jifbaderom
Hi-Fi freak
JVC KD-A7.
Spessiel med både analog VU og 5" graphic equalizer
Spessiel med både analog VU og 5" graphic equalizer
Har JVC platespiller. The underdog sammenlignet med technics men dem er minst like braselv har jeg kd-a5 kd a-66.kd-95 og en D99 velidig gode spillere men et helvette og holde på med hvis du skal "fixe" noe. D99 gikk i svart for meg i fjor og må repareres.. i 2023 har det ikke blitt mye kassett spilling eller opptak men håper jeg blir bedre på det i 2024.
Jeg har brukt AF PCL 100 til rens av gummiruller og mellomhjul av gummi i 3-4 år nå. Det er veldig effektivt. Det er forøvrig dette rensemiddelet som anbefales brukt ved bytte av mellomhjul på Nakamichi-spillere av Nakamichi-spesialisten Electronic Service Labs i USA. Ref. (sakset fra epost jeg mottak fra de etter siste bestilling)Kom over hva en kan bruke til rens av gummiruller/pinchroller.
Hvorfor skulle ikke dem til gummirullere i printere være like god til brøkdelen av prisen.
Lasse Hovde i Fetsund kan regummiere pressvalser mm til kassettspillere, spolebåndopptakere mm, hvis det var noe sånt dere var på jakt etterLurer på om disse gutta kan lage ny gummi til rollere
Du sier det jo selv egentlig.Er det rom for å komme med et nybegynnerspørsmål i denne tråden?
Jeg har en stund vært forundra over dette med kassettspillerens plass på hifihylla i 2024. Kan noen skrible ned noen linjer om hva kassettene byr på av lyd sammenlignet med for eksempel LP og CD? Jeg vokste jo opp med kassetter som mer eller mindre eneste kilde til musikk, men ble på et tidspunkt hekta på MD(!), før jeg etter hvert slutta å gjøre opptak av ting. Hva er styrker og svakheter med kassett ut over godfølelse og nostalgi?
Herlig.Du sier det jo selv egentlig.
Det er godfølelse og nostalgi.
I tillegg kan man jo si at man føler seg mindre avhengig av Internett og streaming. Og så er det moro å få tak i opptak på ferdig innspilte kassetter som kun ble gitt ut på kassett.
Mer kassettbruk i samfunnet kan føre til at ting går saktere. Saktere er sunnere. Saktere betyr større oppmerksomhet, mer tid til forståelse. Kassett er sånn sett et slags tiltak for økt demokratisering. Kanskje jeg skal bli politiker og gå til valg på det der…Sitte flere kvelder og late søndager og lage mixtape fra obskure kilder, finne en rar tusj for å lage cover- for å så ta den frem noen år etterpå og spille den av.
Det å drive med kassetter kan få frem en roligere mer saktegående måte å nyte musikken på, blandt annet.
Med fett metallbånd og en god spiller kan den tekniske lydkvaliteten bli helt opp mot CD. Når det kommer til LP kan man jo si at kassett aldri kan bli så bra som LP (subjektivt) eller mye bedre enn LP for dem som synes CD er bedre enn LP . Mange faktorer spiller inn. Men er anlegget forøvrig bra, låter alt dette meget braEr det rom for å komme med et nybegynnerspørsmål i denne tråden?
Jeg har en stund vært forundra over dette med kassettspillerens plass på hifihylla i 2024. Kan noen skrible ned noen linjer om hva kassettene byr på av lyd sammenlignet med for eksempel LP og CD? Jeg vokste jo opp med kassetter som mer eller mindre eneste kilde til musikk, men ble på et tidspunkt hekta på MD(!), før jeg etter hvert slutta å gjøre opptak av ting. Hva er styrker og svakheter med kassett ut over godfølelse og nostalgi?
Mye artig der ute, men jeg får utslett av billig kinesisk ræl. Sorry, men sånn er det. Det finnes mye artig gammelt også, spesielt fra Japan.LItt sånn 80`s Vis vedlegget 994116
Nånå Terje, fikk hjem lange q-tips for slikk og ingenting med fri frakt å greier. Fort gikk det ogMye artig der ute, men jeg får utslett av billig kinesisk ræl. Sorry, men sånn er det. Det finnes mye artig gammelt også, spesielt fra Japan.
kanskje dem har noe mot diverse utslett ogsåNånå Terje, fikk hjem lange q-tips for slikk og ingenting med fri frakt å greier. Fort gikk det og
big dipper har en av de hvertrfall
Pr. dags dato så ligger det en DC2 til salgs på finn.no til umenneskelig pris Regner med de fleste som er interesserte i walkmans allerede har sett annonsen siden den har ligget til salgs en god stund nå. Fra annonseteksten å dømme som beskriver den generelle historien til modellen, og ikke sier noe om tilstand og slitasje på den aktuelle spilleren, så må man vel anta at den er et oppussings/restaurerings-objekt.Er blitt lett å fikse Sony sine DD modeller nå. Bare en finner til mensklig pris