En gammel kjenning; Tartinis "Djevletrille-sonate" spilt av Hr. Manze:
B
B
Vedlegg
-
13.7 KB Visninger: 257
|
Stakkars baluba.baluba skrev:..... vært så "heldig" å få en breikjefta bergenser på bordet ved siden av. Og så var det dette med innestemme og utestemme da. Greit nok at folk bruker utestemmen innendørs, noen har jo dårlig hørsel. Men denne uomtenksomme tosken bruker ikke bare utestemme, han høres ut som om han er en svovelpredikant som holder torgtale på en såpeboks, uten mikrofon eller megafon. Han regelrett brøler så høyt at han overdøver mine Koss Porta Pro.
Det er vanlig å høre surret rundt seg med Porta Pro, men denne gjøken klarer faktisk å overdøve musikken totalt. I tillegg er han så pratesyk at det er han som står for 3/4 av pratingen, selv om det er tre andre i selskapet. Nå er det rett før jeg finner fram telefonen og måler desibelnivået. ER DET NØDVENDIG Å SNAKKE UTEN STOPP UTELUKKENDE MED FETE VERSALER? Hvis han ikke går av senest på Stord kommer jeg nesten til å vurdere å gå av båten for å fortsette reisen med Kystbussen fra Leirvik. Hvis ikke kommer jeg til å invitere ham ut på dekk for en shot og en sigarett. I det han tar en god kikk over rekken for å se "det rare som jeg ser" tar jeg fart og vipper jævelen over bord. Er slike folk født og oppdratt i en fabrikkhall der hørselsvern er påbudt? I tillegg bruker han sterke uttrykk som "å satan!" innimellom, med et sness barn sittende rundt omkring. Ja ja, de kan i alle fall demonstrere noen nye uttrykk de har lært seg når de kommer på skolen igjen over helgen.
........... I kofferten har jeg AKG K530, og de isolerer faktisk litt mot omverdenen. Jeg tror rett og slett jeg går ned og henter de før noe drastisk skjer. Det å kaste fyren over bord er selvsagt en tom trussel, og duden ser ganske sterk ut. Men jeg bare måtte lufte frustrasjonen min.
Da synes jeg du skal gjøre det.ottone skrev:Stakkars baluba.baluba skrev:..... vært så "heldig" å få en breikjefta bergenser på bordet ved siden av. Og så var det dette med innestemme og utestemme da. Greit nok at folk bruker utestemmen innendørs, noen har jo dårlig hørsel. Men denne uomtenksomme tosken bruker ikke bare utestemme, han høres ut som om han er en svovelpredikant som holder torgtale på en såpeboks, uten mikrofon eller megafon. Han regelrett brøler så høyt at han overdøver mine Koss Porta Pro.
Det er vanlig å høre surret rundt seg med Porta Pro, men denne gjøken klarer faktisk å overdøve musikken totalt. I tillegg er han så pratesyk at det er han som står for 3/4 av pratingen, selv om det er tre andre i selskapet. Nå er det rett før jeg finner fram telefonen og måler desibelnivået. ER DET NØDVENDIG Å SNAKKE UTEN STOPP UTELUKKENDE MED FETE VERSALER? Hvis han ikke går av senest på Stord kommer jeg nesten til å vurdere å gå av båten for å fortsette reisen med Kystbussen fra Leirvik. Hvis ikke kommer jeg til å invitere ham ut på dekk for en shot og en sigarett. I det han tar en god kikk over rekken for å se "det rare som jeg ser" tar jeg fart og vipper jævelen over bord. Er slike folk født og oppdratt i en fabrikkhall der hørselsvern er påbudt? I tillegg bruker han sterke uttrykk som "å satan!" innimellom, med et sness barn sittende rundt omkring. Ja ja, de kan i alle fall demonstrere noen nye uttrykk de har lært seg når de kommer på skolen igjen over helgen.
........... I kofferten har jeg AKG K530, og de isolerer faktisk litt mot omverdenen. Jeg tror rett og slett jeg går ned og henter de før noe drastisk skjer. Det å kaste fyren over bord er selvsagt en tom trussel, og duden ser ganske sterk ut. Men jeg bare måtte lufte frustrasjonen min.
Håper du hentet AKG fortere enn svint, og at dere begge overlevde.
Du likner meg, og må huske (som jeg fikk beskjed om på irritasjons-seminar med jobben) at "du eier din egen irritabilitet". Egentlig er du, som jeg, representant for den gruppen som alltid føler at "hvis jeg skal få det godt må folk ta seg sammen!"
Baadsvik hjelper nok litt, musikk hjelper nesten alltid, og spesielt store blåseinstrumenter.
Kjenner jeg blir irritert selv av å lese beretningen, tror jeg må gå og blåse litt på den nye tenor-tubaen. ;D
He he. Nervene er på plass igjen, og det ringer ikke lenger i ørene.Ole I skrev:Baluba; til slike situasjoner tror jeg Stravinsky eller Schostakovic ville passet veldig bra."villt ute, villt inne"
Fant frem dette på Spotify i kveld, virkelig flott musikk. Ufattelig hvor mye forskjellige følelser som kan ligge i velutført vokal. Takk for introduksjonen!berxter skrev:Et nytt (og flott) bekjentskap; Striggios messe for 40 stemmer (!):
Bernt K
Ah. En påminnelse om at Ippolitov-Ivanov har komponert mer enn Kaukasiske Skisser. Takk for tipset. I det hele tatt mye bra fra Marco Polo, synes jeg.berxter skrev:Musikk av Ippolitov-Ivanov i kveld:
B
Jeg liker hennes Beethoven-konserter på Mercury 35 mm også, med Dorati i London. Tror jeg snurrer dem en omgang senere.leon skrev:Brahms - Second Piano Concerto SR90301
Noen av disse living presence 35MM låter helt fantastisk, dette er en av de.