|
Se om du kan finne noe herHva hørte jeg på i går?
Kjørte bil og datt innom P2 på DAB-radioen. Det var sending fra noe som antakelig heter Vinterfestspillene på Røros, eller noe sånt. Det ble også sendt utdrag fra musikken i programmet. På radioen stod det "Theresienmesse i B-dur" om jeg husker rett. Kor og orkester i mer eller mindre barokk/1700-tallsstil. Komponistens navn kom ikke opp dessverre. Noen som kan hjelpe meg videre? Og evt foreslå gode innspillinger? Tror det var Trondheimsolistene som spilte på Røros. Vakkert var det hvertfall....
Du har sansynligvis hørt Theresienmesse av Haydn, ja.Hva hørte jeg på i går?
Kjørte bil og datt innom P2 på DAB-radioen. Det var sending fra noe som antakelig heter Vinterfestspillene på Røros, eller noe sånt. Det ble også sendt utdrag fra musikken i programmet. På radioen stod det "Theresienmesse i B-dur" om jeg husker rett. Kor og orkester i mer eller mindre barokk/1700-tallsstil. Komponistens navn kom ikke opp dessverre. Noen som kan hjelpe meg videre? Og evt foreslå gode innspillinger? Tror det var Trondheimsolistene som spilte på Røros. Vakkert var det hvertfall....
Ha ha, så den ikke før nå, liker humoren din emotikonleon, du må ikke bruke så varmt vann når du vasker platene dine.....![]()
Takk for linken otare.Du får høre på Natalie Dessay i Delibes opera Lakmé. Hun synger så flott at det går frysninger nedover ryggen på meg når jeg hører henne.
Såpass ja!Takk for linken otare.Du får høre på Natalie Dessay i Delibes opera Lakmé. Hun synger så flott at det går frysninger nedover ryggen på meg når jeg hører henne.
Høres på om en liten stund - dette er vel den mest kjente musikken til Delibes? Har sett meg ut denne.
Og det må vel noe nær kalles en skandale at hans flotte strykekvartetter knapt er tilgjengelige i moderne lyd med topp ensembler. Grillerkvartetten på Decca er strålende, men settet er verken komplett eller særlig ajour lydmessig.Michal Kaňka spiller cellomusikk av Ernest Bloch. Bloch er en av mine favoritter.
Enig der, og for å vise min støtte hører jeg på denne:Og det må vel noe nær kalles en skandale at hans flotte strykekvartetter knapt er tilgjengelige i moderne lyd med topp ensembler. Grillerkvartetten på Decca er strålende, men settet er verken komplett eller særlig ajour lydmessig.Michal Kaňka spiller cellomusikk av Ernest Bloch. Bloch er en av mine favoritter.
Prøvde så godt jeg kunne å se en annen vei.....Så satte dere Griller i hodet mitt... Må bare ha den i påvente av at et godt band tar eratos anmodning på alvor.