S
svk
Gjest
kjøpte meg en nikon 1 j1 med 10-20mm på marketplace.
250kr. veldig fornøyd
250kr. veldig fornøyd
Spørs jo helt hva man forventer altså. Det perfekte kamera finnes vel ikke hvis det skal yte like bra som et fullformats proff-kamera , men samtidig forsvinne i en lomme.Har prøvd litt fuji. Men er liksom noe så mangler
Hvilke hjul er det...?Likte ikke betjeningen av kamera.foretrekker heller de 2 hjula jeg har på min nikon dslr.
Ah, et par aldeles glimrende hjul..!Et som er foran og ett som er bak på høyre side
Jepp, å kløne er no' dritt!Stort sett brukes de til å manuelt justere lukkerhastighet og blenderåpning. Veldig greit å ha separate hjul til dette istedenfor å kløne med komboknapper.
Er man interessert i foto utover bare knipsing i automodus så er en god speilrefleks et must egentlig. Jeg føler i alle fall man har mye mer kontroll over hva man driver med i forhold til speilløst. Det geniale med Nikon , Canon EOS m.flere er jo at man kan velge å vrake i opptikk i alle prisklasser (og kvalitet) - og bruktmarkedet er velfylt til en hver tid.Sånt som dette får meg til å tenke at jeg muligens ikke bør selge utstyret allikevel, og heller hente det tilbake fra der det er utlånt til, og komme meg litt ut selv. etter mange års pause.
(D800 med litt ymse)
Jeg har forrige gullrekka til Nikon med 17-35 / 28-70 / 80-200. Alle 1:2,8. Kjøpte nylig 14-24mm Nikon , og nå altså denne 40mm linsen. Blir jeg god venn med den så frister det å sjekke ut Sigma 105mm 1;4 også. Et monster av en portrett linse . Så får man se om de eldste zoom objektivene blir liggende. Fordelen med 17-35 kontra 14-24 er at den bruker 77mm filterfatning (samme på hele gullrekka faktisk). Greit hvis man ønsker polarisering osv. i naturen. 14-24 tar ikke vanlige filter , men man kan kjøpe holder til digre pro-filter systemer.Ja, jeg har vært veldig delt på det med salg vs. beholde.
Har ikke brukt utstyret på flere år, men var veldig ivrig i sin tid.
har kurant med optikk og alskens tilbehør også. faktisk komplett portabelt studio. men det var fast 50mm og 70-200 som fikk oppleve mest bruk.
Jeg er vidvinkelfreakJeg har 17-35 2.8 jeg også. Men den har jeg knapt nok brukt. Ble aldri venn med skikkelig vidvinkelfotografering.
Sony har jo tatt en god del av markedet etter hvert. Har selv ingen erfaring med de, men forstått at det er bra saker.Jeg har blitt veldig glad i 16-35/2.8 Sony alfa. Det er bedre enn fast-objektivene jeg har i samme område og f eks Tamron 45/1.8 (som heller ikke har noen fordel mhp størrelse) Den gamle Minolta 35-70/4.0 holder stand pga sin lille størrelse og at den faktisk er temmelig god. Det er utrolig greit med en vidvinkelzoom av ypperste klasse og med Sony alfa har Sony objektivene vært mulig å få til svært gode priser (70% rabatt på Japan photo for min). Kjøpte brukt kjemperimelig Sigma 24-70/2.8 og 70-200/2.8 men har ikke fått brukt dem ordentlig ennå.
16-35 har blitt mitt mest brukte objektiv siste året. (trodde ikke det da jeg kjøpte det)