Hans Beethoven nr 7 skal visstnok være noe spesielt....Vidar P skrev:Ser forresten ut som om det er mye spennende på de helt nye salgene på MDT. Ivan Fischer er også i slaget for Channel ser jeg.
Mvh Vidar P
Tja, Jeg liker "låtene" Bra dynamikk, ryddig fremføring. De virker entusiastiske dise Kodalyene. Dette blir svært så subjektivt, da jeg aldri har hørt andre versjoner av dette materialet av Beethoven: Håper bekymringen din avtar vedr. MDF kabinetter ;D ;DValentino skrev:Hvordan klarer Kodaly av disse da?
God morgen, forøvrig. Piotr Anderszewski triller Bachs partita nr.6 i e-moll BWV 830 ut av anlegget. Jeg liker denne skiva, må nok få meg mer Bach fra mannen.
Pussig produksjon, forresten. Nærmikrofoni pluss ambientmikker ute i rommet, tidsutliknet. Det kler både spill og musikk, faktisk!
http://www.anderszewski.net/discography/view_disc.cfm?disc_id=3
Har du sett på makan ja. Dette er bokser jeg trygt kan anbefale å ha liggende; de er jevnt over gode; mye av de er svært bra, og til denne prisen er det jo helt utrolig mye for pengene.otare skrev:Og nå er de på salg på MDT for en "slikk og ingen ting". £7,60 - ca 75 kr for Brahmsboksen!Vidar P skrev:Jeg er riktig glad for at jeg kjøpte disse boksene med Barenboim; Brahms, Bruckner, Beethoven etc. De er lette å gripe til, fordi de holder så jevnt over høyt nivå. Kanskje ikke best på noe punkt, men alltid med balanserte tolkninger og spill; anbefales.
Mvh Vidar P
Det er den ja.Valentino skrev:Mozart
Dobbelkonsert KV365. Elena og Emil Gilels spiller på hvert sitt piano. Karl Böhm dirigerer Wienerfilharmonikerne.
Det er bra dette her, ja.
Ja, Schneiderhan har vært favorittsolisten min i Beethovens konsert i omlag 40 år, og det er merkelig at "husfiolinisten" hos DG ikke satte dypere fotavtrykk i innspillingslistene. Kanskje det er pga at han i bunn og grunn var orkesterfiolinist, og vel egentlig kom ganske sent til solistrollen? I et hvert fall er det ikke noe tomt virtuoseri eller primadonnanykker å skue. Lagspiller er kanskje beskrivende for ham.Vidar P skrev:En super boks Bernt! Man blir liksom så glad og optimistisk av å høre på Schneiderhan; det er noe med stilen hans kanskje.
Mvh Vidar P