Valentino
J. Brünnhilde
Da kan det muligens passe klasse D også.Gunzi skrev:Dette er hurra-mat for 300B.
Jeg må sjekke ut denne plata.
Da kan det muligens passe klasse D også.Gunzi skrev:Dette er hurra-mat for 300B.
Du må skaffe deg en tuner, så slipper du slike Lieder ohne Worte på søndag formiddag. Nå er det nemlig morgenkonsert på P2, og det er flott! Bach i ymse tappinger. Og for litt siden var det jo "Klar en klassiker".MaHa skrev:Litt god formiddagskaffe til Mendelssohn. Nærmere bestemt Songs without words, fremført av Daniel Adni på piano.
Vidar P skrev:Du må skaffe deg en tuner, så slipper du slike Lieder ohne Worte på søndag formiddag. Nå er det nemlig morgenkonsert på P2, og det er flott! Bach i ymse tappinger. Og for litt siden var det jo "Klar en klassiker".MaHa skrev:Litt god formiddagskaffe til Mendelssohn. Nærmere bestemt Songs without words, fremført av Daniel Adni på piano.
Joda, FM duger ennå, ikke minst når eteren støvsuges courtesy Naim NAT 05 via en Magnum Dynalab antenne
Mvh Vidar P
Vidar P skrev:Behov er til for å skapes
En god tuner har iallefall en stor sannsynlighet for å bli mye brukt. Det er liksom noe med Kjell Hillweg og de andre i P2-verdenen i 1:1-format midt i stua. For ikke å snakke om platene de kommer drassende med også da.
Kona protesterer litt på toccata og fugue i øyeblikket... "Åh Vidar, så slitsom musikk, kan du ikke sette på noe annet..." Huff ja, slik kan det gå. Vi får se hva vårt rikholdige kaffebord ved sofaen kan fremby
Mvh Vidar P
Den ser ikke sånn ut nå heller, pga noe som skjedde i 2001............otare skrev:Men jeg tviler definitivt på at "Manhattan skyline" så slik ut i Dvoraks tid...
kjoenik skrev:Det er så utrolig greit når dere linker til mdt. Da er det bare 3-4 klikk, og så er cd'en på vei
Jepp. Hun sopranen er klar som bekken om våren. Jeg har sånne slemme høyttalere som bl.a. sier fra om sopranene har uharmoniske harmoniske. Det har ikke Marlis Petersen.A joyous new performance of The Seasons from the Award-winning René Jacobs
It would be hard to imagine a more joyful account of Haydns culminating masterpiece. René Jacobs and his outstanding team perfectly capture the exuberance with which the composer seemed to be defying the years. Infectious rhythms bring out the fun of The Seasons from the start, and when in Simons first aria Haydn quotes from the slow movement of the Surprise Symphony, Jacobs nudges the music persuasively. And in the final chorus of Summer, the lowing cattle and quails cry, and chirping crickets and croaking frogs, sound witty, not naive.
In all this Jacobs is helped by a clear and immediate recording. If John Eliot Gardiners 1992 recording shares many of Jacobss qualities, his recording has less presence. The new release highlights the bold writing for brass and timpani in the choruses; the timbre of the Freiburgers valveless horns is very distinctive, notably in the drinking chorus at the end of Autumn, where Haydn introduces triangle and tambourine for good measure. The storm chorus in Summer rivals Beethovens storm in the Pastoral, and the crescendo as the sun rises is thrilling.
The RIAS Chamber Choir is a fair match for Gardiners Monteverdi Choir, and the soloists are first-rate, fresh and youthful-sounding. Marlis Petersens bright, clear soprano is ideally flexible to cope with the coloratura passages in Hannes aria, Welche Labung, in Summer, while Werner Güras light tenor is well-suited to the role of Lukas; Dietrich Henschel brings a Lieder singers feeling for detail to Simon.
A final choice is a matter of taste in its way Gardiners is just as recommendable but this new accounts greater sense of relaxation and feeling for the fun in the writing make its claims second to none.
Edward Greenfield, GRAMOPHONE
Det er gjort endel innspillinger, men lite ift de nummererte symfoniene. Det var bare det jeg forsøkte å si.awe skrev:Når det gjelder knapphet på innspillinger av "Manfred", mente jeg det som en saksopplysning at dette verket er godt representert på innspillingssiden. For det er det. Det er et faktum. Like fra Toscanini i 1949 til Jurowski i dag. Her må jeg de facto få returnere oppfordringen om å foreta et søk.