Du verden, her var det ikke mye aktivitet gitt... Vel, jeg får uansett prøve å se om det lar seg gjøre å få blåst litt liv igjen her da, og benytter meg samtidig av anledningen til å melde meg inn i denne tyste vennegjengen.
Har nylig anskaffet meg et utrolig strøkent par Reference 207/2 i sort pianolakk, og er jo egentlig helt imponert over lyden i disse sammen med McIntosh MA8000. Jeg skriver imidlertid "egentlig", fordi det har seg nemlig slik at den ene diskanten tenderer til å svikte innimellom. Det kan låte perfekt en god stund, men så dabber den etterhvert av, og enkelte ganger blir den helt taus. Når jeg så banker lett på den kommer den igjen. Har ikke begynt å skru på disse enda, er det kurant å demontere Uni-Q-satsen, og selve tweeteren? Og i det hele tatt håp om å finne noe her, eller er denne bare en lukka sak det stikker ut to ledninger fra, som man ikke kan få sjekka innvendig?
Jeg lurer jo på om det er selve titanium-domen som svikter, eller om det kan være noe feil i delefilteret. Om noen Reference-eiere i samme serie har opplevd liknende tendenser, hadde det vært topp å høre deres erfaringer rundt dette.
Samtidig hadde det vært fint å høre hvorvidt noen har prøvd å finne orginale eller erstatningsdeler til disse høyttalerne. Har trålet nettet lenge nå uten å finne snev av (i dette tilfellet) diskant-drivere til mine 207/2, og hos Neby sier de at KEF nå kun leverer komplette Uni-Q-elementer (mellomtone og diskant sammen) til den nette sum av kr. 5000.- pr. stk. I så fall er det jo etter mitt syn rent for jæ.... når tweeterne faktisk er løse utskiftbare komponenter, og det til høyttalere i en såpass høy prisklasse.
Alle tilbakemeldinger blir mottatt med takk
Mvh. Caron