KW; la de ut her istedet jeg; http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=29069.msg733395#msg733395Vidar P skrev:Skjønner hva du mener KW, de i glossy cherry jeg hadde her var... hva skal man si? Kan legge ut noen bilder av de etterpå.
KW; la de ut her istedet jeg; http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=29069.msg733395#msg733395Vidar P skrev:Skjønner hva du mener KW, de i glossy cherry jeg hadde her var... hva skal man si? Kan legge ut noen bilder av de etterpå.
Jeg også. Man blir gobsmacked av impacten av disse apparatene i real-life.Valentino skrev:Begge er slik ingeniør-exotica. Jeg liker slikt. Og jeg synes NAP500 er pen.
Disse målingene er meget konservtive og etter hva jeg husker ikke gjeldende in room. Kan trygt bekrefte at 207/2 ikke mangler noe nedover. I Kef´s Venner tråden ser du KW sine in room målinger.JK skrev:Nydelig hoyttaler 207/2, har bare hort 207 MkI og den gjorde ikke noe voldsomt inntrykk. Naa er vel MkII noe bedre ;D
Men, noe som gjor meg skeptisk er oppgitte data paa bassen som er 40 hz +-3db. Dette er jo ikke mye aa skryte av for en saa stor hoyttaler til 180kKan dette stemme?
Kanskje det er nettopp det en del andre gjør (skryter), oppgir data som kanskje ikke er helt i tråd med virkeligheten.JK skrev:Nydelig hoyttaler 207/2, har bare hort 207 MkI og den gjorde ikke noe voldsomt inntrykk. Naa er vel MkII noe bedre ;D
Men, noe som gjor meg skeptisk er oppgitte data paa bassen som er 40 hz +-3db. Dette er jo ikke mye aa skryte av for en saa stor hoyttaler til 180kKan dette stemme?
Tja! Er jo gjerne slik det er på forumer da. Synes det er vel bare å forvente at de andre i 20x serien blir nevnt i en 207/2 tråd.CDWMcInSpots skrev:Hva er grunnen til at denne tråden ligger under "Hifi generelt" istedenfor "Vennetråder for hifimerker" slik "KEF's venner" gjør? Videre ser jeg at resten av KEF Reference 20x/2-serien omtales både her og i "KEF's venner". Ville det være naturlig med en opprydning, f.eks. "KEF's venner" + "KEF Reference" eller "KEF Reference 20x/2"?
Slektskapet mellom KEF Reference 20x/2-høyttalerne er jo åpenbart selv om 207/2 vel skiller seg noe konstruksjonsmessig fra de øvrige. Problemet er at trådtitlene fører til at 201/2-205/2 omtales i begge trådene. Noen benytter altså 207/2-tråden som en generell KEF Reference 20x/2-tråd, mens andre benytter "KEF's venner" for alt annet enn 207/2. Informasjonen om 201/2-205/2 blir dermed dessverre spredt. Kanskje "KEF Ref 207/2" bør omdøpes til "KEF Reference 20x/2" og med henvisningslenke i toppen av "KEF's venner"?digiman skrev:Tja! Er jo gjerne slik det er på forumer da. Synes det er vel bare å forvente at de andre i 20x serien blir nevnt i en 207/2 tråd.CDWMcInSpots skrev:Hva er grunnen til at denne tråden ligger under "Hifi generelt" istedenfor "Vennetråder for hifimerker" slik "KEF's venner" gjør? Videre ser jeg at resten av KEF Reference 20x/2-serien omtales både her og i "KEF's venner". Ville det være naturlig med en opprydning, f.eks. "KEF's venner" + "KEF Reference" eller "KEF Reference 20x/2"?
Personlig ser jeg ikke det store problemet og hadde ikke brukt energi på å gjøre noe ut av det. Noe spillerom og takhøyde må vi da få ha her inne.
;D ;D ;DVidar P skrev:Ganske enkelt fordi det ikke er en vennetråd. Hold dere unna fin-tråden min
Denne tråden ble laget før noen av oss kjøpte de, omhandlet generelle aspekter og målinger, og følgelig ingen vennetråd. Det var aldri ment som noen vennetråd.
Hva er forskjellen?Vidar P skrev:Ganske enkelt fordi det ikke er en vennetråd.
Du har jo allerede fått ubuden slaur på besøk dragende på KEF Reference 201/2-205/2Hold dere unna fin-tråden min![]()
Da er det gjort etter beste evne i tråden "Reorganisering av KEF-tråder" http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,52009.0.htmlVidar P skrev:Kanskje ta det opp i en dertil egnet tråd, ikke i denne. Vi har en egen avdeling for kommentarer til forumet.
Med det samme vi er inne på topic med 207/2 da; det hele endte jo med at jeg kjøpte meg en NAP500 effektforsterker (2x140W) og satte den inn der hvor NAP300 (2x90W) tidligere hadde stått. Endring. Rikere grunnklang men ikke noe mer finkornet eller nyansert mellomtone og diskant. Litt mørkere, mektigere og dypere i klangen, men først savnet jeg det ultranyanserte smoothheten til NAP300. Jeg vil si de er omtrent jevngode forsterkere, med en litt forskjellig klang på 207/2.Vidar P skrev:Uansett; jeg var i kontakt med KEF Technical Support i fjor høst, en usedvanlig hjelpsom og kunnskapsrik tjeneste for KEF-eiere. Bakgrunnen var at jeg skulle bytte en diskant som jeg var litt... ehem, uheldig med. Når jeg forklarte og redegjorde for omstendighetene og utstyr forøvrig, så viste det seg at de hadde en Naim-ekspert også i sitt panel; som hadde fartstid med kombinasjoner av ymse KEF og ymse Naim; og jeg snakket endel med denne karen om hva han mente om forsterkere til mine 207/2. Jeg hadde jo svært god erfaring med den mektige Naim NAP300, og er fortsatt hver eneste dag helt fortryllet av dette siste leddet i hifien. Min mann hos KEF hadde tilsvarende veldig gode erfaringer med NAP300 og 207/2, enda bedre med NAP500 og 207/2. Men han skulle bruke sitt nettverk og undersøke om andres erfaringer innen "retail" og annet, og han kom tilbake til meg noen dager senere, hvor han anbefalte meg en demo på NAP500 med mine 207/2, fordi det var en viss konsensus om at det ville være ekstra stas. Noen av de beste hifi-forhandlerne i UK (iflg han) bruke kombinasjoner med 552/500 og KEF 207/2.
Enn hvor erkefornøyd jeg er med NAP300, som i min setting gir en avsindig og for meg til nå uhørt lydkvalitet med 207/2 (i mine ører) etter at jeg har fått satt opp alt så det passer best i min stue, så tar jeg sjansen på å kjøpe en NAP500. Jeg har i et år forsøkt å anmode en annen importør om å få en demo på NAP300 vs NAP500, men uten så mye som en eneste henvendelse tilbake. Så nå gir jeg opp…