- Ble medlem
- 02.05.2009
- Antall liker
- 3.665
Hører på en gammel Supraphon LP med Falla og Debussy.
Finner ikke noe bilde, dessverre.
Og ikke kamera i ett eller annet format heller?slowmotion skrev:Hører på en gammel Supraphon LP med Falla og Debussy.
Det er også min erfaring - ingen grunn til å styre unna dem.emotikon skrev:Supert. Takk.
Da ser jeg også div opplysnininger om ork. etc
Disse gamle Supraphon innspillingene holder veldig ofte høy kvalitet, både musikalsk og innspillingsmessig.
Har en del av dem i heimen.
Her har jeg hatt en periode (ok, vi snakker dager....) med nærmest lyttefri, så når en spennede boks dukker opp i posten, MÅ jeg jo bare begynne på den. Og ja, det er symfoniene til den godt innenfor slagne landevei - Beethoven.otare skrev:Flott å se at noen går utenfor den slagne landevei. Det er greit med Beethoven, Mozart, Brahms og Mahler, men innimellom må man høre på noe nytt og spennende også.
Kan denne spilles på vanlig cd-spiller? I vanlig to-kanals stereo?leon skrev:Smetana - Ma Vlast (Complete Symphonics Cycle)
Jepp.Steinar_Lund skrev:Kan denne spilles på vanlig cd-spiller? I vanlig to-kanals stereo?leon skrev:Smetana - Ma Vlast (Complete Symphonics Cycle)
Takker.leon skrev:Jepp.Steinar_Lund skrev:Kan denne spilles på vanlig cd-spiller? I vanlig to-kanals stereo?leon skrev:Smetana - Ma Vlast (Complete Symphonics Cycle)
Helt sant. Jeg spiller fra den slagne middelvei nesten hele tiden, uten at det er så mye å melde om. Det blir mye repetisjoner, har en hang til det.otare skrev:Flott å se at noen går utenfor den slagne landevei. Det er greit med Beethoven, Mozart, Brahms og Mahler, men innimellom må man høre på noe nytt og spennende også. .........
En skikkelig klassiker i sin sjanger, den der. Wand of Youth låter bedre for messing enn i originalen syns jeg, men jeg er nok ikke helt objektiv der.berxter skrev:Funnet i går på en Fretexsjappe nær meg. OK, borderline klassisk...
![]()
Edit: Oj, der var det saft og kraft, gitt.
B
Fabelaktig innspilling. Og til ettertanke på en dag som dette.Steinar_Lund skrev:I morges har jeg lyttet til denne:
Allegri: Miserere by The Tallis Scholars
Utrolig vakker musikk!
Chandos har en god del "arbeiderklassisk" i sin katalog, og jeg har noen få av dem (alle av Black Dyke Mills). Artige plater som jeg tror mange her på sentralen ville hatt glede av, selv de som ikke har så stor interesse for orkestermusikk ellers. Det er tross alt musikk med fynd og klem i mange tilfeller, selv om det også er mer lyriske innslag. I disse dager er det jo også på sin plass med musikk for/fra arbeiderbevegelsen, som jo brassband-tradisjonen er sterkt knyttet opp mot.ottone skrev:En skikkelig klassiker i sin sjanger, den der. Wand of Youth låter bedre for messing enn i originalen syns jeg, men jeg er nok ikke helt objektiv der.berxter skrev:Funnet i går på en Fretexsjappe nær meg. OK, borderline klassisk...
![]()
Edit: Oj, der var det saft og kraft, gitt.
B
Klassisk musikk arrangert for hornorkester var veldg utbredt og populært i sin tid, det som jeg kaller "arbeiderklassisk".