M
musicus
Gjest
Landet denne idag for 99,- Sek, med konsert opptak fra 30,40 og 50 tallet av en av mine foretrukne favoritter..
mvh
mvh
Ikke godt å si når det blir neste gang. Synd jeg gikk glipp av Beethoven igår. Den fiolinkonserten er noe av det fineste jeg vet om.ch skrev:Sibelius fiolinkonsert med Heifetz.
Classic gjenutgivelse av Living Stereo vinyl. En (av de litt få?) innspilling som kombinerer virkelig god lyd med ditto fremførelse og musikk.
Og et godt eksempel på hvorfor hifi'en er vel verdt (alle) pengene.
(i går var der noe bortimot like bra i det lokale konserthuset - Beethoven denne gang - men når blir neste gang? - Heifetz kan jeg høre hver dag hvis jeg vil )
Det er nok på den tyngre siden, men fullt av dynamikk og spenning, stort spenn og register. Nesten filmatisk, selv med atonalt uttrykk. Og lyden er knallgod, det er viktig på så kompleks musikk.Bach_Man skrev:Den så litt spennende ut, ottone. Queyras har jeg sansen for, og cellokonserter vokser ikke akkurat på trær. Er dette fordøyelig samtidsmusikk?
Er den der ja? Visste ikke at jeg hadde den.................pengesluk skrev:Fikk lyst til å spille litt av gamlekara i dag. Insprert av den fine EMI boksen med Du Pre så kjøpte jeg også denne;
Akkurat nå spilles CD nr. 13, med Griegs piano konsert i A-moll, ikke noe jeg vanligvis spiller ofte, men det er det eneste norske innslaget i boksen og jeg fikk plutselig et anfall av patriotisme.. Trivelig er det.
Hehe.. dette betyr at du har anmasset alt for meget musikk, og må straks overdra halve samlingen til en som er dårligere stilt, nemlig meg!erato skrev:Er den der ja? Visste ikke at jeg hadde den.................pengesluk skrev:Fikk lyst til å spille litt av gamlekara i dag. Insprert av den fine EMI boksen med Du Pre så kjøpte jeg også denne;
Akkurat nå spilles CD nr. 13, med Griegs piano konsert i A-moll, ikke noe jeg vanligvis spiller ofte, men det er det eneste norske innslaget i boksen og jeg fikk plutselig et anfall av patriotisme.. Trivelig er det.
Trolig en kombinasjon av alt + litt alkohol og annen skjørlevnet.pengesluk skrev:Hehe.. dette betyr at du har anmasset alt for meget musikk, og må straks overdra halve samlingen til en som er dårligere stilt, nemlig meg!erato skrev:Er den der ja? Visste ikke at jeg hadde den.................pengesluk skrev:Fikk lyst til å spille litt av gamlekara i dag. Insprert av den fine EMI boksen med Du Pre så kjøpte jeg også denne;
Alternativt, du er i ferd med å bli presenil, har ikke bruk for musikk lenger og overdrar HELE samlingen! For deretter å gå hjem og glemme hele greia.
Bør sjekkes ut ja.pengesluk skrev:DEN har jeg ikke sett -må sjekkes ut, VW er bra saker, alt for lite spilt.