Hei.
Forslag:
Et par CJ Premier 12 140W monoblokker med KT-88/6550. Brukt ca 35-40k. Men vanskelig å få tak i. Du verden som de spiller på et par Respons siste. De som mener rør ikke har kontroll i bassen tror jeg ikke har hørt disse. Det er ikke lite kontroll selv om det er mer kjøtt på lyden enn de fleste transistor trinn. Kjenner igjen mye av lyden/begeistringen i omtalen av Mcintosh 275 i siste danske HF. Det er gofot lyd det!
Mvh BA
Grunnen til at vi koblet oss på, var din 'for billig' kommentar om.s Kunden som selger dette trodde kanskje du hentydet til 'opphavsproblemer', og ville vi skulle presisere at utstyret er kjøpt fra forhandler i NorgeSiden selger her kobler seg på, håper jeg det er ok at jeg presiserer at jeg ikke har noe med dette salget å gjöre.
Mine anbefalinger kommer helt og holdent av at jeg kjörer med samme utstyr selv og er meget fornöyd
mvh
"for billig" var fra min side ment som at han kvitter seg med noe som er verdt mer, nesten mye mer, ett kompliment til utstyret som dessverre ikke er så kjent i Norge (mye mer anerkjent og respektert her i Sverige) for sine ypperlige kvaliteter, såvel lydmessige som byggemessige, beklager om det kunne oppfattes annerledesGrunnen til at vi koblet oss på, var din 'for billig' kommentar om.s Kunden som selger dette trodde kanskje du hentydet til 'opphavsproblemer', og ville vi skulle presisere at utstyret er kjøpt fra forhandler i Norge
Mvh
Hifi Stasjonen
En kar som kommer om mandag og kjøper classe komponentene mine, så nå må jeg skaffe meg no nytt..... Blir spennende Det blir kjøp av noe brukt. Driver og lurer litt på en DP A1.....? Forfosterker vet jeg ikke helt enda. Hva tror dere ?
Visst,visst.Enig med BA, anlegget du refererer til er jo magisk tror han også bruker en AA Capitole mkII og Transparent Audio kabler ;D
Du kan jo kjøpe Midgard blokker, skal jo i følge enkelte her, være tvil om hva som er best ;D Sparer en del peng, gjør du også...En takk til Johna for demo av forsterkere
Fikk demonstrert:Bryston 4B-SST Effekt
Bryston BP 12? Pre
Dette låt fantastisk tøft på alt fra Madrugada til klassiske verker Er mektig imponert. Spilte ringer rundt gamle classe settet mitt.... Utrolig rent med dynamikk og slagkraft, blottet for ubehagligheter.
Låter bra uansett hva jeg puttet i cd spilleren. Akkurat slik jeg vil ha det!!!!
Match Made In Heaven
Er nå på utkikk etter disse komponentene.....
Tilbydde aktuelle og kjøpe, men av en eller annen grunn ville han beholde brystonDu kan jo kjøpe Midgard blokker, skal jo i følge enkelte her, være tvil om hva som er best ;D Sparer en del peng, gjør du også...
Er vel ikke så mange på bruktbørsen her til lands, men så nettopp en eldre 4B-ST til 10.000kr...Tilbydde aktuelle og kjøpe, men av en eller annen grunn ville han beholde bryston
Jeg vil ha bryston
Takk for tips, men må være sst eller den nyeste!Er vel ikke så mange på bruktbørsen her til lands, men så nettopp en eldre 4B-ST til 10.000kr...
Edit:
Fant den http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb2/YaBB.cgi?board=news;action=display;num=1137006660
Hva med en av disse?Takk for tips, men må være sst eller den nyeste!
Hifi er skikkelig gøy ;DJoda, ingen årsak
Må si at det er skjelden jeg har sett at noen trampe takten og hatt et slikt stort smil i 2 1/2 time i strekk ;D
Joda, 4B ST finnes, den har kreftene, men oppfattes som litt mer grovkornet enn SST.
Må si at maken til moro og raffinert samspill mellom høytalere og et forsterkersett....joda jeg likte MS5 sammen m Bryston ;D ;D
Vi satt og virkelig hardkjørte Daliene!
Ikke antydning til lyttetretthet eller noe annet som ødela musikkopplevelsen.
Jo, vi ble svette i kroppen! ;D
Uansett hva som ble puttet i EMC-1`n, låt det bra.
Volumet hadde heller ingen betydning for opplevelsen.
Dette var moro!!
Monoblokkene høres intresante ut da..... Men hvordan er det og importere fra england da?Hva med en av disse?
Bryston 7ST Bryston 7ST monoblocks ca.30.000kr fra England - 500w 8ohm
Bryston 8B ST ca. 15.000kr fra England
4*125W - biamping? brokoble? Litt tamt med 125W ;D
Edit:
Obs! ikke SST ;D
Gjør obs på at 7B ST og 14B ST er det samme som 7B og 14B SST hvis jeg ikke tar helt feil.Monoblokkene høres intresante ut da..... Men hvordan er det og importere fra england da?
"Hvem er best? Vet ikke... " ..... "Hvis jeg skulle kjøpt meg effekt igjen vet jeg ikke hvem av disse jeg hadde valgt"............... "Sammenlikner en kun lydkvalitet vinner Bryston med tåspissen foran etter min smak"Bare for å ha en ting klinkende klart!!! Jeg har ikke skrevet at Midgard er bedre enn Bryston. Bare at den er bedre til prisen.
Har noen tips, om du er interessert send meg en PM.Monoblokkene høres intresante ut da..... Men hvordan er det og importere fra england da?
Det vil vel bare si at jeg synes Bryston er marginalt bedre etter min smak."Hvem er best? Vet ikke... " ..... "Hvis jeg skulle kjøpt meg effekt igjen vet jeg ikke hvem av disse jeg hadde valgt"............... "Sammenlikner en kun lydkvalitet vinner Bryston med tåspissen foran etter min smak"
Spørsmålet er jo om hvor mye en tåspiss er verdt?
På tross av skamrosen i en annen tråd, så er Midgard "close but no cigar" ? Eller ?
Jeg vil heller ikke selge mine bryston. Er alt for fornøyd med dem.Tilbydde aktuelle og kjøpe, men av en eller annen grunn ville han beholde bryston
Jeg vil ha bryston
Ingen dårlig pris, men 40.000kr er bedre ;DHar fått tilbud fra lyric nå da......
Bryston 14B SST og 25BP
Til kr 45000 fo begge
Tror bare jeg må slå til
Hehe, ja santIngen dårlig pris, men 40.000kr er bedre ;D
Har du bestillt dem nå?Hehe, ja sant
JeppHar du bestillt dem nå?
Gratulerer, sikkert et veldig bra kjøp
Takk takkDa kan man kanskje si grattis med nytt (for deg)!!
Du må jo være enhver HiFi sjappes drømme kunde, som bestemmer deg så kjappt ;D
mvh
Takk takk.....Gratulerer, sikkert et veldig bra kjøp
Jeg har selv bare hørt godt om, og lite av, Bryston, når det er sagt så er det vel visse "mote" tendenser innen HiFi miljøet også som gjelder, de riktig gode kjøpene behøver ikke være det "alle" samler seg rundt, det finnes heldigvis unntak, som feks Bryston, Audionet m.fl.. det er disse det gjelder å finne for langvarig og god musikk formidlingTakk takk
Etter det jeg hørte igår så var det bare og finne noe brukt
Beste jeg har hørt hittil så Blei fullstendig overbevisst. Virker ikke som bryston er like overpriset som mye annet....
Dette er innbytte produkter da, så de er 1 år gammel. Derfor det blir bp25. Hadde vel ikke fått det til den prisen nytt
Har hørt Bryston nede hos Tor ett par ganger , men kun med Proac , og det låter ..... skal vi se på kontoen .... hmmmm ikke noe for meg akuratt nå , men meget bra låter det , synd at det ikke er " mere " enn 29 år igjen av garantien , og tenk noen har tatt på de før deg .