V
vredensgnag
Gjest
Dei brukte gode mikrofonar! Noe humoristisk hvor "sterke" disse valkyriene er, likene formelig lempes unna fjærlett.
Valentino skrev:;D
Det kan jo være at dilla går over. En gang. Ser ikke bort fra at jeg ikke kommer stort lenger enn Ringen heller. Men det er jo 14-15 CDer eller 19 LPer også da. Mye musikk god musikk i verden er det uansett. Det kan jo være at jeg plutselig fikser seriøs Tsjaikovskij også etter dette gjennombruddet.
Man driver ikke med hifi for å høre ennå en master av Love over gold mener nå jeg.
Holder den BBC-Haydnplata samme nivå som Beethovenkvartettskiva? Jeg vurderte å bli abonnement, men slo det fra meg igjen. Bias blir rett og slett for britisk for meg, og da jeg leste slaktet av Hagenkvartettens Haydn op. 20 på nettet var det definitivt no go.
Bra band. Også i Mendelssohn. Priser har de også fått, disse platene. Talich spiller med en underliggende uro som passer godt til denne søkende musikken!Valentino skrev:Mmm, Talich. Fint band, også i Mendelssohn?
Ja, Lupu i Mozart virker fristende, nå som jeg har alt fra Moravec, Klien og Curzon.Valentino skrev:Mmm, Talich. Fint band, også i Mendelssohn?
Her jubler lerken, iallefall innendørs. Mozart KV242. Perahia, Lupu og English Chamber Orchestra. Sublim plate, også på grunn av stykkene uten orkester.
Kan du si noe om Stenhammer her (er det romansen)? En vesentlig mer interessant komponist enn Aulin ville jeg tro. Er dette en ny utgivelse forresten?otare skrev:Tor Aulins fiolinkonsert:
Enda en av en mengde romantiske fiolinkonserter som er lette å høre på. Den skiller seg vel ikke ut fra massen, men er lyrisk og vakker som en slik fiolinkonsert skal være. Et meget behagelig bekjentskap.
Valentino skrev:Holder den BBC-Haydnplata samme nivå som Beethovenkvartettskiva? Jeg vurderte å bli abonnement, men slo det fra meg igjen. Bias blir rett og slett for britisk for meg, og da jeg leste slaktet av Hagenkvartettens Haydn op. 20 på nettet var det definitivt no go.
Valentino skrev:Kjøper den av deg jeg, MaHa. Boulez, jo!
Den har jeg med Harnoncourt, og så vidt jeg kan smake passer den ypperlig til banan og kaffe også på søndagsmorgenkvisten.oddgeir skrev:Haydns Stabat Mater med English Concert & Choir.
Vakkert vakkert, og perfekt til en burgunder.