Kjøp av ny forsterker til ca 40000! Hvilken?

Kenol

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2005
Antall liker
187
Torget vurderinger
12
Nå må du ikke bli for ivrig da Eirik, du har jo bytta mening en del ganger her ang hvilke forsterker du skal velge... Tar du en demo hos en annen kan det hende du hopper i taket av hva han har og i tillegg sparer penger ;)

Fikk ikke med meg side 5 ;D Grattis med handel

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
309
Torget vurderinger
1
Grattis!

Jeg brukte ikke lang tid på å bestemme meg for Bryston selv heller. Dro til han som solgte dem, hørte på den en drøy times tid, og tok dem med meg hjem og betalte det han ba om, 10k mindre enn du, men altså for bp 26 og 4b sst.

Kansje mulig å komme og høre en gang?
BP26 skal visstnok være litt bedre enn BP25 Ifølge Tor på lyric. Menmen..... Fikk meget god pris på settet ditt du også da :)

Bare og komme og høre ja :) Moro å møtte folk med felles intresser. Johna var veldig trivelig kar :)

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
309
Torget vurderinger
1
Har hørt Bryston nede hos Tor ett par ganger , men kun med Proac , og det låter ..... skal vi se på kontoen .... hmmmm ikke noe for meg akuratt nå , men meget bra låter det , synd at det ikke er " mere " enn 29 år igjen av garantien , og tenk noen har tatt på de før deg  :p .

Kan være tatt masse på så lenge jeg får det til halv pris ;) Uno problemo ja:)

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
309
Torget vurderinger
1
Nå må du ikke bli for ivrig da Eirik, du har jo bytta mening en del ganger her ang hvilke forsterker du skal velge... Tar du en demo hos en annen kan det hende du hopper i taket av hva han har og i tillegg sparer penger ;)

Fikk ikke med meg side 5 ;D Grattis med handel
Husker at DPA1 ikke hadde en sånn spillestil, så slo fra meg den etter at jeg hørte bryston. Det spilte akkurat slik jeg vil ha det :) Derfor jeg ble så rask med å handle!

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
309
Torget vurderinger
1
Gratulerer ,det blir sikkert konge .

Hadde 4B-SST selv en kort periode og dette er en utrolig bra forsterker som er dypt savnet  :'(
14B-SST har jo enda mer "slam"
Hjelp, enda mere slam....... Detta blir tøft :)

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
49
Sted
Oslo
Sto en artikkel i Des. utgaven av Stereophile , og den var meget bra , så lykke til .

De er også A rangert.... ::) .

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
309
Torget vurderinger
1
Sto en artikkel i Des. utgaven av Stereophile , og den var meget bra , så lykke til .

De er også A rangert.... ::) .
Åhhh.... Hva sto det der? Tror ikke jeg har hatt et a rangert produkt før :eek:

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Antall liker
7.007
Gratulerer med nye forsterkere!!!

Tviler på at du blir skuffet!

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
309
Torget vurderinger
1
Gratulerer med nye forsterkere!!!

Tviler på at du blir skuffet!
Takk takk :)

Hvordan er den i forskjell til 4b sst da?

Leverer du den tilbake imorgen?

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Antall liker
7.007
Takk takk :)

Hvordan er den i forskjell til 4b sst da?

Leverer du den tilbake imorgen?
Den spiller rett og slett som en større forsterker.

Har ikke hørt at 4B har hatt pusteproblemer før jeg hørte 14Ben. Når 4B ligger på 140 pulsslag, så har 14B hvilepuls på 50, og der holder den seg (hvis du skjønner hva jeg mener). ;D

Den graver ut mere bass og nedre mellomtone, så den oppleves fyldigere.
På grunn av klangbalansen foretrakk jeg 4Ben på Responsen (kanskje det var selvforsvarsmekanismen som slo inn), men 14Ben er en klart bedre forsterker.

Har lest masse tester av 14B, og dette er en av få forsterkere som noen mener er verdens beste. Selvfølgelig subjektivt, men likevel. Jeg skjønner i alle fall ikke at noen kan forlange mer hva kraft og kontroll angår.

Er det den jeg har hjemme du har kjøpt!?

Ups, der lagde jeg en ripe....... :D

Skal ringe ned til Lyric i morra, men klarer ikke levere den før tidligst torsdag. Får se hva de sier.

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
309
Torget vurderinger
1
Den spiller rett og slett som en større forsterker.

Har ikke hørt at 4B har hatt pusteproblemer før jeg hørte 14Ben. Når 4B ligger på 140 pulsslag, så har 14B hvilepuls på 50, og der holder den seg (hvis du skjønner hva jeg mener).  ;D

Den graver ut mere bass og nedre mellomtone, så den oppleves fyldigere.
På grunn av klangbalansen foretrakk jeg 4Ben på Responsen (kanskje det var selvforsvarsmekanismen som slo inn), men 14Ben er en klart bedre forsterker.

Har lest masse tester av 14B, og dette er en av få forsterkere som noen mener er verdens beste. Selvfølgelig subjektivt, men likevel. Jeg skjønner i alle fall ikke at noen kan forlange mer hva kraft og kontroll angår.

Er det den jeg har hjemme du har kjøpt!?

Ups, der lagde jeg en ripe.......  :D

Skal ringe ned til Lyric i morra, men klarer ikke levere den før tidligst torsdag. Får se hva de sier.
Høres veldig bra ut, gleder meg ekstra nå :) Jeg elsker kraft og kontroll!

Heeeeey, ikke nå ripe nei :mad: Er nok den ja :D

Please få levert den tilbake idag da :'(

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.998
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Ja, dette skjedde raskt!

Håper jeg ikke får skylden om dette går galt.....?  ::)

Regner med at det er denne fronten du har fått tak i, den uten håndtak:(dvs. bildet viser den nyeste m rundere "profil", men det jeg mener er 17" og ikke 19" )

Hyl ut nå den er ankommet!
(ikke SÅ høyt som da du hørte Bryston for 1. gang  :))

Om det passer slik, kan jeg hjelpe deg med bæring. Skulderen din har ikke godt av slikt vet du.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Fronten med håndtak er lettere å bære... ;D

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Antall liker
7.007
Den har ikke håndtak. ;) (ser "nesten" helt lik ut som vår Johna)

Og ja, selv om den ikke er blant de tyngste i klassen, så trenger du bærehjelp. Jeg bar den alene..... :(

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Den har ikke håndtak.  ;) (ser "nesten" helt lik ut som vår Johna)

Og ja, selv om den ikke er blant de tyngste i klassen, så trenger du bærehjelp. Jeg bar den alene.....  :(
Ser ut som du kunne fått denne billig, surt at den ble solgt før testen din var helt over? :-/

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Viktig et den havner i Trondheim, hvor vi snart kan ha vår egen bryston-klubb. ;D

Tenkte først å kalle den club 4b sst. Men nå ble det jo en 14b sst her, så vi får finne på noe annet... :p

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Viktig et den havner i Trondheim, hvor vi snart kan ha vår egen bryston-klubb. ;D

Tenkte først å kalle den club 4b sst. Men nå ble det jo en 14b sst her, så vi får finne på noe annet...  :p
Med fare for å pådra meg noen Bryston fans vrede, men det er ikke stygt ment, men ser de kaller "Bryston poor man's Krell" ;D :p :-[ :-X

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
309
Torget vurderinger
1
Ja, dette skjedde raskt!

Håper jeg ikke får skylden om dette går galt.....?  ::)

Regner med at det er denne fronten du har fått tak i, den uten håndtak:(dvs. bildet viser den nyeste m rundere "profil", men det jeg mener er 17" og ikke 19" )

Hyl ut nå den er ankommet!
(ikke SÅ høyt som da du hørte Bryston for 1. gang  :))

Om det passer slik, kan jeg hjelpe deg med bæring. Skulderen din har ikke godt av slikt vet du.
Tviler på at jeg blir misfornøyd med komboen, isåfall får jeg sikkert solgt det til samme pris.

Håper jeg ikke gliser like mye som når jeg hørte 4 b sst, blir jo helt gåen i glisemusklene ;D

Skulla blir glad for litt hjelp ja :)

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.998
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1

Tenkte først å kalle den club 4b sst. Men nå ble det jo en 14b sst her, så vi får finne på noe annet...  :p
Ha-ha Club4...B sst  ;D ;D

finnes det ikke 14 i den gata da?

Ja, når og hvor tar vi vår første skål?  :)

"Klubbnavn"??

Hva med slagordet:"Vi fattige velger Bryston!"  :p ;D
eller: "Vi lever i musikken!"  

Neida, men klart vi kan møtes og "klage" over hvor god lyd vi har fått for en billig penge....

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
309
Torget vurderinger
1
Med fare for å pådra meg noen Bryston fans vrede, men det er ikke stygt ment, men ser de kaller "Bryston poor man's Krell" ;D :p :-[ :-X
Mulig det, men jeg fikk ihvertfall demonstrert at pris og ytelse ikke alltid henger sammen ;)

"Krell easily fooled mans choice"

;) :D 8) ::)

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
309
Torget vurderinger
1
Ha-ha Club4...B sst  ;D ;D

finnes det ikke 14 i den gata da?

Ja, når og hvor tar vi vår første skål?  :)

"Klubbnavn"??

Hva med slagordet:"Vi fattige velger Bryston!"  :p ;D
eller: "Vi lever i musikken!"  

Neida, men klart vi kan møtes og "klage" over hvor god lyd vi har fått for en billig penge....

Hehe ja vi må få til en skål i bryston klubben snart :)

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.998
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
angående klubb/gjeng m samme interesse:

Jeg er mektig imonert over Naim-gjengen!! :)
Sjekk den tråden!
Virker som om de gutta har funnet tonen, bokstavlig talt.

Dette viser at det er mulig å være uenig, men samtidig ha samme mål.
Dette mener jeg er essensiellt:
Uenige, men fremdeles gode venner!
Det handler om å respektere andres opplevelser av musikk og valg av komponenter.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.998
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Ellers må jeg bare berømme BT for å bruke en strofe fra ABBA:
"Thank You for the music"
Genialt ;D

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Fikk ABBA-boxen i posten til helga, men var i Oslo, så jeg fikk ikke hørt på den før i går, og presenterte dem for barna, som aldri hadde hørt om ABBA. Men de kunne synge alle de kjente låtene, og ble veldig fasinert over både musikken og ikke minst dvd-ene som fulgte med. Særlig 70-tallsantrekkene. Skulle nesten ikke klare å få dem i seng. Fant til slutt også ut at Frida egentlig heter Annifrid, så jeg kunne forklare hvorfor de het ABBA og ikke ABBF :-/. Sikkert derfor jeg i dag "så" at komponentene mine ga de samme initialene...

Jeg likte ikke ABBA da de eksisterte, men nå er det morsomt å høre og se. Nostalgi er gøy. Geniale melodier og to gode stemmer. Men lydkvaliteten... :(

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.998
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
ABBA hadde en spesiell innspillingsteknikk..

Vi får ta med oss ABBA til Eirik en gang. Tror nok at hans Dali`er er mer ettergivende for svakere innspillinger enn dine Avanti`er og mine ATC`er ;)

Sikker på at det kommer til å svinge som bare det i oppsettet hans :)

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
309
Torget vurderinger
1
Jeg vil heller ikke selge mine bryston. Er alt for fornøyd med dem. :D

Du var heldigvis ikke på banen da jeg kjøpte forsterkersettet mitt brukt, her i Trondheim. Da kunne det fort blitt en god del dyrere, for en av oss.  ;D

Hadde vært moro og hørt kombinasjonen bryston-ms5. Men nå har jeg ikke hatt tid til å høre johnas oppsett, og ikke minst lytterom, en gang ennå...
Hadde vært moro og hørt dine Avanti en dag også ? :)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Hadde vært moro og hørt dine Avanti en dag også ? :)
Ja, det er moro hver dag det, synes jeg.  :D :D :D

Jeg har faktisk litt fritid, og dermed gode mulgheter for å ta imot besøk i helga, så det er bare å si fra. Kanskje jeg skal prøve å invitere meg til et lenge etterlengtet besøk hos johna også... hmmm

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.998
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1

Jeg har faktisk litt fritid, og dermed gode mulgheter for å ta imot besøk i helga, så det er bare å si fra. Kanskje jeg skal prøve å invitere meg til et lenge etterlengtet besøk hos johna også... hmmm
"invitasjonen" et motatt og godkjent! ;D

(fikk de tre eksemplarene av søknaden i posten i dag)

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
309
Torget vurderinger
1

Ja høres moro ut :)

Tor babla om at mulig jeg ikke får forsterkern før over helga..... Hjelp det blir lenge å vente :(

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.998
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Ja høres moro ut :)

Tor babla om at mulig jeg ikke får forsterkern før over helga..... Hjelp det blir lenge å vente  :(
ja, ja...den som venter.......etc ;)

S

so

Gjest
Er det fare for Brystonsmitte Johna...så får jeg montere lenke på døra. Det ville ikke kona like nemlig ;)

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
309
Torget vurderinger
1
ja, ja...den som venter.......etc  ;)
Ahh good news! Tor skal sende forsterkern imorgen :) Forforsterkeren har han sendt idag :)

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
309
Torget vurderinger
1
Er det fare for Brystonsmitte Johna...så får jeg montere lenke på døra. Det ville ikke kona like nemlig  ;)
Ja kraftig virus det derre bryston greierne ;) Blir du smittet finnes ingen annen kur en å kjøpe bryston :)

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Ja kraftig virus det derre bryston greierne ;) Blir du smittet finnes ingen annen kur en å kjøpe bryston :)
Jo da, kuren heter Pass Labs ;)

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.998
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Er det fare for Brystonsmitte Johna...så får jeg montere lenke på døra. Det ville ikke kona like nemlig  ;)
Neida, her er det ingen fare....
Kanskje det skjer den andre veien?
Jeg har jo ikke fått høre et ekte Naim oppsett enda vet du.... ;)

Topp Bunn