Nåh... ikke spillt mer enn ca 10 fra denne boksen enda. Men så har jeg jo neste bare fritid også da....Nå ligger du visst foran meg i den boksen. Dårlig med fritid til å ta igjen denslags for tiden.
Men nå har jeg aldri helt fordøyd den der symfonien til Stavinsky, så akkurat den tar jeg ikke så tungt.
Og den forrige der med Richter i Tsjaikovskij syns jeg er riktig god. Tror det er den beste tolkning jeg har hørt av den konserten.
dobbel-kommunikasjon er fine greier av og til det - for slike som meg, som begynner å huske dårlig...FB-drodling med HFSere, det kalles vel dobbel-kommunikasjon.
Nei, tilbake på sporet. Eller i boksen.
Vis vedlegget 223704
Janowitz og Wunderlich, dette holder for meg.
For Christmas Day [1999] | BWV 63/191 |
For New Year’s Day | BWV 143/41/16/171 |
For the Sunday after New Year/ Feast of Epiphany | BWV 153/58 |
Hvordan bedre?Re: Glazunovs symfonier:
Det er vel José Serebriers boks på Warner som anbefales. Skal være bedre enn Polyansky på Brilliant.
Si det. Vet ikke egentlig, har bare sett at den ansees som en bedre innspilling. Jeg har forsåvidt begge, men må innrømme at jeg ikke har detaljlyttet på noen av dem.Hvordan bedre?Re: Glazunovs symfonier:
Det er vel José Serebriers boks på Warner som anbefales. Skal være bedre enn Polyansky på Brilliant.
Fantastisk!Hjernen til mange dyktige musikere råder over stor kapasitet
Pianist Maria João Pires panics as she realises the orchestra has started the wrong concerto… – Telegraph Blogs
Jeg mener å huske at da Kontrakpunkt ble sendt på TV for mange år siden, ble Alt-Rhapsodien spilt, noe som førte til en voldsom etterspørsel etter dette verket. Lurer på om det var Jard van Nes som sang.Ett velkjent og to mindre kjent verk, for meg:
Brahms; Ein deutsches Requiem op. 45 / Nänie op. 82 / Alto Rhapsody op. 53
Giebel, Watts, Prey - Les choeurs de la Radio Suisse Romande et Pro Arte de Lausanne / L'Orchestre de la Suisse Romande - Ansermet
1965-66
Vis vedlegget 225068
Og så har jeg rett og slett blitt bitt av Ansermet-basillen....
Helen Watts synger i hvertfall strålende på denne innspillingenJeg mener å huske at da Kontrakpunkt ble sendt på TV for mange år siden, ble Alt-Rhapsodien spilt, noe som førte til en voldsom etterspørsel etter dette verket. Lurer på om det var Jard van Nes som sang.Ett velkjent og to mindre kjent verk, for meg:
Brahms; Ein deutsches Requiem op. 45 / Nänie op. 82 / Alto Rhapsody op. 53
Giebel, Watts, Prey - Les choeurs de la Radio Suisse Romande et Pro Arte de Lausanne / L'Orchestre de la Suisse Romande - Ansermet
1965-66
Vis vedlegget 225068
Og så har jeg rett og slett blitt bitt av Ansermet-basillen....
Det er et vakkert verk, og jeg lurer på om noen har en formening om hva som er Innspillingen?
Begikk von Suppé noe slikt som et Requiem? Interessant. Jeg trodde han holdt seg til ouverturer som Dikter og Bonde og slike ting. Ikke noe galt med det; Dikter og Bonde er en av mine favoritt-ouverturer. Kanskje den godeste von Suppé har sider jeg ikke kjente til. Takk for tipset!Jard van Nes? Det må være noe med Concertgebouw. Haitink?
Jard van Nes: "Alto Rhapsody" (Altrhapsodie) by Johannes Brahms - YouTube
Edit:Hun har gjort den under Blomstedt på Decca,
Her går Franz von Suppes Requiem. Flott musikk, veldig bra innspilling.