Takk for input.Givene å sammenlikne nyinnspillingen av Op. 135 med den gamle. Op. 18/3 er besynderlige saker, visstnok den første han skrev, men så pussig at den ble gjemt bort som nr. 3 av 6 i opuset. Op. 18/5 er bare kjekk, med en herlig variasjonssats.
Veronika og Gutta leverer som de pleier. Utrolig dynamikk, uovertruffen presisjon i ensemblespillet, og individuelt rom.
Takk, har registrert.Disse innspillingene finnes på en billigboks fra Supraphon:
Eller som noen... velger å kalle damen: Amy Camus fra Brooklyn... Jeg vetta søren, om hun virkelig var fra Peru eller ikke, men stemmeprakt det hadde hun.DETTE er sært men steike så moro!
Sumac eller Zoila Augusta Emperatriz Chávarri del Castillo som hun er døpt, ble født i Peru.
Har lest meg opp litt og bare det å høre om "ryktene" er samme om hennes vanvittige register er rimelig sanne, er moro. Jepp damen går langt ned i barytonleiet for så i neste øyeblikk å være kontrasopran.
Musikkene på denne plata er "Andes-inspirert"
Velger å legge inn her på klassisk da mye av dette kan minne om musikal og et snev av Bernstein-saker fra omtrent samme tid.
Altså;
Yma Sumac; Sings
1965
Såpass ja.....som du skriver; Amy, Tuma eller Zoila - synge kunne hun, virkelig.Eller som noen... velger å kalle damen: Amy Camus fra Brooklyn... Jeg vetta søren, om hun virkelig var fra Peru eller ikke, men stemmeprakt det hadde hun.DETTE er sært men steike så moro!
Sumac eller Zoila Augusta Emperatriz Chávarri del Castillo som hun er døpt, ble født i Peru.
Har lest meg opp litt og bare det å høre om "ryktene" er samme om hennes vanvittige register er rimelig sanne, er moro. Jepp damen går langt ned i barytonleiet for så i neste øyeblikk å være kontrasopran.
Musikkene på denne plata er "Andes-inspirert"
Velger å legge inn her på klassisk da mye av dette kan minne om musikal og et snev av Bernstein-saker fra omtrent samme tid.
Altså;
Yma Sumac; Sings
1965
B
Står i opptak her. Blir moro å se/høreBergen filharmoniske med Andrew Litton spiller Vårofferet av Stravinskij
på TV, NRK2 nå.
Flott orkester, flott musikk, og mange gamle kjente på scenen.
Jeg prøvde denne på min iPod Touch. Artig sak, men man må nok ha iPad for å få med seg alle godsakene. Touch-skjermen blir muligens litt for liten? Uansett skal det bli spennende å se hvordan dette utvikler seg.En liten smak av fremtidens muligheter. Anbefales:
Mono and Stereo High-End Audio Magazine: Beethoven’s 9th Symphony on IOS