V
vredensgnag
Gjest
Ikke nødvendigvis i Whiteface heller ...En gang må være den førsteHohoo.. Jeg er slett ikke sikker på at Nilsson gjør seg med Black-face
B
Skvatt da jeg fant dette coveret i min fars samling.
Ikke nødvendigvis i Whiteface heller ...En gang må være den førsteHohoo.. Jeg er slett ikke sikker på at Nilsson gjør seg med Black-face
B
Den innspillingen der ble vel av Gramophone nærmest betraktet som Innspillingen i sin tid. I et verk som dette er det jo drøssevis med innspillinger, både autentiske og moderne, men en god en blir aldri dårlig. Kos deg med den!Vis vedlegget 222048
Takk skal du emotikon. Jeg handler klassisk som en full sjømann om dagen. Den Supraphon-utgaven var så fantastisk fin. Vinylen var så og si utspilt. Vivaldi har jeg jo hørt mange ganger, men ikke i et skikkelig oppsett. Jeg fikk denne i posten i dag og drister meg frempå igjen. Fikk julestemning litt for tidlig, men det får våge seg.
Edit: beklager er at bildet er på huet. Gleder meg ti å få ny PC slik at jeg slipper å bruke Ipaden til slikt.
Fine forhold for å høre alle detaljene i den salen, inkludert solo fiolin ( SSO, Kraggerud, Stavanger Konserthus)Hvordan hørtes det ut på radio? Det var bra i salen.
Kanskje hun egentlig er neger? Skapneger?Hohoo.. Jeg er slett ikke sikker på at Nilsson gjør seg med Black-face
B
Takk for tipset! Den er nå behørig lastet ned.Jaja, i mangel av Klar en Klassiker for morgengretne gubber trøster vi oss med noen ferske nyinnkjøp.
Vi var innom Eldorado i Oslo igår, og fikk rasket med oss noen fine sølvbrikker. Hyggelig og kunnskapsrik kar som betjente oss der, sånt blir det alltid handel av.
Nå Vivaldi Stabat Mater, på SACD fra BIS
Vis vedlegget 222642
Det lyder greit ja.
Der var du kjapp på avtrekkeren.. Vet ikke om min rapport bør tolkes som en direkte anbefaling av den innspillingen, selv om lyden er god på SACDen fra BIS.Takk for tipset! Den er nå behørig lastet ned.Jaja, i mangel av Klar en Klassiker for morgengretne gubber trøster vi oss med noen ferske nyinnkjøp.
Vi var innom Eldorado i Oslo igår, og fikk rasket med oss noen fine sølvbrikker. Hyggelig og kunnskapsrik kar som betjente oss der, sånt blir det alltid handel av.
Vis vedlegget 222642
Det lyder greit ja.
Jeg er litt glad i sånne dødsmesser og Marias gråt ved korset og slike ting. Spesielt ved fullmåne. Så nå skal vel emotikon til å brenne meg på bålet igjen. Jaja, alt blir en vane. Sies det.
Nettopp. Jeg spisser alltid litt ører når Emma Kirkby blir nevnt i tidligmusikksammenheng.Der var du kjapp på avtrekkeren.. Vet ikke om min rapport bør tolkes som en direkte anbefaling av den innspillingen, selv om lyden er god på SACDen fra BIS.Takk for tipset! Den er nå behørig lastet ned.Jaja, i mangel av Klar en Klassiker for morgengretne gubber trøster vi oss med noen ferske nyinnkjøp.
Vis vedlegget 222642
Det lyder greit ja.
Jeg er litt glad i sånne dødsmesser og Marias gråt ved korset og slike ting. Spesielt ved fullmåne. Så nå skal vel emotikon til å brenne meg på bålet igjen. Jaja, alt blir en vane. Sies det.
Det Sto Emma Kirby på coveret og det var en av de utløsende faktorene. Nå er det desverre ikke hun som synger på Vivaldi Stabat Mater, det er kontratenoren Daniel Taylor. Kirkby synger bare på BWV 1083 på denne, som er Bach sin versjon av Pergolesi sin Stabat Mater. Og det er det beste med platen synes jeg.
Nå har jeg ofte problemer med kontranorer, selv de mest berømte
...men... så kjøpte jeg tilfeldigvis en til av Vivaldi Stabat Mater, og det er en annen skål. Damestemme med andre ord. Kontraalt, ved navn Sara Mingardo.
Og Concerto Italiano og Alessandrini, på Naive.
Vis vedlegget 222677
Låter greit den også, her kan vi snakke anbefaling.
Denne gangen slipper du unnaJeg er litt glad i sånne dødsmesser og Marias gråt ved korset og slike ting. Spesielt ved fullmåne. Så nå skal vel emotikon til å brenne meg på bålet igjen. Jaja, alt blir en vane. Sies det.
Er det han derre Sjåsta...
Nåja, din tid kommer nok.Nå snart skal jeg høre Kraggerud spille sine egne fiolinkonserter av Grieg.
Vis vedlegget 222844
Litt skeptisk, men jeg måtte bare ha denne CDen. Kan jo bli en kuriositet med tiden. -CDen altså, ikke jeg.