun er fornøyd med?

komfort

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Antall liker
    509
    Jeg vet hva ågerpris betyr. Hva i alle dager raver du om? Det er vel ingen her som har frarøvet enkefru Andersen noen kassetter? Hun legger vel ut kassettene til en salgspris hun er fornøyd med?
    Ok, da har vel ikke auditor frarøvet noen for penger heller da med sine "ågerpriser" ?! Han legger ut kassettene til en pris han er fornøyd med.

komfort

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Antall liker
    509

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.503
    Da er spilleren innlevert til Teletor - en riktig så hyggelig kar og som ikke så noen problemer med å få spilleren igang. Så da er undertegnede meget forventningsfull... :)
    Dette blir nok bra! Har utelukkende gode opplevelser med ham. Av de jeg har hatt mitt gamle ræl hos synes jeg han har levert suverent best.

KjellR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Antall liker
    3.476
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Dette blir nok bra! Har utelukkende gode opplevelser med ham. Av de jeg har hatt mitt gamle ræl hos synes jeg han har levert suverent best.
    Tror nok han ordner dette elegant. Han virket / hørtes ut som en skikkelig fagmann da vi hadde en lengre prat i gangen.

Men underveis i praten klarte jeg å lire ut av meg at jeg syntes det var flott at spilleren kunne fikses - hvorpå han ble alvorlig i fjeset og repliserte (også alvorlig) at han fikset ingenting. Han reparerte! :)

Sist redigert:

slemmo

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2021
    Antall liker
    570
    Sted
    Eidsvoll Verk
    Jeg fikk ti minutter kjeft før jeg såvidt fikk lov å levere spiller til rep fordi den hadde vært tuklet på av amatører. Men er vel lov å være litt eksentrisk når man er enerådende på sitt felt. All kommunikasjon etter det har vært veldig hyggelig.

ToreP

Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Antall liker
    3.072
    Sted
    Trondheim
    Bare et lite apropos, slemmo! Det er også mine lokale reparatører nøye på! Hvis de oppdager "uprofesjonell inngripen", er de ikke sene med å gjøre meg oppmerksom på forholdet! Og det må vi vel sette pris på - i hvert fall vi som kjøper "brukt"!🙂
    Mvh ToreP

Cobra2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Antall liker
    1.068
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Det er synd at flere ikke kan skille mellom person og tjeneste...men det er ikke noe nytt, heller ikke uvanlig.
    Etter min (fra kjentfolk) erfaring, er at Teletor er FAGMANN. Det er vanskelig nok å finne i disse tider....

Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Teletor liker ikke det, og det er mer enn forståelig. Han har mer enn en gang måttet bruke lenger tid enn strengt nødvendig, på maskiner som ble «reparert» før han selv fikk henda på dem..Dobbel jobb er bare kødd, service koster det det koster og gjøres det ordentlig, holder resultatet mål. Dette vet han. Hvis det også innebærer utbedring av tidsprøvde svakheter, kan Tors resultater bli bedre enn originalen❤ Håper å få ham til å skifte reimer på Aiwaen min en dag..

Mine råd/priser er, og vil alltid være forankret i virkeligheten. Basert på erfaring, åpenhet, kunnskap, marked, stand, tilgang, etterspørsel++.slik det skal være. Men jeg rådgir ikke/selger ikke til en som ikke har fortjent det. Og jeg informerer selger om det dersom jeg mener prisen er for lav. Evt om andre ting er riktig eller feil. Bånn ærlighet. Transaksjon gjennomføres når begge parter er fornøyde. Men jeg liker ikke useriøsitet, overdreven pruting eller åpenbar, vinningsbasert utnyttelse av uvitenhet heller. Derfor gjør jeg ikke det selv, men kommenterer om jeg møter det. Jeg siler min krets. Det er blant annet derfor jeg har så mange gode venner i miljøet. Full fairness. Bånn ærlige svar. Take it or leave it. That`s me.

Sist redigert:

ToreP

Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Antall liker
    3.072
    Sted
    Trondheim
    Nemlig, Cobra2! Velsignet være de som kan hjelpe noen i nød, men som alltid er det best å få en fagmann til å gjøre reparasjoner!👍
    Mvh ToreP

slemmo

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2021
    Antall liker
    570
    Sted
    Eidsvoll Verk
    Bare et lite apropos, slemmo! Det er også mine lokale reparatører nøye på! Hvis de oppdager "uprofesjonell inngripen", er de ikke sene med å gjøre meg oppmerksom på forholdet! Og det må vi vel sette pris på - i hvert fall vi som kjøper "brukt"!🙂
    Mvh ToreP
    Absolutt, spilleren var kjøpt brukt og jeg ble gjort oppmerksom på flere ting som gjør at jeg aldri kommer til å kjøpe noe av den selgeren igjen. Tilstanden varen ble annonsert som og faktisk tilstand på varen stod ikke i forhold til hverandre dessverre.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Slemmo: Det gir deg mulighet til å heve kjøpet, men dersom du nå får den reparert, ville det bare gitt selgeren en fordel.

torstej

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Antall liker
    1.021
    Jeg fikk ti minutter kjeft før jeg såvidt fikk lov å levere spiller til rep fordi den hadde vært tuklet på av amatører. Men er vel lov å være litt eksentrisk når man er enerådende på sitt felt. All kommunikasjon etter det har vært veldig hyggelig.
    Jeg tror du overdriver litt når du kaller det kjeft :) men tror jeg skjønner hva du mener. For å være ærlig så synes jeg ikke noe om det, ihvertfall ikke dersom eier gjør reparatør oppmerksom på hva som er forsøkt. Da får heller reparatør heller si høflig "nei takk" til jobben dersom det er tvil om det er mulig å gjøre noe med spilleren. Og som kunde så betaler man jo pr time jobbet på spilleren. Gjensidig respekt. At man får kjeft hvis man leverer inn en spiller med beskrivelse som tilsier ingen problemer, og så viser det seg at den er jalla-skrudd på i øst og vest, det har jeg derimot en viss forståelse for :)

torstej

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Antall liker
    1.021
    Tilstanden varen ble annonsert som og faktisk tilstand på varen stod ikke i forhold til hverandre dessverre.
    Hvis det er et tips som ikke kan gis ofte nok, så er det at man bør inspisere og prøvespille før kjøp. Spesielt hvis det er snakk om noe til høy pris. Og hvis man ikke har mulighet til det f.eks. p.g.a. reisetid/avstand, så hopp over og let videre. Usett/uprøvde kjøp på 20-40 år gamle maskiner er ren gambling, og selger kan midt oppi det være helt uskyldig, det er ikke alle som har kunnskap om det de selger til å gi en korrekt tilstandsbeskrivelse av spilleren.

slemmo

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2021
    Antall liker
    570
    Sted
    Eidsvoll Verk
    Som sagt, det er en gammel historie, jeg fikk tilbud om å heve kjøpet eller delrefusjon av prisen, jeg valgte refusjon med tanke på å få den reparert, og alikevel komme greit ut av det kostnadsmessig, alikevel viste det seg etter att spilleren hadde vært på service at den var i dårligere tilstand enn håpet, og hadde jeg visst det jeg vet nå hadde jeg nok kanskje valgt å heve kjøpet i stedet. Selger var en proff i hifimiljøet, så jeg hadde liksom ikke noen grunn til å tvile på informasjonen, men gjort er gjort og kjøpt er kjøpt 😬

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn