KEF Ref 207/2

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• KentOve

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Takker for svar KW å Vidar!

Jeg vil gjerne forklare meg litt bedre denne gangen. Det jeg mente var ikke at alt låt "likt" å jeg ikke kunne høre forandringer i lyden, uavhengig hvilken elektronikk Kef`ene ble foret med, men jeg syns høyttalerene sammen med elektronikken uansett om det var McIntosh, Hegel eller EC spilte veldig bra. Lyden ble jo hele tiden forandret ettersom elektronikken ble byttet ut, men altså - det spilte bra uansett. Mulig dette kan ha hatt noe med rommet å gjøre.

Det var på bakgrunn av dette at spørsmålet mitt kom opp. Om Kef er relativt enkle å matche med ulike typer elektronikk, som egentlig låter veldig ulikt å har forskjellige lydfilosofier. Jeg har hvertfall erfaring med at det å finne "riktig" elektronikk til "riktig" høyttalere er jammen meg ikke like enkelt noen ganger.

Får jeg spørre, hvor dere to (KW & Vidar) har kjøpt 207/2 fra?

Dette her med rom også.. 207/2 er jo en veldig stor høyttalere. Krever den svært rom, for å spille optimalt?Jeg bor i leilighet, å har en åpen løsning med stue/kjøkken. Hele dette rommet er tilsammen på 43m2. Rommet har en tendens til å stjele mye bass å volum, så jeg føler at Array 1400 gjorde seg godt her, da denne høyttalerene klarer å fulle romme med go lyd, etter at rommet har sugt til seg sitt!

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Jeg spiller i stue som er 28/30 kvadrat, det er ytterligere blitt et hakk bedre med 3 Helmholzere ( en V6 og 2 V4)
    Var ikke dårlig uten heller, og kan muligens bli enda et hakk bedre med en dobling av HH (dog har jeg ikke plass til en V6 til) HH har flatet ut frekvenskurven der nede noe, som resulterte i bl.a. ca 3db høyere nivå ved 20 hz og alt i alt hørbart strammere bass.

Mine ble kjøpt Sandvika i den nedlagte butikken, lokalene som nå er overtatt av Lyric.

Nå virker det til at flere andre også fører/selger Kef i Ref serien bl. a. Soundgarden og Høium HiFi i Oslo/omegn.

Mvh.KW

nilsen64

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Antall liker
    89
    vet at tråden her handler om 207/2

men

hvordan er det med 205/2 og bassen, eller rettere sakt: trykket i bassen.
    blir man avhengeig av og ha sub i tillegg.
    vet jeg skulle ha hørt de sjøl, men ikke lett heroppe.

KentOve

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    nilsen64:

Jeg hørte senest på 203/2 idag, å kan bare konstantere med en gang at noen sub til disse trengs ikke. Dette gjelder selvfølgelig 205/2 også. Jeg å ett par kamerater tok en liten lytte runde i Stavanger idag, å da brukte jeg litt tid sammen med 203/2 på Naim HDX og Naim Supernait intergrert. Dette spilte helt vilt, å taklet alt vi matet høyttaleren med. Jeg ble mektig imponert av komboen Kef/Naim på alle områder. Forstår litt bedre nå hvorfor folk her er så begeistret for Kef & Naim sammen.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Jeg slo av mine to REL Storm 5 når jeg fikk 205/2 i hus jeg... og solgte de da jeg fikk 207/2.
    Naim & KEF låter ypperlig ja, helt enig. Bra nok for meg i all framtid iallefall.

nilsen64

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Antall liker
    89
    slike svar liker jeg å lese ;D

takk til både kentove og vidar p !

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Det er en sann fryd å være kunde hos Akustikk. Jeg kan kun håpe på at de vil få enda flere av "mine" agenturer, så jeg kan forholde meg til de i enda større grad, som importør og via deres forhandlere selvsagt. For som sagt så er det en fryd.

Nå er jeg riktignok eksepsjonelt fornøyd med de endeløse "delights" som KEF Reference byr på, men det er ikke nok for de at jeg ikke gir tilbakemelding med spørsmålsstillinger; så de sørger for å sikre seg at kundene er fornøyde ved å ta personlig kontakt og rett og slett spørre om alt går bra, og om det er noe de ka hjelpe med. Som bransjeuavhengig føler jeg at jeg kan skryte på lik linje med at alle andre forumdeltakere kan skryte av ting; og det er uvanlig berettiget i dette tilfellet spør du meg. Nesten så man får lyst på Muon.. bare for gleden av å handle fra en slik importør.

Uansett; jeg var i kontakt med KEF Technical Support i fjor høst, en usedvanlig hjelpsom og kunnskapsrik tjeneste for KEF-eiere. Bakgrunnen var at jeg skulle bytte en diskant som jeg var litt... ehem, uheldig med. Når jeg forklarte og redegjorde for omstendighetene og utstyr forøvrig, så viste det seg at de hadde en Naim-ekspert også i sitt panel; som hadde fartstid med kombinasjoner av ymse KEF og ymse Naim; og jeg snakket endel med denne karen om hva han mente om forsterkere til mine 207/2. Jeg hadde jo svært god erfaring med den mektige Naim NAP300, og er fortsatt hver eneste dag helt fortryllet av dette siste leddet i hifien. Min mann hos KEF hadde tilsvarende veldig gode erfaringer med NAP300 og 207/2, enda bedre med NAP500 og 207/2. Men han skulle bruke sitt nettverk og undersøke om andres erfaringer innen "retail" og annet, og han kom tilbake til meg noen dager senere, hvor han anbefalte meg en demo på NAP500 med mine 207/2, fordi det var en viss konsensus om at det ville være ekstra stas. Noen av de beste hifi-forhandlerne i UK (iflg han) bruke kombinasjoner med 552/500 og KEF 207/2.

Enn hvor erkefornøyd jeg er med NAP300, som i min setting gir en avsindig og for meg til nå uhørt lydkvalitet med 207/2 (i mine ører) etter at jeg har fått satt opp alt så det passer best i min stue, så tar jeg sjansen på å kjøpe en NAP500. Jeg har i et år forsøkt å anmode en annen importør om å få en demo på NAP300 vs NAP500, men uten så mye som en eneste henvendelse tilbake. Så nå gir jeg opp.

Dette skal bli spennende, ikke minst etter hva jeg leser på Naim-forum. Her er etpar bilder. Kan klikkes på for forstørrelse.

O glory.

Den ene bassporten (den andre er jo i topp-plata), og den eiendommelige pulpen og støvhetta på den nederste titommeren (av tre pr side).

Vedlegg

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Hei Vidar!
    Jeg er ikke inne i terminologien for Naim, men ser ikke bort i fra at det dreier seg om et hakk opp og at det dreier seg om strømforsyningen? Større/Kraftigere?
    Har jeg rett i det, så sier jeg bare "go for it", det vil nok merkes (trur eg)

Jeg har også opplevd telefoner fra importøren (også en mail) om hvordan ståa er og hvorvidt jeg fortsatt er fornøyd og om det er problemfritt.

Mvh.KW

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Terminologien er enkel. NAP = Naim Audio Power. NAC= Naim Audio Control.

Tallet bak effektforsterkerne (300 og 500) viser til maksimal summert utgangseffekt i 4 ohm, siden det var impedansen i høyttalerne som ble brukt med disse forsterkerne den gangen terminologien ble etablert.

Ergo er NAP 500 på 250W + 250W i fire ohm. Jeg er svært fornøyd med NAP300, og den er så råsterk med sin 1440VA psu (!!) trafo at jeg kan ikke se for meg en eneste høyttaler den ikke vil drive med bravur. Men vi naimister tenker egentlig ikke slik omkring watt, det er de klangmessige egenskaper som er i sentrum, og der håper jeg som deg at dette vil være verdt mellomlegget (som ikke er ubetydelig, siden en NAC552/NAP500 koster nær 400k).

Her er de forskjellige effekttrinnene forresten. http://www.naim-audio.com/products/intro_poweramp.html

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Joda, jeg kan være enig i at watt i seg selv ikke er det viktigste aleine, men jeg har nylig fått anledning til å prøve Karan S 450 her og det var hørbart bedre enn min 270.

Min har 2x950 VA trafoer, mens 450 har 2x1500 VA +litt større ladelytter og flere transistorer.

Mvh.KW

prnesse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Antall liker
    354
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    400K :eek: Det var ikke direkte billig nei.
    Hadde dog litt sans for "dørene" på forsterkeren.

Vedlegg

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Det er med NAC552 preamp da, som jeg allerede har. Det der er bare DC-delen av forsterkeren forresten, AC er i en egen boks. Men tøff er den.

prnesse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Antall liker
    354
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Ja, men ac delen hadde ikke vinger ;). Så den tok jeg ikke med i bildet.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.986
    Torget vurderinger
    4
    Holder en knapp på den siste, rent designmessig ihvertfall :)

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    27.453
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Begge er slik ingeniør-exotica. Jeg liker slikt. Og jeg synes NAP500 er pen.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Valentino skrev:
    Begge er slik ingeniør-exotica. Jeg liker slikt. Og jeg synes NAP500 er pen.
    Jeg også. Man blir gobsmacked av impacten av disse apparatene i real-life.

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    9
    Nydelig hoyttaler 207/2, har bare hort 207 MkI og den gjorde ikke noe voldsomt inntrykk. Naa er vel MkII noe bedre ;D
    Men, noe som gjor meg skeptisk er oppgitte data paa bassen som er 40 hz +-3db. Dette er jo ikke mye aa skryte av for en saa stor hoyttaler til 180k :eek: Kan dette stemme?

S

Stereo_Mono

Gjest
    JK skrev:
    Nydelig hoyttaler 207/2, har bare hort 207 MkI og den gjorde ikke noe voldsomt inntrykk. Naa er vel MkII noe bedre ;D
    Men, noe som gjor meg skeptisk er oppgitte data paa bassen som er 40 hz +-3db. Dette er jo ikke mye aa skryte av for en saa stor hoyttaler til 180k :eek: Kan dette stemme?
    Disse målingene er meget konservtive og etter hva jeg husker ikke gjeldende in room. Kan trygt bekrefte at 207/2 ikke mangler noe nedover. I Kef´s Venner tråden ser du KW sine in room målinger.

Uten at jeg håper jeg tråker KW på tærne linker jeg til målingene hans her:

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    JK skrev:
    Kanskje det er nettopp det en del andre gjør (skryter), oppgir data som kanskje ikke er helt i tråd med virkeligheten.

Se f.eks. innlegg 50 av en ny eier av 207.2 her:

www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=29069.40

Eller innlegg 204 her i tråden.

Ikke dermed påstått at andre ikke går lavere, men imo er bassen veldig god og riktig bare en finner plasseringen i rommet og godt utstyr foran i kjeden.

Ser at Digimann har lagt inn en måling fra min stue gjort av Roald tidligere i sommer etter at vi hadde flyttet på HT og ikke minst vinklet de innover men for mye, det ble ikke tid til nye forandringer/målinger etter det.
    Ikke helt fin den dippen der ved ca. 10Khz, vi har som sagt ikke målt eller gjort noe siden da, annet enn at jeg har vinklet de tilbake til tidligere posisjon (nesten rett frem).
    Det er full? glatting så den ser muligens noe finere ut av den grunn (der nede) Legger til at dette er i sweetspot ganske midt i stua.

Mvh.KW

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Det er ikke målingene det er noe galt med nei, enig. Det er forståelsen av målebetingelsene, lesingen og tolkningen av målingene som er mangelfulle noen ganger. Det er ikke alltid rett-frem å lese og konkludere rett ut av målinger, kan være vrient noen ganger det.
    Disse høyttalerne går like dypt som alle andre sammenliknbare høyttalere de. Minst.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    27.453
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Fullrange det der, nuff said. Jeg foretrekker en stigning på nærmere 10dB startende fra 80Hz nedover mot 20Hz, men jeg er jo gal, og dessuten er det avhengig av målemetoden om stigningen vises eller ikke.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Hva er grunnen til at denne tråden ligger under "Hifi generelt" istedenfor "Vennetråder for hifimerker" slik "KEF's venner" gjør? Videre ser jeg at resten av KEF Reference 20x/2-serien omtales både her og i "KEF's venner". Ville det være naturlig med en opprydning, f.eks. "KEF's venner" + "KEF Reference" eller "KEF Reference 20x/2"?

S

Stereo_Mono

Gjest
    CDWMcInSpots skrev:
    Hva er grunnen til at denne tråden ligger under "Hifi generelt" istedenfor "Vennetråder for hifimerker" slik "KEF's venner" gjør? Videre ser jeg at resten av KEF Reference 20x/2-serien omtales både her og i "KEF's venner". Ville det være naturlig med en opprydning, f.eks. "KEF's venner" + "KEF Reference" eller "KEF Reference 20x/2"?
    Tja! Er jo gjerne slik det er på forumer da. Synes det er vel bare å forvente at de andre i 20x serien blir nevnt i en 207/2 tråd.
    Personlig ser jeg ikke det store problemet og hadde ikke brukt energi på å gjøre noe ut av det. Noe spillerom og takhøyde må vi da få ha her inne.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    digiman skrev:
    CDWMcInSpots skrev:
    Tja! Er jo gjerne slik det er på forumer da. Synes det er vel bare å forvente at de andre i 20x serien blir nevnt i en 207/2 tråd.
    Personlig ser jeg ikke det store problemet og hadde ikke brukt energi på å gjøre noe ut av det. Noe spillerom og takhøyde må vi da få ha her inne.
    Slektskapet mellom KEF Reference 20x/2-høyttalerne er jo åpenbart selv om 207/2 vel skiller seg noe konstruksjonsmessig fra de øvrige. Problemet er at trådtitlene fører til at 201/2-205/2 omtales i begge trådene. Noen benytter altså 207/2-tråden som en generell KEF Reference 20x/2-tråd, mens andre benytter "KEF's venner" for alt annet enn 207/2. Informasjonen om 201/2-205/2 blir dermed dessverre spredt. Kanskje "KEF Ref 207/2" bør omdøpes til "KEF Reference 20x/2" og med henvisningslenke i toppen av "KEF's venner"?

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Ganske enkelt fordi det ikke er en vennetråd. Hold dere unna fin-tråden min :)

Denne tråden ble laget før noen av oss kjøpte de, omhandlet generelle aspekter og målinger, og følgelig ingen vennetråd. Det var aldri ment som noen vennetråd.

S

Stereo_Mono

Gjest
    Vidar P skrev:
    Ganske enkelt fordi det ikke er en vennetråd. Hold dere unna fin-tråden min :)

Denne tråden ble laget før noen av oss kjøpte de, omhandlet generelle aspekter og målinger, og følgelig ingen vennetråd. Det var aldri ment som noen vennetråd.
    ;D ;D ;D
    Liker tråden din veldig godt Vidar P

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Kanskje ta det opp i en dertil egnet tråd, ikke i denne. Vi har en egen avdeling for kommentarer til forumet.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Vidar P skrev:
    Kanskje ta det opp i en dertil egnet tråd, ikke i denne. Vi har en egen avdeling for kommentarer til forumet.
    Da er det gjort etter beste evne i tråden "Reorganisering av KEF-tråder" http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,52009.0.html

NB: Det er ikke ment som et angrep hverken på Vidar P eller tråden. Kun et forsøk på bedre organisering av nyttig informasjon.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Vidar P skrev:
    Uansett; jeg var i kontakt med KEF Technical Support i fjor høst, en usedvanlig hjelpsom og kunnskapsrik tjeneste for KEF-eiere. Bakgrunnen var at jeg skulle bytte en diskant som jeg var litt... ehem, uheldig med. Når jeg forklarte og redegjorde for omstendighetene og utstyr forøvrig, så viste det seg at de hadde en Naim-ekspert også i sitt panel; som hadde fartstid med kombinasjoner av ymse KEF og ymse Naim; og jeg snakket endel med denne karen om hva han mente om forsterkere til mine 207/2. Jeg hadde jo svært god erfaring med den mektige Naim NAP300, og er fortsatt hver eneste dag helt fortryllet av dette siste leddet i hifien. Min mann hos KEF hadde tilsvarende veldig gode erfaringer med NAP300 og 207/2, enda bedre med NAP500 og 207/2. Men han skulle bruke sitt nettverk og undersøke om andres erfaringer innen "retail" og annet, og han kom tilbake til meg noen dager senere, hvor han anbefalte meg en demo på NAP500 med mine 207/2, fordi det var en viss konsensus om at det ville være ekstra stas. Noen av de beste hifi-forhandlerne i UK (iflg han) bruke kombinasjoner med 552/500 og KEF 207/2.

Enn hvor erkefornøyd jeg er med NAP300, som i min setting gir en avsindig og for meg til nå uhørt lydkvalitet med 207/2 (i mine ører) etter at jeg har fått satt opp alt så det passer best i min stue, så tar jeg sjansen på å kjøpe en NAP500. Jeg har i et år forsøkt å anmode en annen importør om å få en demo på NAP300 vs NAP500, men uten så mye som en eneste henvendelse tilbake. Så nå gir jeg opp…
    Med det samme vi er inne på topic med 207/2 da; det hele endte jo med at jeg kjøpte meg en NAP500 effektforsterker (2x140W) og satte den inn der hvor NAP300 (2x90W) tidligere hadde stått. Endring. Rikere grunnklang men ikke noe mer finkornet eller nyansert mellomtone og diskant. Litt mørkere, mektigere og dypere i klangen, men først savnet jeg det ultranyanserte smoothheten til NAP300. Jeg vil si de er omtrent jevngode forsterkere, med en litt forskjellig klang på 207/2.

Effektforskjellen er ikke et tema, begge er på 207/2 evig kraftige nok til å plage meg med øresmerter lenge før de skulle klippe (hvilket jeg aldri har opplevd forresten).

Neste punkt på agendaen blir å snu de 90° i rommet og begynne å spille på langveggen… jeg sitter i en liten suckout-lomme midt i rommet. Men jeg er ikke såååå lydgæern at jeg innreder stua helt og holdent etter lyden, så det får heller bare være inntil videre. De glade nyhetene er jo at huset driver og bygges om, og for at det skal bli praktisk å snu de så trengs kun noen små grep. De kommer sikkert ila neste år.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Ser av kalenderen at jeg nå har hatt 207/2 i over 2.5 år. Det som slo meg var at jeg har ikke et sekund siden innkjøp tenkt tanken om andre høyttalere. Mener det faktisk også. Nå har jeg de siste ukene eksperimentert litt mer med plassering litt nærmere lytteposisjon for å endre på rommets bidrag. Ikke direkte nærfelt, men ialllefall såpass at jeg har klart å eliminere en hørbar mellombass-dip i lytteposisjon.

De er utrolig lette å plassere disse høyttalerne, og de låter godt nær sagt uansett hvor de står; men det er jo alltid rom for å justere på interaksjonen mellom rom og høyttaler, om ikke annet så for forandringens del.

Har vent meg til den voldsomme smack'en og den dype klangen fra den nye Naim NAP500 effektforsterkeren nå, er det dette som kalles innspillingstid? Ørene er iallefall innspilt nå da, og det tar jo litt tid. Bruker fortsatt fronttrekk på, da jeg synes mest musikk får best sammenheng og innsikt slik, og jeg bruker fortsatt kun marginal vinkling mot lytteposisjon da jeg føler at rommets bidrag blir jevnere og følgelig oppleves høyttalerne mer sammenhengende fra alle slags lytteposisjoner slik.

Noen bilder fra min krok av stua, hvor høyttalerne nå står lengre mot lytteposisjon og nærmere hverandre enn på de bildene her. Og så vil jeg bare minne om at det er innbruddsalarm ved navn Cedrick her, for de med tanker om at de store vinduene nok er egnet å løfte store høyttalere ut av :)

Vedlegg

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.318
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Linn, vinyl, Naim, Riedel Sommeliers, Apple, Kef, stilig sofa.

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Antall liker
    3.761
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Da har jeg endelig fått hørt på 207/2 for første gang. Forholdene var langt fra ideelle, men det var likevel helt klart at denne høyttaleren har noen spesielle egenskaper. De klarer på en utmerket måte å kombinere ekstrem dynamikk med jevn og balansert frekvensgang. Glitrende stereoperspektiv og en stor sweetspot. Jeg fikk hørt alt fra jazz, heavy metal, klassisk, rock, blues mm, og ALT ble presentert på en behagelig og engasjerende måte. ;D

For ordens skyld vi jeg si at mine kommentarer er ytret i forhold til forventningene til en høyttaler i den absolutte referanseklasse.

Men riktig elektronikk, riktig rom og plassering blir dette en høyttaler det blir vanskelig å komme seg forbi...

Sting

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Oi,Oi,Oi, samme her, fikk endelig hørt disse hos Resonnans i Stavanger! De er ikke ferdig innspilt, (nye på fredag) og spilte på Electrocompaniet rigg men allerede hører man at dette er noe helt for seg selv! Vidar P beskriver lyden akkurat slik jeg opplevde den, en åpen dør. Gleder meg til å ta turen inn for å høre mer på de med litt bedre tid og når de har fått noen flere timer på baken. Må vel ha slike en gang ::)

Sting

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Mener det var EMP-1, EC 4.8(?) og AW 250. Hørtes allerde fantastisk ut! Skulle kobles opp med DP etterhvert. Håper å få hørt de med Naim etterhvert også.
    Har forresten alltid hatt bra hundetekke så får bare ta med Cedrik sørover når jeg "henter" dine Vidar P ;D
    Nyt høytalerene dine, livskvalitet i hver krone de der!

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Høres bra ut, men det er en liten potensiell sprekk i planen din, og det er at sannsynligheten for at jeg selger 207/2 er fullstendig neglisjerbar… jeg klarer ikke med min beste vilje å skjønne hva som skulle ha blitt bedre med en høyttaler.

Jo jeg tror at 207/2 ikke trenger lang innspillingstid, det er nok gjort på en-to-tre vil jeg mene. Videre er det også min opplevelse at de responderer mye på elektronikk i alle forutgående ledd, og portretterer elektronikkens egenskaper lett som bare det. Derfor vil jeg tro det vi låte nokså forskjellig dersom man driver de med likt priset EC, DP og Naim ja, og det vil nok sikkert gi et godt bilde av de relative lydkvalitetene til de tre produsentene.

Vedr Naim på disse så vil jeg nok si at absolutt minimum elektronikk vil være nivå CDX2/NAC282/Hi/NAP250.2 som vil ligge på rundt 115.000,- nytt før evt utvidelse med mer psu'er osv.

Mer ideellt vil være den økte innsikten og energien fra nivå CDS3/XPS2/NAC252/SC/NAP300 som vil sette en stakkar tilbake omlag 250.000,- eller aller helst selvsagt toppmodellene CD555/NAC552/NAP500 til omlag 500.000,- før evt utvidelser med flere kilder, riaaer, Fraim etc.

Så i lys av dette så synes jeg 207/2 til 180k i pianofinish (suveren!) er relativt edruelig priset jeg.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn