Spennende utgivelse. Hvordan liker du tolkningen, sammenlignet med hundrevis av andre innspillinger av dette verket?Bedre enn dette har aldri Vivaldi lydt på mitt anlegg. Vinyl kuttet direkte fra original masterne, med en dynamikk som jeg aldri har hatt i platebunken min før. Verdt hver eneste krone.
Vis vedlegget 246714
Mvh Martin
HeiSpennende utgivelse. Hvordan liker du tolkningen, sammenlignet med hundrevis av andre innspillinger av dette verket?Bedre enn dette har aldri Vivaldi lydt på mitt anlegg. Vinyl kuttet direkte fra original masterne, med en dynamikk som jeg aldri har hatt i platebunken min før. Verdt hver eneste krone.
Mvh Martin
Denne greske herren har også spilt inn Sibelius' fiolinkonsert med Lahti SO og Osmo Vänskä. Denne fikk svært god omtale i Gramophone i sin tid.Har nok sovet litt i timen, for jeg hadde ikke fått med meg at grekerne har avlet frem en fiolinist av verdensklasse. Jeg ble tatt litt på sengen av en varm tone i instrumentet som umiddelbart minte meg noe om det som strømmer ut av treverket når Isaac Sterns legger hendene på bue og hals. Leonidas Kavakos har i mine ører et langt mer dynamisk og virtuos spill enn nevnte Stern når han her tar fatt på Beethoven
Vis vedlegget 246989
Skal til pers med NRKs webspiller straks Telemann er ferdig. Deretter er det ut på tur.Og der satt plutselig Klar en klassiker oppgavene. Slet litt med nr. 1 i dag, men det gikk seg til
Nei, det var Lehar-boksen. Strauss-boksen har jeg selvSkal til pers med NRKs webspiller straks Telemann er ferdig. Deretter er det ut på tur.Og der satt plutselig Klar en klassiker oppgavene. Slet litt med nr. 1 i dag, men det gikk seg til
PS: Dessuten har du vel en rippet Johann Strauss boks fra meg som du sikkert ikke har spilt....
Alene i universet?Har ikke vært lat på musikkfonten her, bare vært lat med laptopen....
I ettermiddag har blant annet denne fått fylle stova:
Shostakovich: Odna (Alone) op.26
Katchur - Kazathouk - Berlin Radio Choir - Rundfunk Sinf. Orch. Berlin - Jurowski
Vis vedlegget 248215
Jeg er bare helt med i dette universet.
Takker hjerteligst for tipset, emotikon! Den er nå bestilt. Med dvd & greier.erato; i dette tilfellet, ja. Men er så heldig å ha funnet ei vakker dame som liker å sitte å høre musikk sammen med meg. En helt ny opplevelse for meg.
Natt til søndag ble det konsumert vin og et utall plater frem til kl 05. Fantastisk.
Denne damen -med band, er også fantastisk:
Christina Pluhar; Music for a while - improvisations on Purcell
Jaroussky, Andueza, Capezzuto, Visse, Trovesi, Muthspiel - L`Aarpeggiata - Pluhar
Vis vedlegget 248394
Denne rykende ferske utgivelsen er så morsom og innholdsrik, at om jeg ikke hadde hatt ører, hadde smilet mitt gått helt rundt.
For dere som kjenner til Loussier m band, vil kjenne igjen litt av måten å gjøre dette på, og ikke minst respekten for den komponisten de går inn i materien på.
Og hva er bonus sporet? Jo, Cohens "Halleluja"
Når jeg får tid, skal DVDn også til pers.
I dag lå den i postkassa, og nå har jeg spilt den. Alt var såre vel, frem til bonussporet. Denne versjonen av Hallelujah var host annerledes, og for en som har k d langs innspilling som referanse, var det litt av et paradoks å høre Jaroussky (hvis det var ham) i det aller øverste registeret, sammenlignet med langs versjon i det noget lavere. Ikke noe å si på kvaliteten på Pluhars fremførelse, men det var ikke helt etter min smak, særlig ikke etter å ha hørt k d lang.Takker hjerteligst for tipset, emotikon! Den er nå bestilt. Med dvd & greier.erato; i dette tilfellet, ja. Men er så heldig å ha funnet ei vakker dame som liker å sitte å høre musikk sammen med meg. En helt ny opplevelse for meg.
Natt til søndag ble det konsumert vin og et utall plater frem til kl 05. Fantastisk.
Denne damen -med band, er også fantastisk:
Christina Pluhar; Music for a while - improvisations on Purcell
Jaroussky, Andueza, Capezzuto, Visse, Trovesi, Muthspiel - L`Aarpeggiata - Pluhar
Vis vedlegget 248394
Denne rykende ferske utgivelsen er så morsom og innholdsrik, at om jeg ikke hadde hatt ører, hadde smilet mitt gått helt rundt.
For dere som kjenner til Loussier m band, vil kjenne igjen litt av måten å gjøre dette på, og ikke minst respekten for den komponisten de går inn i materien på.
Og hva er bonus sporet? Jo, Cohens "Halleluja"
Når jeg får tid, skal DVDn også til pers.
Fra før har jeg denne:
Vis vedlegget 248762
Anbefales på det varmeste!
Ultrakastraten Jaroussky er jo helt rå, hvis "rå" er det rette ordet i denne sammenhengen
Musikk til å bli i godt humør av.
Og etter emotikons gode omtale, har jeg store forventninger til det nye albumet!
Og emotikon; i denne forbindelse skal du være glad du har ører. Så får det være det samme om smilet ikke når helt rundt.