Hopper til symfoni nr. 9 (Fra den nye verden).geiraa skrev:Dvoraks symfoni nr. 2 fra denne boksen:
Lavt skydekke i Tromsø, passer perfekt til å sitte inne og lytte.
http://weather.cs.uit.no/
Hopper til symfoni nr. 9 (Fra den nye verden).geiraa skrev:Dvoraks symfoni nr. 2 fra denne boksen:
Jøgga skrev:Åh, så jeg koser meg i solveggen med Jochum og Bruckners 3. på øret
27 grader i skyggen, må være 110 her oppe!
Snart må jeg vel begynne å høre litt Wagner jeg og, og etter pausen her oppe blir det
Den Flygende Hollender med Concertgebouw og Edo de Waart.
Ett Bruckner-scherzo gjør alltid godt. Alltid.Valentino skrev:Bruckner 7, Scherzo. Dansk Radios SO og Sanderling. Skyvedøren åpen, frokost på sidebordet.
Det va'kke noen opera.... derimot "bayerske sanger"vredensgnag skrev:Var innom Klar en klassiker i bilen, etter lufting av hund. Hva var operaen som ble spilt som stykke nr. 2. Fikk smak for den røversyngingen.
Send gjerne PM, lover å ikke delta i konkurransen!
Ja, jeg vet ikke hva det var, men har sansen for musikalsk Spaßmacherei med fullt orkester, så det kunne jeg tenke meg å høre mer av. Send meg gjerne hva det var i PM.berxter skrev:Det va'kke noen opera.... derimot "bayerske sanger"vredensgnag skrev:Var innom Klar en klassiker i bilen, etter lufting av hund. Hva var operaen som ble spilt som stykke nr. 2. Fikk smak for den røversyngingen.
Send gjerne PM, lover å ikke delta i konkurransen!
B
Huff, da er jeg så glad for at jeg eier denne med JochumValentino skrev:Fikser ikke Ormandy. Han har gjort verdens verste innspilling av Mozarts vidunderlige Laudate Dominum KV339 (Med Mormonertabernaklets kor. Grøt.).
..............
Du hørte nok ett og annet host fra meg på den konserten. Fikk med meg 6 konserter på 3 dager. Høydepunktene for meg var B Suchova i et orkesterarrangement av div Schubert og Schumann sanger i arrangement av Reinbert de Leeuw, samt septettversjonen av Strauss' Metamorphsen, men denne trioen var også flott, og Oslo Strykekvartett i Beethoven op 130 satte også spor!vredensgnag skrev:Gud så bra den sendingen fra Risør var!
Shostakovich 2. klavertrio - i en innihelsikebra fremføring.
MaHa skrev:En super versjon av Tschaikovskys nr 6, fin balanse mellom mørkt og mindre mørkt, for å si det slik. Eugene Ormandy dirigerer
![]()
Så enig, så enig. Hva NRK oppnår med dette ut over å skyte seg selv i foten er vanskelig å forstå.Valentino skrev:Imaginær stinkbombe er sendt til Trond Giske, kulturbøgeren.
Så pokker, det er nå de slukker, ja. Undrer på hva jeg skal høre på i bilen heretter. Blir vel mye cd.erato skrev:Så enig, så enig. Hva NRK oppnår med dette ut over å skyte seg selv i foten er vanskelig å forstå.Valentino skrev:Imaginær stinkbombe er sendt til Trond Giske, kulturbøgeren.