Så bra, takk for detMann trenger ike beklage noen som helst spörsmål, ingen er dårligere en andre! Her er det plass til alle!
(Så lenge man ike farer direkte feilinfo )
Hei, beklager kassett-noobie-spørsmål, men funker denne for Qtips-rens av drivverk? Evt andre lett tilgjengelige alternativer? https://www.jernia.no/hjem-og-hage/renhold/vask-og-rengjøring/rengjøringsmiddel/blåtind-blårens-1l-isopropanol-blå/p/66110207
Det @Auditor skriver om type 4 gjelder opptak. Avspilling av type 4 går greit. Et annet aspekt som taler imot denne nye Teac/Tascam-en, er at den har w&f-spesifikasjoner som er helt horrible. 0,25% W.RMS er elendig, kassettspillere med så ustabil hastighet er ikke brukbare. Heldigvis har tester vist at den reelle w&f er lavere enn spesifisert, ned mot 0,1%, men det er fremdeles ikke noe særlig bra. Du vil potensielt kunne merke det med rolig musikk med lange sammenhengende toner. Men med pop/rock etc så vil man neppe merke noe særlig. Til sammenlikning, selv rimelige single capstan spillere fra 90-tallet hadde mer stabil transport. Jeg hadde for en tid tilbake en JVC dobbeltdekker av rimelig prisklasse, og den var spesifisert til 0,08 eller 0,075. Og virkelig gode dobbel capstan high end spillere ligger på ned mot 0,02. Det positive er jo som du skriver at du får en spiller som fungerer knirkefritt teknisk. Det finnes nok av eksempler på folk som har gått for en brukt kremspiller, for så å bruke masse tid og ressurser i etterkant på å måtte fikse feil.Hadde vært kjekt om noen her hadde hørt disse, sammenlignet mot gode eldre spillere.
Kanskje det kan være lurt å kjøpe en slik nyere spiller, for å se om interessen vedvarer.
Og heller jakte på en krem-spiller etterhvert.
Fra produsentens hjemmeside:L_I_: Jeg anbefaler IKKE blårens..
Ok, så ikke katastrofe og noe man MÅ rette opp?Som du selv sier. Hodene er lit nærme bånd v spoling, menn ingen direkte feil. Noen maskiner kutter lyd v spoling, andre ike
Jeg har det sånn på DC2 Walkman-en min som er mekanisk restaurert. Lyden er svak, men den er der. Har alltid lurt på om disse var sånn nye fra fabrikk, for jeg eide aldri en DC2 på 80-tallet. En fordel med det er at man kan følge med på når sanger starter og slutter under spoling.Spørsmål: Når man på et kassettdeck spoler båndet (ikke noe ams eller noe, bare vanlig spoling) men allikevel hører lyden av musikk i høy hastighet, hva er feil da? Feil høyde på hodene, eller noe?
Er det plagsomt, lever den til Teletor. Er det greit, la det væreOk, så ikke katastrofe og noe man MÅ rette opp?
Dersom det er en spiller som skal kutte lyd ved spoling og den ikke gjør det, så er det vel en direkte feilSom du selv sier. Hodene er lit nærme bånd v spoling, menn ingen direkte feil. Noen maskiner kutter lyd v spoling, andre ike
Noen gjör det, andre ike. Jeg hadde slik på en Aiwa å den hadde AMS, så det er ike direkte feil. Er det så jeg siger plagsomt, få en kundig til å fixe detDersom det er en spiller som skal kutte lyd ved spoling og den ikke gjør det, så er det vel en direkte feil
Takk for svar (Åh, jeg sikla på DC2 back in the days.... )Jeg har det sånn på DC2 Walkman-en min som er mekanisk restaurert. Lyden er svak, men den er der. Har alltid lurt på om disse var sånn nye fra fabrikk, for jeg eide aldri en DC2 på 80-tallet. En fordel med det er at man kan følge med på når sanger starter og slutter under spoling.
Prøv å få tak i Maxell XL II, de er ikke så avskrekkende dyre. De er veldig gode.hva slags tomme kassetter anbefaler de o høye herrer til en som setter pris på kvalitet men er litt ute av kassett spillerens verden men vil gjerne utforske mediet mer
nye har ikke dolby. kanskje dem har noe like så godt men ikke til å spille av kassetter med dolby. nevner dem ikke hvordan spille av dolby har dem ikke noe løsning på detHVIS jeg skulle finne på å kjøpe meg en kassettspiller.
Hva får jeg hvis jeg kjøper en ny Teac-spiller, i forhåld til en fra 90-tallet.
Hvis vi ser vekk fra at Teac-spilleren vil fungere prikkfritt teknisk.
Fordeler/ulemper
Har sett litt på W-1200.
Tror også jeg skal klare å få kloa i en lokal, brukt AD-850 ( kombispiller) med noen få hundre kassetter til en fornuftig pris.
Teac W-1200 har en "noise reduction" funksjon som er ment som erstatning for Dolby B slik at man skal kunne spille av Dolby B originalkassetter med riktig lydbilde. Teac AD-850 har ikke dette.nye har ikke dolby. kanskje dem har noe like så godt men ikke til å spille av kassetter med dolby. nevner dem ikke hvordan spille av dolby har dem ikke noe løsning på det
Kan jo være et kuppJeg må gruble litt på dette med spiller.
Men i utgangspunktet tror jeg at jeg skal prøve å få kjøpt en AD-850.
Selger mente han har ca 500 kassetter jeg skulle få med på kjøpet.
God blanding av opptakskassetter og originale.
Så da har jeg jo litt å leke med til å begynne med.
Hadde 710. Kjempefornøyd med den solid men enkel.Hva tenkes om Denon DRS-810?