Det ville være en fordel for dine lesere om du kunne være litt mer informativ. De fleste som skriver i denne tråden er normalt bra.IL TRITTICO.. Av Opus Arte utgivelse. Fra Royal Opera House. Nå IL Tabarro.. DTS-HD Master.
Opus Arte er en egen utgivelse samling av de beste lyd og bilde-mediemessige av de klassiske samlingene. Home | Opus Arte, the World’s Finest Opera, Ballet, Theatre and MusicDet ville være en fordel for dine lesere om du kunne være litt mer informativ. De fleste som skriver i denne tråden er normalt bra.IL TRITTICO.. Av Opus Arte utgivelse. Fra Royal Opera House. Nå IL Tabarro.. DTS-HD Master.
Living Stereo er vel RCA?[...] Eller så står det noen større bokser fra DG (2X111), Phillips, Decca, Hyperion og 3 X Mercury (2 Living Presence og en Living Stereo) her. [...]
Som vi kaller det i mine kretser; Nazi-pop. (øl & ompa altså...)
Nesslers Der Trompeter - er mer som en operette å regne. Oppført første gang i 1884, men her er det ikke mye Wagner eller lignende å spore. Kanskje litt Johann Strauss med litt mer tysk gemütlichkeit - ikke mye champagne og fest her. Mer øl og litt ompah.
Jasså gitt, det ble du som tok med deg den boksen hjem. Kneppet skremte meg vekk fra den, akkurat i en av de mest atmosfæriske innledningene til en symfoni noensinne...Her kom denne nydelige boksen i hus på lørdag - altså nok en Beethoven syklus.....
Nå i morgentimene har jeg gått igjennom:
Beethoven; Symphony No. 9 in D minor Op. 125
Rebmann, Reynolds, de Ridder, Feldhoff, NRC, Concertgebouw Orch. - Jochum
1967-69
LVB/ Jochum ...
Tror aldri jeg har hørt waldhorn og treblås så naturlig gjengitt på noen innspilling, som i denne symfonien.
Forøvrig fremfører orkesteret og Jochum denne symfonien litt "kjedelig". Merker at jeg er inne i en periode der jeg føler for bevegelse innad i musikkene.
Dette settet skjemmes av knepping det første lille minuttet på på 1. sats i denne symfonien. Men what a heck - resten er da knall, i beste Philips-ånd.
Takker for tips! Flott følelse av rom på denne innspillingen, og likevel nærhet til orkesterets medlemmer. Herlig.Supre innspillinger:
Sibelius; Pelléas et Mélisande, incidental music, op. 49 (46) / The tempest op. 109. No. 1 & 2
Orchestre de la Suisse romande - Horst Stein
1979
Vis vedlegget 221848
Er innspillingen bra?Fortsetter med opera - dette var noe annet:
Så fra 1850 (Rusalka), via 1884 (Der Trompeter) til 1932 (Der Kreidekreis). Interessant.
Jeg synes hele Capriccioserien er er veldig bra. Der Vampyr og Der Kredekreis likte jeg veldig godt. Må høre på Porter også - har en svakhet for ham.Er innspillingen bra?Fortsetter med opera - dette var noe annet:
Så fra 1850 (Rusalka), via 1884 (Der Trompeter) til 1932 (Der Kreidekreis). Interessant.
Selv spiller jeg dette:
Vis vedlegget 221868
Ærlig gjort at de opplyser om slike ting som knepp. Dumt sted med slikt, men som Sunnmøring, ble det prutet kraftig. Og da ble boksen med hjem, stellt og kjelt med.Jasså gitt, det ble du som tok med deg den boksen hjem. Kneppet skremte meg vekk fra den, akkurat i en av de mest atmosfæriske innledningene til en symfoni noensinne...Her kom denne nydelige boksen i hus på lørdag - altså nok en Beethoven syklus.....
Nå i morgentimene har jeg gått igjennom:
Beethoven; Symphony No. 9 in D minor Op. 125
Rebmann, Reynolds, de Ridder, Feldhoff, NRC, Concertgebouw Orch. - Jochum
1967-69
LVB/ Jochum ...
Tror aldri jeg har hørt waldhorn og treblås så naturlig gjengitt på noen innspilling, som i denne symfonien.
Forøvrig fremfører orkesteret og Jochum denne symfonien litt "kjedelig". Merker at jeg er inne i en periode der jeg føler for bevegelse innad i musikkene.
Dette settet skjemmes av knepping det første lille minuttet på på 1. sats i denne symfonien. Men what a heck - resten er da knall, i beste Philips-ånd.
Forresten sier de at de har mer klassisk, og det er da visselig plass til et stativ eller to til på gulvet der nede.
B
Slike innspillinger synes jeg er spennende FrodeR. Bare fortsett å dele med oss. Vi har alle startet ett sted.Kanskje ikke så spennende å legge ut her, men jeg som newbe koser meg voldsomt med den akkurat nå
En gang må være den førsteHohoo.. Jeg er slett ikke sikker på at Nilsson gjør seg med Black-face
B