Rens de tre kontaktene, som aktiviseres av kontroll kammen. Bruk et vanlig A4 ark hvor du bløter litt av med isopropanol. Dra den delen av det noen ganger fram og tilbake mellom kontakt fjærene (klem dem evt lett sammen) Da får du bort oksydering og unngår kontaktfeil.Kjøpte meg en BX-300 idag:
Vis vedlegget 816239
Koblet voltmeter til kontroll-motoren, og ser at den får strøm (7,5V) når jeg trykker på knappene, så da er det vel lave odds for at kontroll-motoren må repareres.
Back-tension beltet fikk jeg såvidt av før det smeltet, så kanskje like greit at ingen har klart å teste spilleren ordentlig så slapp jeg å rengjøre bort masse sort gugge:
Ike særlig god lyd på Supertramp, menn noe bedre på Liza Stansfild. Kjöper ike fler inspilte bånd vis det er standarden
Kjøpte en del ferdig innspilte bånd - bare for kjapt "re-starte" etter maaange år uten kassettspiller. Men brorparten leverte ikke god lyd - Supertramp er faktisk en av de bedre.Ike særlig god lyd på Supertramp, menn noe bedre på Liza Stansfild. Kjöper ike fler inspilte bånd vis det er standarden
Sikert lurt, menn ike nemt og finne slik når selger på finn legger ut bilde av 50 kasetter. Som dere ser ad mine innleg så var jeg alerede skeptik i utgangs punkt til lyd kvalite. Hvor ser mann at det er chrome foresten?prøv og finn chrome utgivelser. de låter som regel bedre.
men ja det man produserer selv kan låte mye bedre ja...
Det er mye dårlig ja, og jeg tror også det har vært mye dårlig lagring av ferdiginnspilte kassetter. Mannen I Gata brydde seg nok ikke så veldig mye om å ta skikkelig vare på den nyeste Pink Floyd-kassetten.Kjøpte en del ferdig innspilte bånd - bare for kjapt "re-starte" etter maaange år uten kassettspiller. Men brorparten leverte ikke god lyd - Supertramp er faktisk en av de bedre.
Jeg har kastet flere av de...
De blir ike kastet, de for bli hylle pyntJeg har kastet flere av de...
chrome kasstter er merket med et cr02 merke som er blått som regel. noen ganger i grått . men det står på omslaget som regel.Sikert lurt, menn ike nemt og finne slik når selger på finn legger ut bilde av 50 kasetter. Som dere ser ad mine innleg så var jeg alerede skeptik i utgangs punkt til lyd kvalite. Hvor ser mann at det er chrome foresten?
Kan være mange der har blit brukt i en rökfylt bil på 80-90 tall å lagret i hanske rom eller på gulv uten cover. Samlet sammen å sålt till en entusiast i 2022...Det er mye dårlig ja, og jeg tror også det har vært mye dårlig lagring av ferdiginnspilte kassetter. Mannen I Gata brydde seg nok ikke så veldig mye om å ta skikkelig vare på den nyeste Pink Floyd-kassetten.
Top tips å nemt og se! Tusen tak!r
chrome kasstter er merket med et cr02 merke som er blått som regel. noen ganger i grått . men det står på omslaget som regel. Vis vedlegget 816343 Vis vedlegget 816344
er man helt rå bytter man ut tapen med god tape eller noe og gjør eget opptak de fleste shells er smeltet sammen eller limt sammen :\ men det stopper en ikke hvis en vill for det.Det går jo an å gjør overspilling av samme innhold med eget utstyr, på en ellers fryktelig låtende originalkassett? Da har man gleden av coverart og originalfeel OG ok lyd? Det er vel lov, det?
Men ofte så står det vel på disse at man skal spille av i "normal" - hva er greia med det?r
chrome kasstter er merket med et cr02 merke som er blått som regel. noen ganger i grått . men det står på omslaget som regel. Vis vedlegget 816343 Vis vedlegget 816344
Hehe. Ville jo sagt at "Brilliant Cassette" kanskje så ut som noen prøvde for hardt, men vet ikke?Så kom Posten m ennå fler. Jeg bestillte 5 stykk i vinter hos alixpres finn en feil
Vis vedlegget 816611 Vis vedlegget 816612
Diktafon-kassetter???Så kom Posten m ennå fler. Jeg bestillte 5 stykk i vinter hos alixpres finn en feil
Bestelt 5 og fått 6??Så kom Posten m ennå fler. Jeg bestillte 5 stykk i vinter hos alixpres finn en feil
Vis vedlegget 816611 Vis vedlegget 816612
De paser bare til Demon spilereDiktafon-kassetter???
Korekt! Non der ike kan telle til min favörBestelt 5 og fått 6??
disse chrom merkene kan skjule seg godt. fant ut at metalica kassetten med albumet metallica er også i chrome det var det et stempel som nesten var uleslig. men nå håper jeg idler til ct757 kommer snart. bestilte på ebay i fra polen. burde dukke opp snart. så denne blir 100.% god igjen. disse gamle idler hjulene krymper jo....... kunne sikkert gitt den som er der litt nytt liv men. jeg har og sett folk bruke O ringer på idler på disse med hell med målninger. men vil ikke ha noe urginalt i spillere'n. så det ble ny idler...Se hva jeg fant i sammlingen, menn litt rart att den ike er Chrome "kodet" i "huset"
I tileg står det EQ120uS på "huset" !
Vis vedlegget 816405 Vis vedlegget 816406
Takk Pressvalsene har fått være i fred. Alt justerbart som påvirker båndføringen over hodene er urørt av meg. Er spent på om den våkner til live igjen, for selv om kontrollmekanismen nå i teorien skal være ok, så har jeg ingen garanti mot at det også kan være elektroniske feil på den, dårlige hoder etc…Fantastisk
Tok du press valsene av armene, eller demonterte du armene under prosessen?
Ja! Får nok isopropaol på bensin station åsså, menn da er gerne prisen x3Hei, beklager kassett-noobie-spørsmål, men funker denne for Qtips-rens av drivverk? Evt andre lett tilgjengelige alternativer? https://www.jernia.no/hjem-og-hage/...blåtind-blårens-1l-isopropanol-blå/p/66110207
Jeg er ingen ekspert på kjemikalier, men den bør være ok, ref. beskrivelse.Hei, beklager kassett-noobie-spørsmål, men funker denne for Qtips-rens av drivverk? Evt andre lett tilgjengelige alternativer? https://www.jernia.no/hjem-og-hage/renhold/vask-og-rengjøring/rengjøringsmiddel/blåtind-blårens-1l-isopropanol-blå/p/66110207