Steike - der gikk det litt fort.. må opdatere KS-manualen her..pengesluk skrev:I dag er det rimelig kalt her, men det blåser jeg i!! Sammen med et knippe andre blåsere - først ut er The Cole's - vakker stemningsfull oboe; - herlig ligge-på-såfaen-og-la-tankene-flyte musikk...
Den kom jeg over da jeg var i Ski i embeds medfør, og så en bruktforretning på siden av veien. Stakk innom, og der lå den. Alt med Radu Lupu tas med hjem - pliktoppgave. LP i god tilstand, så jeg fikk utbytte av turen, og jeg deler din vurdering. Gåsehud.emotikon skrev:Ludwig van Beethoven; Piano Sonata No.14 In C Sharp Minor, Op.27 No.2 , Piano Sonata No.8 in C minor, Op.13, Piano Sonata No.21 in C, Op.53 - Radu Lupu
Den kjente Adagio sostenuto fra op.27 er her formidlet av Lupu på noe som for meg må være det nærmest optimale. Også Presto agitato er suverent fremført. Gåsehudfaktor.
Ditto Adagio cantabile og Rondo fra op.13
Kanskje ikke helt slik den gemeno hop av pianister fremfører Beethoven, men jeg sluker disse fremføringene med hud og hår likevel.
Kanskje denne kunne vært av interesse da? Periode 1958-1961 og haver under 200 grensa.Roberten skrev:Beste av alt er at jeg var totalt uvitende om Budapest Quartet da dagen begynte.
Ah - du har vært på salg på Platekompaniet du også. Denne ligger i spillebunken min, regner med jeg har noe å se frem til...emotikon skrev:Og der kom den første sms fra naboen siden jeg flyttet inn her for 16mnd siden.....
(har gitt beskjed om at hun må si fra når hun blir forstyrret av høy musikk)
Grunnen var denne: Iver Kleive ; Requiem
Ok, må medgi at godstolen vibrerte bra noen ganger.....
Ikkje brrra...Steinar_Lund skrev:Naboen min sa bastant fra uten en slik beskjed. Enten jeg spilte eller ikke. Etter at hun tok meg på fersken en sen fredagskveld da jeg sant nok spilte litt høyere enn godt var, fikk jeg skylden for alt hun hørte - eller trodde hun hørte.
Nå bor jeg i eget hus.
Jepp, rasket med meg en del jeg ikke hadde. Jeg liker dette verket.Gunzi skrev:Ah - du har vært på salg på Platekompaniet du også. Denne ligger i spillebunken min, regner med jeg har noe å se frem til...emotikon skrev:Og der kom den første sms fra naboen siden jeg flyttet inn her for 16mnd siden.....
(har gitt beskjed om at hun må si fra når hun blir forstyrret av høy musikk)
Grunnen var denne: Iver Kleive ; Requiem
Ok, må medgi at godstolen vibrerte bra noen ganger.....
Ja, det høres kjent ut. Gode boforhold er helt avgjørende for musikk-nytelse og -utøvelse.Steinar_Lund skrev:Naboen min sa bastant fra uten en slik beskjed. Enten jeg spilte eller ikke. Etter at hun tok meg på fersken en sen fredagskveld da jeg sant nok spilte litt høyere enn godt var, fikk jeg skylden for alt hun hørte - eller trodde hun hørte.
Nå bor jeg i eget hus.
Gunzi skrev:Dersom vi deler inn utgivelsene i heat, basert på solisters kjønn og alder ( gud forby ) så holder jeg fortsatt Vilde Frang som en
favoritt i klassen Sibelius violinconsert fremført av yngre kvinner...
Kun hårfint foran Batiashvili som selvfølgelig har kvaliterer som rettferdiggjør omtalene denne innspillingen har fått.
Burde egentlig selskapene beskytte oss mot disse vakre utøverne på covrene, og heller fokusere på musikken? Nei.
Sakset fra linken din:vredensgnag skrev:
Hehe. Jeg er forøvrig stor fan av Viktoria Mullova, og har henne i Tsjaikovskij, Sibelius, Mendelssohn, Beethoven, Brahms, Shostakovitsj, Prokofiev, Mozart (nr 1, 3 og 4 m/tarmer). Så jeg føler meg bra bedekket hva henne angår.vredensgnag skrev:Pervers enøydhet der, Steinar.