Stemmer nok det, står SQ på min.otare skrev:EMI brukte SQ-systemet tror jeg.
Stemmer nok det, står SQ på min.otare skrev:EMI brukte SQ-systemet tror jeg.
God grunn til å mase om det. En av de flotteste konsertene - i hvert fall med solo klaver - jeg noensinne har vært på.ottone skrev:Mye mas fra gamle venner om konserten med Evgeny Kissin i Bergen.
Denne er gull - den som har bevegd meg mest.emotikon skrev:Liker jeg bedre denne jeg spillte rett etterpå?
På mange måter, i og med at den gav meg mer i form av direktehet av disse musikkene Haydn jobbet så hardt med å få frem.
Men bevares, Marriner og co har en fin versjon det absolutt er verdt å lytte til her.
Karajan og laget hans på vokalsiden - høres ut som om de hadde en liten krig på gang i kulissene.....slikt kan det ofte bli fine musikker av.
Haydn; Die Schöpfung / Dietrich Fischer-Dieskau - Josef Nebois - Werner Krenn - Walter Berry - Gundula Janowitz - Fritz Wunderlich - Berlin Philharmonic Orchestra - Karajan
Spiller Wagner selv, Das Rheingold (Solti/Keilberth). Har den Böhm Ringen selv men har kun spilt en plateside av den.vredensgnag skrev:Denne er gull - den som har bevegd meg mest.emotikon skrev:Liker jeg bedre denne jeg spillte rett etterpå?
På mange måter, i og med at den gav meg mer i form av direktehet av disse musikkene Haydn jobbet så hardt med å få frem.
Men bevares, Marriner og co har en fin versjon det absolutt er verdt å lytte til her.
Karajan og laget hans på vokalsiden - høres ut som om de hadde en liten krig på gang i kulissene.....slikt kan det ofte bli fine musikker av.
Haydn; Die Schöpfung / Dietrich Fischer-Dieskau - Josef Nebois - Werner Krenn - Walter Berry - Gundula Janowitz - Fritz Wunderlich - Berlin Philharmonic Orchestra - Karajan
Jeg får be om unnskyldning for at jeg terper på en nå velkjent melodi - men Böhms Bayreuth-sett kom i posten i dag, og jeg sitter og lytter til Siegfried. Langt større nærvær på sangerne enn i Solti-Ringen - orkesteret er der, men avmålt i forhold til Sofiensaal.
Skal vente med å avsi noen vurdering, men nyter det jeg hører. Uendelig innhold i dette verket.
eBay-kupp fra Tyskland. Folk vet ikke å verdsette klassisk-sett (dog gikk jeg glipp av en Tristan og Isolde med Knappertsbusch som en annen snipet i siste sekund, der var jeg for gjerrig.)
Er det stereo, synes mine forskjellige "undersøkelser" å ha avklart at vi kan gå ut ifra at RIAA gjør jobben. Decca gikk med stor sannsynlighet over til RIAA senest 1. januar 1960.Steen skrev:Fridagen starter med Denne:
Tenk om alle innspillinger kunne skilte med slik dynamikk og messingklang. Leste i en annen tråd at de forskjellige Riaa-korreksjoner favoriserte visse utgivelser. Vet ikke om det er så, men stort sett alle mine FFRR og FFSS fra Decca låter helt fantastisk. Selve musikken er jo også smått fantastisk
Steen
Svetlanov er ganske nyoppdaget hos meg også, gjennom bl.a Melodiya-LPer med gode Sjostakovitsj-tolkninger.vredensgnag skrev:Svetlanovs Miaskovskyinnspillinger på Spotify gjorde inntrykk.
Flott Living Stereo nettsted:
http://www.shadeddog.com/
Vi har ikke din fabelaktige evne til å støvsuge franske utgivelser, otare!otare skrev:Har ikke alle den boksen allerede da?![]()
Jepp, der var den.emotikon skrev:Monn tro hvilken kasse denne ligger i.... får bruke litt tid i morgen på å lete.awe skrev:Tidenes innspilling av "Stormen". Et genialt verk med kolossal lidenskap. Her slippes naturkreftene for alvor løs, og Shakespeares drama får en voldsom dose russisk høyromantikk. CSO på sitt aller beste. Abbado har ofte dirigert dette verket, men tolkningen har ikke senere nådd slik intensitet - det jeg vet.ottone skrev:Abbado og CSO i Tsjaikovskij symfoni nr.2, Den Lille Russiske
Husker ikke helt hvordan denne låt. Spennende.
Pagaholiker GunziGunzi skrev:En glemt mester - ikke Paganini, men Barbieri.
En av de som gikk dypt i sitt arbeide med komponisten, og som i historien er sterkt forbundet med Paganini, selv om discografien også er full av innspillinger med andre komponister. Dette er maskulint handverk, tydelig hvem Accardo har hatt som forbilde.
Ah, endelig en sentralist som går på festspillkonserter. Dessverre kunne ikke jeg gå på denne, for en annen skulle bruke partnerkortet vårt. Det samme skjedde med Scholl-konserten. Men jeg har da fått med meg Oedipus Rex og Tine med Svenska Kammarorkestern. Må få med meg et par konserter til i alle fall.erato skrev:God grunn til å mase om det. En av de flotteste konsertene - i hvert fall med solo klaver - jeg noensinne har vært på.ottone skrev:Mye mas fra gamle venner om konserten med Evgeny Kissin i Bergen.
Det går vel å kjøpe billetter?baluba skrev:Ah, endelig en sentralist som går på festspillkonserter. Dessverre kunne ikke jeg gå på denne, for en annen skulle bruke partnerkortet vårt. Det samme skjedde med Scholl-konserten.erato skrev:God grunn til å mase om det. En av de flotteste konsertene - i hvert fall med solo klaver - jeg noensinne har vært på.ottone skrev:Mye mas fra gamle venner om konserten med Evgeny Kissin i Bergen.
Joda, men jeg la andre planer den kvelden isteden. Noe jeg angrer på. Siden jeg visste at jeg ikke hadde kortet glemte jeg å sjekke hva som ble spilt de dagene, og jeg har andre ting å gjøre også. Derfor forholder jeg meg til de konsertene jeg kan gå på gratis. Det er heller ikke flust med kroner denne måneden, dessverre. Dårlig timing.Minutten skrev:Det går vel å kjøpe billetter?baluba skrev:Ah, endelig en sentralist som går på festspillkonserter. Dessverre kunne ikke jeg gå på denne, for en annen skulle bruke partnerkortet vårt. Det samme skjedde med Scholl-konserten.erato skrev:God grunn til å mase om det. En av de flotteste konsertene - i hvert fall med solo klaver - jeg noensinne har vært på.ottone skrev:Mye mas fra gamle venner om konserten med Evgeny Kissin i Bergen.
Den har jeg på vei fra uk (LP). Blitt mye Opera i det siste.vredensgnag skrev:Tysk deklamasjonssang erstattes med denne.
Jeg går i lyttestilling.
![]()
Åhhh!! den har jeg lysst på!!Minutten skrev:Så litt Mozart.
![]()
Kan grunnen være disse to CSO spesialistene?vredensgnag skrev:Samme kor og orkester som i Rigoletto, men noen år mellom dem.
Rigoletto nyter jeg - mens librettoen klarer å gi meg en tåre i øyekroken. Da er det som det skal være på denne soldagen.