Kjøpte meg nytt Nikon Objektiv i dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    10.284
    Sted
    Holmestrand
    Aaah!! NIKON med motor!! Ungdommens våte drøm! ( Sikle sikle! ) Dessverre/heldigvis? fikk jeg aldri konomiske muskler til å kjøpe noe slik.

Jeg måtte "slite" med min Miranda Sensomat og et lite utvalg av objektiver. Fungerte greit helt til det ble umulig å få tak i batterier med riktig voltstyrke.
    De riktige innholdt etter sigende stoffer som var "miljøfiendtlige".
    Mitt første speilrefleks var en Miranda Sensomat! 🤗
    I dag kan man se det i bruk av detektivnonnen, sister Boniface.

IMG_9420.jpeg

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.561
    Torget vurderinger
    0
    @ Xerxes

Fant du noen løsning på det med batteriene?

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.376
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    @xerxes Dersom det er PX-625 kvikksølvbatterier som du ikke lenger fikk tak i, finnes det nå både erstatningsbatterier og adaptere som kan brukes.

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.376
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Wow! Kunstig intelligens i 1979!

Neida, jeg bare tuller. Jeg vet det er Al (som i grunnstoff 13) og ikke AI (som i Artificial Intelligence).
    Men jeg kunne ikke dy meg da fonten her inne stadig lurer oss da liten L er helt lik stor i...

Er den noe tess?
    Er du helt sikker på at AI ikke står for Auto Indexing?

roesok

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2009
    Antall liker
    345
    Har hatt en rekke Nikon kamerahus og objektiver opp gjennom årene. Og ønsket om bytte og oppgradering har hele tiden vært der. Med innkjøp av Z6 og Z50 samt litt tilpasset optikk føler jeg nå å ha landet. Ønsker og behov for oppgradering har forsvunnet som dugg for solen. Ikke minst er Z-kameraene langt lettere og mer kompakt enn eldre Nikon som f. eks. D800. Ikke noe å si på kvaliteten på Nikon speilrefleks, med de er store og tunge.

24-70mm til Z6 og den svært kompakte 16-50mm + 50-250mm til Z50 dekker det meste. Har tatt vare på et par av de beste objektivene av F-optikk. Med FTZ-adapter fungere all automatikk utmerket på Z-kamerahus.

Skjermbilde (436).png

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.681
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Handlingens mann var på ferievisitt i fotobutikken.
    Hadde egentlig tenkt meg et batterigrep til Z6iii, men fant at det har kommet uoriginale batteri med større kapasitet enn Nikon sitt originale. Smallrig har et EN-EL15C, med 2400 mAh kapasitet og direkte USB C-lading. Det kan selvsagt lades i lader og i kameraet også.
    1753194267650.png

Godkjent og anbefalt av min faste forhandler, kraftigere og billigere enn Nikon sitt originale. Jeg har to originale batterier og sikrer meg med dette i tillegg.
    Det er mye mer praktisk med to ekstra batterier i lomma enn et stort batterigrep.

KjellR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Antall liker
    3.625
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Handlingens mann var på ferievisitt i fotobutikken.
    Hadde egentlig tenkt meg et batterigrep til Z6iii, men fant at det har kommet uoriginale batteri med større kapasitet enn Nikon sitt originale. Smallrig har et EN-EL15C, med 2400 mAh kapasitet og direkte USB C-lading. Det kan selvsagt lades i lader og i kameraet også.
    Vis vedlegget 1134718
    Godkjent og anbefalt av min faste forhandler, kraftigere og billigere enn Nikon sitt originale. Jeg har to originale batterier og sikrer meg med dette i tillegg.
    Det er mye mer praktisk med to ekstra batterier i lomma enn et stort batterigrep.
    Sier en forhandler at dette batteriet går bra ihop med ditt Z6 III = alt i orden.

Jeg har alltid vært litt skeptisk til uoriginale batterier til fotostæsjet. Men for en tid tilbake "krøp jeg til korset^ og kjøpte to uoriginal batterier til min D700 (Duracell) - det originale daua. Så til sommeren kobler jeg av batterigrepet og tar med de to små / lette batteriene på tur i fjellet.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn