KEF Ref 207/2

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.290
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Vidar P skrev:
    Så i lys av dette så synes jeg 207/2 til 180k i pianofinish (suveren!) er relativt edruelig priset jeg.
    Må si jeg er litt misunnelig. Både på selve høyttalerne, og at noen kan synes dette. ;)

Har du noen formening om hvordan de enda mer edruelig prisede høyttalerne fra KEF lyder i forhold?

Type XQ40/XQ30, altså.

Sting

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    He he ment som en sleivete spøk ref ditt innlegg om innbruddsplaner gjennom store vinduer osv. Nei skjønner godt du ikke vil kvitte deg med de, går nok for sort pianofinish jeg også etterhvert de er de absolutt fineste i mine øyne.
    Er det ikke herlig vi har noe å bruke pengene på som vi får lov å beholde etter futen har tatt sitt :)

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Jo herlig Sting hehe. Setter man hifihobbyen opp mot mange andre "voksenhobbyer" så er det vel knapt så ille dyrt, iallefall dersom man forsøker å kjøpe utstyr som varer en mannsalder og beholder mye av både sin bruks- og monetære verdi i årene fremover.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Finish

Vidar P skrev:
    Så i lys av dette så synes jeg 207/2 til 180k i pianofinish (suveren!) er relativt edruelig priset jeg.
    Jeg har KEF Reference 201/2 i "satin cherry" (som sjelden er avbildet). For de som er navlet omtrent som meg, og dermed liker pent treverk, er dette en finish jeg kan anbefale. Jeg liker forøvrig denne bedre enn "satin walnut". Svart pianofinish er nettopp det, og hvis jeg husker rett, i fin utførelse.

Det er mulig at egnet finish kan avhenge av høyttalerens størrelse. KEF Reference 207/2 er jo ganske mye større enn KEF Reference 201/2, og flatene blir dermed tilsvarende større.

Lysforholdene i ditt eget hjem kan også ha betydning for valget.

Tillegg:
    Enkelte bilder viser "satin cherry" som veldig mye rødere enn den fremstår hos meg uavhengig av belysning:
    • Dagtid (sol og overskyet)
    • Skumring
    • Godt lampelys (vesentlig indirekte belysning rettet mot hvitt tak fra taklampe med halogenstav og underliggende frostet "glassfat") (en fordel med god takhøyde ifht. normal takhøyde)
    • Rimelig dempet belysning (indirekte belysning fra glødelampespot mot hvitt tak)

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Rimeligere KEF-høyttalere enn KEF Reference 207/2

Dazed skrev:
    Vidar P skrev:
    Må si jeg er litt misunnelig. Både på selve høyttalerne, og at noen kan synes dette. ;)

Har du noen formening om hvordan de enda mer edruelig prisede høyttalerne fra KEF lyder i forhold?

Type XQ40/XQ30, altså.
    Jeg kan anbefale KEF Reference 201/2 hvis man ønsker en god stativhøyttaler. Den går til og med rimelig dypt i en liten stue (4 x 4 x 2,8 meter) og med (helt sikkert) tilstrekkelig forsterker (McIntosh MA7000). Jeg har rett som det er blitt litt overrasket.

KEF XQ30 og XQ40 har jeg ikke hørt, men de har fått mye ros. Jeg har derimot sett minst en av dem. De er etter min mening meget pene og forseggjorte. Selv liker jeg best finishen "Khaya Mahogany".

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Enig i at finish bør ses på sammen med størrelse. Det med visuelt forsvinningsnummer pga pianofinishen var veldig velkomment og nærmest overraskende effektivt her; behovet ville ha vært langt mindre med en mindre høyttaler selvsagt.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    CDWMcInSpots skrev:
    Vidar P skrev:
    Jeg har KEF Reference 201/2 i "satin cherry" (som sjelden er avbildet). For de som er navlet omtrent som meg, og dermed liker pent treverk, er dette en finish jeg kan anbefale. Jeg liker forøvrig denne bedre enn "satin walnut". Svart pianofinish er nettopp det, og hvis jeg husker rett, i fin utførelse.

Det er mulig at egnet finish kan avhenge av høyttalerens størrelse. KEF Reference 207/2 er jo ganske mye større enn KEF Reference 201/2, og flatene blir dermed tilsvarende større.

Tillegg:
    Enkelte bilder viser "satin cherry" som veldig mye rødere enn den fremstår hos meg uavhengig av belysning:
    • Skumring
    • Godt lampelys (vesentlig indirekte belysning rettet mot hvitt tak fra taklampe med halogenstav og underliggende frostet "glassfat") (en fordel med god takhøyde ifht. normal takhøyde)
    • Rimelig dempet belysning (indirekte belysning fra glødelampespot mot hvitt tak)
    Jeg har Satin Cherry og fornøyd med det.
    Derimot cherry piano er jeg kjempeglad for at jeg ikke valgte, den får en slik suppelignende farge.
    Anbefaler alle som eventuelt er i ferd med å satse på Kef Ref sørge for å ha sett den fargen live før de eventuelt bestiller den.
    Kanskje den minst heldige fargen/finishen av de alle, men smaken...................

Her blir det montert rullehjul på innflytningsdagen for mine 207.2 16 mai 2008.

De er rødere enn tvbenken i kirsebær jeg bruker til anlegget.

Mvh.KW

Vedlegg

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Enig med Vidar, mine Bird med svart pianolakk forsvinner fint i omgivelsene.
    Blir morro å se når jeg for de plassert i det nye lytterommet etterhvert.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.417
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    johnnygrandis skrev:
    Enig med Vidar, mine Bird med svart pianolakk forsvinner fint i omgivelsene.
    Blir morro å se når jeg for de plassert i det nye lytterommet etterhvert.
    Jeg er også enig med dere gutter, sort piano gjør at størrelsen ikke blir mere ruvende enn nødvendig ;)
    Også får man lære seg knepene med støv (tenker på at de skal rengjøres minst mulig, men at myke støvkoster er tingen) ;D ;D

gismo

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Finish

KW skrev:
    CDWMcInSpots skrev:
    Vidar P skrev:

Tillegg:
    • Skumring
    Derimot cherry piano er jeg kjempeglad for at jeg ikke valgte, den får en slik suppelignende farge.
    Anbefaler alle som eventuelt er i ferd med å satse på Kef Ref sørge for å ha sett den fargen live før de eventuelt bestiller den.
    Kanskje den minst heldige fargen/finishen av de alle, men smaken...................

Her blir det montert rullehjul på innflytningsdagen for mine 207.2  16 mai 2008.

Mvh.KW
    KEF Reference finnes i en rekke finisher:
    • Piano Black: Like the deeply lacquered mirror shine of a concert grand, the seductively smooth high gloss jet black finish accentuates the gentle curves of the new Reference Series cabinets.
    • Satin Black: As sophisticated and seductive as piano black but with a more understated and delicate sheen.
    • High Gloss American Walnut: Light to dark chocolate brown, occasionally with a purplish cast and darker streaks, growing more lustrous with age. The deep shine brings out the rich character of the slightly open, generally straight grain.
    • High Gloss Cherry: Prized for fine cabinet work and musical instruments because of its smooth texture, fine uniform grain and deep colour, cherry heartwood ranges from a warm burnt orange to rich red with occasional dark flecks.
    • Satin Sycamore: Creamy white to palest yellow, sycamore has a close, even texture with subtly interlocked grain and natural lustre. The preferred wood for violin backs, its natural lustre is brought out by a distinctive satin sheen.
    • Satin Walnut: As the lustre of high gloss does not appeal to everyone, the American Walnut veneer is also available in a satin finish.  The same rich character of the walnut with its chocolate brown, purpulish hue and straight grain but with a more natural satin finish.
    • Satin Cherry: The same high grade quality veneer as the High Gloss Cherry but finished in a more subtle satin sheen, Cherry is one of the finest woods for any cabinet.

Custom Colours:
    • Graphite (Metallic Dark Grey)
    • Grigio (Metallic Mid Grey)
    • Stardust (Metallic Silver)
    • Pale Gold (Metallic Gold)
    • Garnet (Metallic Dark Red)
    • Sapphire (Metallic Dark Blue)
    • Orange Sorbet (Metallic Orange)
    • Lime Sorbet (Metallic Bright Green)
    • Lemon Sorbet (Metallic Yellow)
    • Snow White (Gloss White)
    • Racing Red (Bright Red)
    • Racing Blue (Bright Blue)

High gloss er dyrere enn satin.

KW skrev:
    Jeg formoder at du med "cherry piano" mener "High Gloss Cherry"(?) Det finnes et bilde (eller flere) av en KEF Reference 205/2(?) i High Gloss Cherry et sted på Hifisentralen. Mest sannsynlig i denne tråden eller KEF-tråden. På de bildene ser det ut som om høyttaleren er våt.

Det finnes også flere bilder av Satin Sycamore og muligens Satin Walnut (forsøk under tråden om Renaissance Audio for sistnevnte).

CDWMcInSpots skrev:
    KEF XQ30 og XQ40 har jeg ikke hørt, men de har fått mye ros. Jeg har derimot sett minst en av dem. De er etter min mening meget pene og forseggjorte. Selv liker jeg best finishen "Khaya Mahogany".
    Av en eller annen grunn er derimot finishen "Khaya Mahogany" meget pen selv om den også er high gloss.

N

nb

Gjest
    Er det kun Elkjøp som selger disse her til lands nå eller er det også andre forhandlere som fører de? Siden Elkjøp har de i sortimentet så er det vel ikke så mye prutningsmonn hos eventuelle andre forhandlere skulle jeg tro?

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Det er nok mine bilder av en 205/2 highgloss cherry. Skal fiske de frem fra iMac'en sammen med bilder av hvordan piano black reflekterer rommet, straks kontoret blir ledig…

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Satin Cherrys grad av rødt

KW skrev:
    CDWMcInSpots skrev:
    [...]
    Tillegg:
    • Skumring
    [...]
    Her blir det montert rullehjul på innflytningsdagen for mine 207.2 16 mai 2008.

[Bilde som var for stort når jeg forsøkte å revedlegge det (snurrig)]

Jeg tror KWs belysning gjør at de fremstår som rødere enn de normalt fremstår hos meg. Er det mulig at bildet er tatt med blitz og at det gir utslag?

Jeg har sett tilsvarende betydelig variasjon med Krix Equinox MkII i finishen Atlantic Jarrah. Den var betydelig rødere i butikkbelysning enn hjemme hos meg påsken 2010.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    207/2 i Piano Black. Merk hvordan den tar igjen omgivelsene, og hvordan de visuelle randsonene av høyttaleren i rommet viskes mer ut mot omgivelsene.

Vedlegg

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Forhandlere av KEF (Reference)

nb skrev:
    Er det kun Elkjøp som selger disse her til lands nå eller er det også andre forhandlere som fører de? Siden Elkjøp har de i sortimentet så er det vel ikke så mye prutningsmonn hos eventuelle andre forhandlere skulle jeg tro?
    KEF Reference selges i hvert fall av Renaissance Audio i Bergen. Rett før jul var 201/2, 203/2, 205/2 og 1 eller 2 senterhøyttalere i butikken.

Det er noen bilder fra butikken i disse trådene. På noen av dem ser man KEF Reference-høyttalere:
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,51381.msg967181.html#msg967181
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,33257.100.html

Importørens forhandlerliste: http://www.akustikk.no/Kef_forhandlere.htm

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Bilder av KEF Reference High Gloss Cherry

Vidar P skrev:
    Det er nok mine bilder av en 205/2 highgloss cherry. Skal fiske de frem fra iMac'en sammen med bilder av hvordan piano black reflekterer rommet, straks kontoret blir ledig…
    Vidar P skrev:
    205/2 i High Gloss Cherry hjemme hos meg. Kan klikkes opp for detaljer.
    Det stemmer (med stor sannsynlighet).

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    På det andre bildet (nr.2) som Vidar har lagt inn, så ser det brukbart ut, så det er klart at lyset rundt og
    fargebalansen på digitalbildet tatt har innvirkning.
    Medmindre "lakenet" er blått, så er det nok et blåstikk i bildet som trekker vekk fra den suppefargen jeg har antydet.
    Dog synes jeg den likevel gjør seg gjeldende på noen av de andre bildene.
    Bildet jeg la inn er tatt av andre enn meg og med blitz, og tenderer nok litt mot rødt ja (kan se det på teppet som får en litt varm tone)

Her et bilde tatt i dagslys hvor en også kan skimte at benken til venstre er en tanke mindre rød.

Bra dybde på disse største Kefene gitt, ikke gal tykkelsen 4,4 cm på kabinettet heller.

Klart at lyset påvirker fargen.
    Mvh.KW

Vedlegg

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Utifra bildene virker Vidar sine "slankere! sort pianolakk krymper objektet. Med alle mulige forbehold da det er bilder

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Bare for ordens skyld KW, lakenet er lyseblått; fargene er nokså naturtro her.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    65finger skrev:
    Utifra bildene virker Vidar sine "slankere! sort pianolakk krymper objektet. Med alle mulige forbehold da det er bilder
    Sort (mørkere) vil alltid virke mindre ja.
    Mvh.KW

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Vidar P skrev:
    Bare for ordens skyld KW, lakenet er lyseblått; fargene er nokså naturtro her.

Greit.
    Ordnung musst sein!

Mvh.KW

Torry

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.04.2009
    Antall liker
    19
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    3
    Sting skrev:
    Oi,Oi,Oi, samme her, fikk endelig hørt disse hos Resonnans i Stavanger! De er ikke ferdig innspilt, (nye på fredag) og spilte på Electrocompaniet rigg men allerede hører man at dette er noe helt for seg selv! Vidar P beskriver lyden akkurat slik jeg opplevde den, en åpen dør. Gleder meg til å ta turen inn for å høre mer på de med litt bedre tid og når de har fått noen flere timer på baken. Må vel ha slike en gang ::)
    Da må nok Resonans avlegges et besøk :) Jeg får la kredittkortet ligge igjen hjemme...

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Farger og hvor lett de påvirkes av omgivelsene

KW skrev:
    På det andre bildet (nr.2) som Vidar har lagt inn, så ser det brukbart ut, så det er klart at lyset rundt og
    fargebalansen på digitalbildet tatt har innvirkning.
    Medmindre "lakenet" er blått, så er det nok et blåstikk i bildet som trekker vekk fra den suppefargen jeg har antydet.
    Dog synes jeg den likevel gjør seg gjeldende på noen av de andre bildene.
    Bildet jeg la inn er tatt av andre enn meg og med blitz, og tenderer nok litt mot rødt ja (kan se det på teppet som får en litt varm tone)

Her et bilde tatt i dagslys hvor en også kan skimte at benken til venstre er en tanke mindre rød.

[bilde]

Klart at lyset påvirker fargen.
    Jeg har lagt merke til at noen farger har lett for å bli påvirket av sine omgivelser mens andre er mer robuste og påvirkes langt mindre. Nøytralt lyse gult blir f.eks. kaldt nær en blå sofa og varmt nær en (varm)rød stol. En kraftig blå sofa blir derimot lite påvirket av sine omgivelser. Tilsvarende gjelder påvirkning fra ulike typer lys.

Tillegg:
    Jeg tror at høyglansfinish på samme måte lettere blir påvirket av omgivelsene enn satengfinish.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Gult er vel den fargen som i alle størst grad blir påvirket av både det ene og det andre imo.
    Rød er en dominerende farge og blandingsforholdet gult med mer eller mindre grad av rødt gir straks tydelige forskjeller, men dette begynner å bli sterkt OT ;)
    Og Vidar er en streng herremann i så måte ;D
    Derfor men også generelt så synes jeg ikke at en skal forandre på trådtittel, som du har gjort 2 ganger nå, for da vil det ikke vises i siste innleg som en Kef 207.2 tråd ;)

Mvh.KW

Sting

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Torry skrev:
    Sting skrev:
    Oi,Oi,Oi, samme her, fikk endelig hørt disse hos Resonnans i Stavanger! De er ikke ferdig innspilt, (nye på fredag) og spilte på Electrocompaniet rigg men allerede hører man at dette er noe helt for seg selv! Vidar P beskriver lyden akkurat slik jeg opplevde den, en åpen dør. Gleder meg til å ta turen inn for å høre mer på de med litt bedre tid og når de har fått noen flere timer på baken. Må vel ha slike en gang ::)
    Da må nok Resonans avlegges et besøk :) Jeg får la kredittkortet ligge igjen hjemme...
    Anbefales :) ser jeg skrev Resonans feil. Ser du allerede har 203/2 så du har nok en anelse om hva du kan vente, skummelt ;D
    Ps, nydelige dine Marten også johnnygrandis!

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Man får vel diskutere det som en generell 207/2-diskusjon bringer med seg, det er helt greit det.
    Grunnen til at jeg ikke vil ha en tråd om denne høyttaleren implementert i vennetråden er for at dens tema "207/2" ikke skal vannes ut og drukne i en umasse "grattis med feite høyttalere", smileys, bumps, spørsmål om det ene og det andre av utstyr forøvrig, og masse spørsmål om alle mulige slags andre KEF-modeller. Så Dazed, spørsmålet ditt tar du heller i KEF-tråden, eller hva?

KW; jeg har da satin cherry jeg også. På verktøysskrinet som fulgte med!

Her er forresten et i mine øyne praktfullt eksempel på hvordan pianofinish tar igjen omgivelsene, og nærmest visker ut grenser. Især kanskje på kurvede objekter. Se kantgrensen til høyre på bildet (klikk det gjerne opp).
    Det er ikke for ingenting at det er "pianofinish" antakelig; tenk konsertklaver; finishen skal ikke gi instrumentet større "visual impact" enn nødvendig, og det skal gli inn i alle slags omgivelser.

Vedlegg

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Finish og innleggstitler

KW skrev:
    Gult er vel den fargen som i alle størst grad blir påvirket av både det ene og det andre imo.
    Rød er en dominerende farge og blandingsforholdet gult med mer eller mindre grad av rødt gir straks tydelige forskjeller, men dette begynner å bli sterkt OT ;)
    Og Vidar er en streng herremann i så måte ;D
    Tja. KEF Reference er jo såpass dyre at man også ønsker at de skal se fine ut. Jeg var meget glad for Vidar Ps bilder av de "våte" 205/2 fra forrige gang han gav oss dem. De sa meg at den utførelsen neppe var aktuell. Takk til Vidar P.

KW skrev:
    Derfor men også generelt så synes jeg ikke at en skal forandre på trådtittel, som du har gjort 2 ganger nå, for da vil det ikke vises i siste innleg som en Kef 207.2 tråd ;)
    Jeg har ikke endret på trådtittel. Det kan vel bare moderatorer eller kanskje bare administratorer?

Jeg pleier derimot høyst bevisst å forsøke å finne en innleggstittel som beskriver innleggene mine. Dette gjør det lettere for andre lesere å se om innlegget er interessant for dem, spesielt i lange tråder. Trådtittelen står da vel uansett i toppen av vinduet m.m.?

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Antall liker
    3.761
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    de som står hos resonans er satin walnut. i rommet ser de litt rødlige ut, antakelig fordi de står ved en rød vegg. har sett 201/2 i dagslys i samme finish, og den virket relativt ren brun.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Satin Walnut: Brun

Kalle Klovn skrev:
    de som står hos resonans er satin walnut. i rommet ser de litt rødlige ut, antakelig fordi de står ved en rød vegg. har sett 201/2 i samme finish, og den virket relativt ren brun.
    Jeg oppfattet Satin Walnut som brun både på 201/2, 203/2 og 205/2.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Vidar P skrev:
    Man får vel diskutere det som en generell 207/2-diskusjon bringer med seg, det er helt greit det.
    Grunnen til at jeg ikke vil ha en tråd om denne høyttaleren implementert i vennetråden er for at dens tema "207/2" ikke skal vannes ut og drukne i en umasse "grattis med feite høyttalere", smileys, bumps, spørsmål om det ene og det andre av utstyr forøvrig, og masse spørsmål om alle mulige slags andre KEF-modeller. Så Dazed, spørsmålet ditt tar du heller i KEF-tråden, eller hva?
    Dette er skrevet i beste mening:
    En god del er felles for alle modellene KEF Reference 20x/2-serien selv om 207/2 antagelig skiller seg mest fra de øvrige. Vi har ikke en egen tråd for KEF Reference 20x/2-serien eller for resten av serien. Er det OK å ta opp det som er (rimelig) felles innen KEF Reference 20x/2-serien i denne tråden? Hvor ønsker du å dra grensen ifht. (omtale av) resten av KEF Reference 20x/2-serien i denne tråden?

Vidar P skrev:
    KW; jeg har da satin cherry jeg også. På verktøysskrinet som fulgte med!

[Bilde]
    Jeg har stusset på akkurat det at uansett høyttalernes finish, er skrinet i satin cherry.

Redigering: Forbedret tydelighet

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Jeg synes dere klarer dere utmerket iht trådtema jeg CDW, enten det er 207-snakk eller relatert via andre reference-modeller, så bare fortsett :)

Sting

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Bortsett fra litt slankere lommebok, hva føler du at du fikk ekstra med 207/2 kontra 205/2 Vidar P? Har ikke hørt 205/2.
    Lydsignaturen på 207/2 er veldig lik mine Art deco 10 men føler det var en del "mer" lyd. En utrolig fylde og fundament i 207/2. Med forbehold at jeg ikke har hørt dem i min stue og med samme elektronikk selvsagt.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Synes det var overraskende mye faktisk. Det gikk i hovedsak på dette med naturlig fylde og solid virkelighetsnært fundament som du sier. Der 205/2 kunne virke en anelse slank med noen innspillinger og låte litt "hifi", var 207/2 mye rikere og låt ikke hifi i det hele tatt. Uten å på noe vis hinte til noe i retning feit. Lettere å stille inn i rommet også, virker å ha bedre spredningskontroll. De høres mindre ut som en høyttaler.

Så gikk det på dette med at flere innspillinger låt bedre; det virker som om 207/2 i større grad er i stand til å vise frem og fokusere på alle gode ting ved enhver innspilling, også ting som gamle historiske klassiske innspillinger som jeg spiller en god del av.

Oppsummert låter de hos meg rikere, mer naturlig, gir bedre innsikt og samtidig bedre med dårlige innspillinger.

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Antall liker
    3.761
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har bare hørt 203/2 og 205/2 i korte sekvenser. Min oppfatning er at 207/2 låter friere i mellomtone/diskant området og langt mektigere (men ikke overdrevet tungt) i bassområdet. I tillegg får du et inntrykk av å ha nesten grenseløst dynamikk tilgjengelig.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn