Hå hå.. Så fett! Gratulerer igjen med noen av de absolutt heftigste høyttalere jeg vet om!kjoenik skrev:Noen mobilsnapshots fra i går
Heftig ja, både lydmessig og utseendemessigceroxol skrev:Hå hå.. Så fett! Gratulerer igjen med noen av de absolutt heftigste høyttalere jeg vet om!kjoenik skrev:Noen mobilsnapshots fra i går
Takk, du får komme over og ta noen ordentlige bilder av dem!RoDa skrev:Har du kjøpt høyttalere for å matche koreaplatene på veggene?
Gromme høyttalere, I know! Grattis!!
R
Tviler ikke, abstinensene må bli enorme når de forlater huset...Karlinn skrev:det er lidt farlig for meg
Koreaplater, også kalt fattigmannspanel, var tynne plater (3-4mm) med imitert trepanel som kunne limes direkte på eksisterende vegg. Rask og billig oppussing, populært på 70-tallet. Syns ikke ditt veggpanel ser ut som sånne, der er det vel heltre eller laminert.kjoenik skrev:....RoDa skrev:Har du kjøpt høyttalere for å matche koreaplatene på veggene?
?? Koreaplater, det har jeg aldri hørt om. Hva er det, og hva er historien bak navnet.
.......
;Dottone skrev:Koreaplater, også kalt fattigmannspanel, var tynne plater (3-4mm) med imitert trepanel som kunne limes direkte på eksisterende vegg. Rask og billig oppussing, populært på 70-tallet. Syns ikke ditt veggpanel ser ut som sånne, der er det vel heltre eller laminert.kjoenik skrev:....RoDa skrev:Har du kjøpt høyttalere for å matche koreaplatene på veggene?
?? Koreaplater, det har jeg aldri hørt om. Hva er det, og hva er historien bak navnet.
.......
Fattigmannspanel er nok det som vil kle meg best når banken begynner å kreve inn renter og avdrag ;Dottone skrev:Koreaplater, også kalt fattigmannspanel, var tynne plater (3-4mm) med imitert trepanel som kunne limes direkte på eksisterende vegg. Rask og billig oppussing, populært på 70-tallet. Syns ikke ditt veggpanel ser ut som sånne, der er det vel heltre eller laminert.kjoenik skrev:....RoDa skrev:Har du kjøpt høyttalere for å matche koreaplatene på veggene?
.......
Nydelige høyttalere forresten, gratulerer!
Og det der nye huset ser lekkert ut, man kan bli misunnelig av mindre.
Kjekt strøk er det og
Resten av huset er pusset opp siste året. Der er det intet å pusse opp!Canales skrev:ikke til forkleinelse for huset slik det ser ut idag, men jeg har en mistanke om at kjoenik kommer til å pusse opp noe grassalt.
har man først kjøpt seg mezzo, så er man troendes til det meste.
Alminnelig misoppfatning. Jeg bruker bl.a. 150W kl. A på Trio og TAD, ingen problemer med å bruke opp effekten.lassemann skrev:Spennende! Men 60 rørwatt må være rimelig heftig på disse HT?! 8)
Angående QS ser jeg en KT88 versjon også med nye lytter? De sorte påmonterte der har jeg ikke sett før..
mvh
lassemann
Takker pengesluk!pengesluk skrev:Slike høyttalere fortjener matchende interiør!
Grattis Kjoenik, vet omtrent hvordan du har det nå, som det heter på idiotjournalistspråk. Jeg hadde akkurat kjøpt og renovert ny penthouse-leilighet den gang jeg kjøpte Trio. Nesten religiøst å bære de inn mens maling og gulvolje knapt var tørr!
Du kommer nok ikke til å angre på noen av delene. Det er jo bare penger....
Takker!iSaint skrev:Gratulerer med ny bolig og nye ht. Så huset på finn.no for en tid tilbake - virkelig et flott hus på en flott plass, og med potensiale for supert lytterom - Blir spennende å følge med på forvandlingen fra 1980- til 2011-style
iSaint
Takker T.Jens skrev:Gratulerer med flotte høyttalere og velkommen i klubben
Angående rommet så tror jeg ikke det vil være noen lydmessig ulempe å "lure inn" endel gardiner.
Vinduer er i seg selv "pyton" for lyden og du bør ihvertfall ha mulighet til å kunne tildekke dem ved kritisk lytting.
I beste mening
Torfinn
kjoenik skrev:Takker!iSaint skrev:Gratulerer med ny bolig og nye ht. Så huset på finn.no for en tid tilbake - virkelig et flott hus på en flott plass, og med potensiale for supert lytterom - Blir spennende å følge med på forvandlingen fra 1980- til 2011-style
iSaint
Føler oppussingspresset her nå... ;D
Kom gjerne med tips, alle sammen, til hva jeg kan gjøre med murveggen! Isolasjon mot resten av huset er vel et ikke-tema, men hva bør jeg i såfall gjøre som er utseendemessig og lydmessig bra. Er det nok med tynne 2"x4" stendere, en dæsj med steinull, og gipsplater utenpå? Tar jeg først veggen veggen så blir det nok gipsplater og sparkling i taket også.
Første ht-plassering som prøves vil nok være foran de to vinduene, med komponenter på siden til venstre eller høyre.
Evt. bygge en kjempereol som dekker hele veggen, for plater, komponenter, høyverdig litteratur osv. og flatsparkle området omkring ovnen?
Tar også mot tips til teppe i betalbar prisklasse som kunne passe inn her, omkring 5-10k, om noen sitter inne med teppekompetanse. Trenger nok 3x4 meter, og ikke knæsje farger og yppige mønstre, men gjerne med tilsynelatende god absorberingsevne (lyd og støv).
Du får ta på deg snekkerbeltet og ta turen over fjellet da!Canales skrev:godt å høre, kjoenik.
ordner seg for greie gutter, vettu.
da er det bare å se fremover.
gud som jeg gleder meg til bilder av NYOPPUSSET hus og alteret på plass.
kjoenik skrev:Du får ta på deg snekkerbeltet og ta turen over fjellet da!Canales skrev:godt å høre, kjoenik.
Hehe, "dette så kjent ut" tenkte jeg da jeg så bassmodulene.OMF skrev:Gratulerer med salg også!
De høytalere hadde råflott finish! ;D ;D
Når det gjelder akustikkbehandling - så er det jo litt - jo mer jo bedre! det ligger noen tråder i akustikkavdelingen med produkter som faktisk ser bra ut! Jeg tror kanskje jeg helelr ville valgt å kle veggen med litt "diverse" av CD/Vinyl hyller, diffusorer, absorbenter osv enn å bruke penger på å kle den ut med gips - som i det store og hele betyr bveldig lite - samt at rommet blir mindre!
Mvh
OMF
Tro meg, jeg vil IKKE at jeg heller skal begynne å snekre på huset mitt... ;DCanales skrev:kjoenik skrev:Du får ta på deg snekkerbeltet og ta turen over fjellet da!Canales skrev:godt å høre, kjoenik.
tro meg, du vil IKKE at jeg skal begynne å snekre på huset ditt. ;D
Sent ute her men ok du må flytte dit ja 8)kjoenik skrev:Takker Gismo, men det er nok kjellerstua de skal stå i, heldigvis