Nei. Er ikke han litt myk av seg?Bach_Man skrev:Har du prøvd Schiffs innspilling, Valentino?
Og på den CD'en spiller Repin og Argerich Kreutzer sonaten i tillegg! Gullkjøp.Valentino skrev:impulse er din venn for livet! ;D
Repin har en genial innspilling av Beethovens fiolinkonsert også.
Norrington er sprø. Stryk den bemerkelsen HøvdingValentino skrev:Ja! Og Norrington. ;D
Joda, jeg har en del annet av symfoniene, men det er eneste komplette jeg har. Favorittene er (selvsagt?) C. Kleiber i de han har spillt inn.Vidar P skrev:nb; den '77-syklusen er finfin den. Bra basissamling. Så kan man jo fylle på med litt Toscanini, Walter, Fürtwangler (!!), C. Kleiber, Klemperer osv etterhvert
Mvh Vidar P
Valentino; i tilfelle Norrington så har jeg ikke hørt ham på snart 15 år. Så jeg er sånn sett svar skyldig; og mine meninger er basert på ditto antall års forutinntatthet om Rogern; kanskje ikke en bra ting, enig i det. Han virket så sprø på meg da, og jeg gjorde et hederlig forsøk basert på etpar (risperdal-trengende) gode omtaler; men han forble sprøValentino skrev:;D
Seriøst, nysgjerrig og velment Vidar; samlingen din er slik jeg forstår det et ork for gulvplankene:
Når du hører en framføring og gjør deg opp en mening om den, har du da noen form for regime der du kommer tilbake og hører den igjen, og hender det i så fall at du endrer mening?
CKs firer på Orfeo er kanon, men det menes at hans firer på DVD med Concertgebouorkest Amsterdam er ennå finere. Den ligger ute på YouTube. Se etter.
I tillegg til CK (engelskmenn kan intet om musikk og hifi. ) er jeg veldig glad i Philharmonia*/Sinopoli. Det er helt annerledes. Stor, bred, men veldig emosjonell.nb skrev:Hvilken innspilling er det som gjelder i [Schubert] 8.?
nb skrev:Hvilken innspilling er det som gjelder i 8.?
Hva ville du anbefalt?otare skrev:Jeg synes ofte Schubert males med for bred penn på disse innspillingene. Han er ikke en romantisk komponist - han tilhører Biedermeyer-perioden.