CDWMcInSpots skrev:
Vidar P skrev:
Så i lys av dette så synes jeg 207/2 til 180k i pianofinish (suveren!) er relativt edruelig priset jeg.
Jeg har KEF Reference 201/2 i "satin cherry" (som sjelden er avbildet). For de som er navlet omtrent som meg, og dermed liker pent treverk, er dette en finish jeg kan anbefale. Jeg liker forøvrig denne bedre enn "satin walnut". Svart pianofinish er nettopp det, og hvis jeg husker rett, i fin utførelse.
Det er mulig at egnet finish kan avhenge av høyttalerens størrelse. KEF Reference 207/2 er jo ganske mye større enn KEF Reference 201/2, og flatene blir dermed tilsvarende større.
Lysforholdene i ditt eget hjem kan også ha betydning for valget.
Tillegg:
Enkelte bilder viser "satin cherry" som veldig mye rødere enn den fremstår hos meg uavhengig av belysning:
- Dagtid (sol og overskyet)
- Skumring
- Godt lampelys (vesentlig indirekte belysning rettet mot hvitt tak fra taklampe med halogenstav og underliggende frostet "glassfat") (en fordel med god takhøyde ifht. normal takhøyde)
- Rimelig dempet belysning (indirekte belysning fra glødelampespot mot hvitt tak)
Jeg har Satin Cherry og fornøyd med det.
Derimot cherry piano er jeg kjempeglad for at jeg ikke valgte, den får en slik suppelignende farge.
Anbefaler alle som eventuelt er i ferd med å satse på Kef Ref sørge for å ha sett
den fargen live før de eventuelt bestiller den.
Kanskje den minst heldige fargen/finishen av de alle, men smaken...................
Her blir det montert rullehjul på innflytningsdagen for mine 207.2 16 mai 2008.
De er rødere enn tvbenken i kirsebær jeg bruker til anlegget.
Mvh.KW