Jeg liker også Markevitch svært godt i Tchaikovsky, og hans Manfred finner jeg så langt uovertruffen!Vidar P skrev:Jeg har jo likt Markevitch lenge, men hadde nesten glemt at jeg hadde denne boksen. Dette kan best beskrives som skikkelig saftig Tchaikovsky. Dessverre så mangler Manfred-symfonien (som kjent en unummerert symfoni i tillegg til de 6 nummererte) på disse cd'ene jeg linket.
Mvh Vidar P
Hvorfor betale så mye:berxter skrev:Og jeg hører på FiDi synge Winterreise sammen med Moore ved klaveret i utgaven fra '72.
mens jeg lurer på om jeg skal legge ut £78 for å få med meg alle 21 cdene fra Amazon.co.uk... jeg vet da pokker, har jo de fleste fra før...
EDIT: Der var Winterreisen ferdig, og Janowitz får overta med noen andre:
Bernt K
Kjøpt! Takk! Så meg blind på bruktbørsen hos Amazon (antok av en eller annen grunn at den var OOP). Da blir det kos med ripping og lytting igjen.erato skrev:Hvorfor betale så mye:berxter skrev:Og jeg hører på FiDi synge Winterreise sammen med Moore ved klaveret i utgaven fra '72.
mens jeg lurer på om jeg skal legge ut £78 for å få med meg alle 21 cdene fra Amazon.co.uk... jeg vet da pokker, har jo de fleste fra før...
EDIT: Der var Winterreisen ferdig, og Janowitz får overta med noen andre:
Bernt K
http://www.mdt.co.uk/MDTSite/product//4775765.htm
For alt jeg vet så kan du ha hørt denne, men kanskje kan Klemperers legendariske 1957 Pastoral-symfoni endre den oppfatningen? Den er iallefall vidunderlig. Klemperer var kanskje på sitt beste i programmusikk?berxter skrev:(Egentlig er jeg ikke særlig glad i Klemperer, men synes han her trykker på alle riktige knapper i rett rekkefølge.)