Klassisk; hva hører du på nå?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.274
    Antall liker
    11.335
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Attraktiv boks der ja. Platekompaniet leverer for 1129 med frakt, og det er billigere enn amazon idag når vi legger til norsk gebyr og moms. Og nå er det moms på frakt også.
     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Jeg kjøpte den og svært mye annet under Platekompaniets julekampanje. De hadde en god del produkter til greie priser i utgangspunktet, og med 30% avslag på toppen av det igjen. Dessverre varte kampanjen bare en kort periode. Det freser inn pakker hver dag fremdeles, visstnok fordi de har leveringsproblemer hos leverandørene sine. Fint nok, siden prisene blir så fordelaktige.

    Det er blitt slik at en må regne litt nøye på sluttprisen ved kjøp fra utlandet, og det har ført til at jeg følger mer oppmerksomt med på hjemlige tilbud. Amazon UK og Presto Classical har likevel altfor mange gode tilbud til at en klarer å la være. Noen ganger må en bare ha, og dette kan være en av dem, berxter. Rundt 20 kr per CD er absolutt til å leve med. Og for en gangs skyld hadde jeg ikke over halvparten fra før.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.306
    Antall liker
    10.366
    Sted
    Trondheim
    Må innrømme at jeg har et selvpålagt innkjøpsstopp nå. Jeg har ikke bestilt noe etter nyttår, og skal ihvertfall holde meg til over påske. I de siste dagene (bestillinger fra før nyttår) har jeg fått følgende inn døren:



    + en hel del enkeltCDer. Det er jo blitt en mani - nå trenger jeg en pause.
     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Jeg trøster meg med at det må være verre laster enn tidvis og delvis samlemani av klassisk musikk, selv om varseltrekanten alltid befinner seg et sted mellom ytterkanten av eller absolutt midt i synsfeltet. Akkurat nå har også jeg kjøpestopp frem til neste vinylrunde i København i slutten av februar.

    Når det er sagt, så var det en riktig sveisen ladning du hadde fått der, otare. Ingen svake ledd der, nei. Det er jo det som gjør det så vanskelig; overfloden av superattraktive utgivelser vil ingen ende ta.

    Nå går Monteux/WPO i Haydns hundreogførste her i biblioteket: Topp musisering og du verden for en griselekker strykerklang i disse Decca-opptakene fra 1959.

    Etterpå blir det nok en runde med Pohjolas datter, et av Sibelius' tonedikt jeg ikke har oppdaget for fullt før i det siste. I denne utgaven:

     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    I denne boksen er det mye bra. Alle med interesse for Sibelius kan finne mye å glede seg over i den, vil jeg tro. Jeg har mye Sibelius og mer er på vei, men noen ganger vet man at her er mange gode timer i vente.

     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.306
    Antall liker
    10.366
    Sted
    Trondheim
    Hvis du er interessert i Sibelius, må du jo ha denne:



    Jeg har den, men er ikke kommet lenger enn til vol. 7, så jeg har enda 6 vol igjen å kose meg med. Dermed er det ikke sagt at det ikke kan være alternative innspillinger som kan være verdt å ha.
     
    • Liker
    Reaksjoner: awe

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har ikke den boksen, men har vurdert å skaffe meg den på et tidspunkt. Den frister.

    Postmannen kom blant annet med Mackerras/SCO i Mozart i dag. Den ledsager ettermiddagskaffen nå, eller snarere omvendt. Hvis noen skulle lure på hva som er vitsen med SACD, er det bare å gå til anskaffelse. Linn er strålende på dette, og oppløsningen i stille partier minner om prima vinyl. (SACD for øyeblikket via Denon DCD-2010AE). Tolkningene gir ny input på denne ofte hørte musikken.

     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.875
    Antall liker
    10.377
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Szell, WPO og Curzon spiller Mozart så en nesten må miste pusten. Alle var åpenbart i toppform disse desemberdagene i Sofiensaal i 1964. Culshaw og gjengen fikk med seg alt sammen: Luftig, åpent, klangfullt og dynamisk til tusen, med i mine ører ideell balanse mellom solist og orkester.

    Jeg lytter til en utgave fra boksen Decca.Wiener Philharmoniker The Orchestral Edition, forøvrig den lekreste boksen jeg har hatt i hende noen gang. Bildet under er bare en illustrasjon.

    Uansett, det er en fantastisk ting å oppleve den unike, dype saligheten som er å finne hos Mozart i sjeldent gode opptak som dette.

    Curzon i Mozart er noe spesielt, men ante ikke at denne var i denne boksen. Snappet med meg et av noen få eksemplarer til ca 50 Euro på amazon.de som otare nevner. Men jeg måtte være veldig kjapp! Det kjøpes CDer fortsatt, men prøver å sette på bremsene (og lykkes tidvis).
     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Jeg gikk på en smell med Alia Vox salget hos Presto i dag. Savall i godt utvalg for små penger ble uimotståelig.

    Nå er Melnikov i sving med Shostakovich' preludier og fuger (Harmonia Mundi), det er helg for en stakket stund og livet er godt med god musikk. Melnikov er virkelig god, en av dem jeg setter høyt ved hver eneste korsvei. Shostakovich var på et mørkt sted da han skrev dette, men denne musikken rommer likevel et mangfold av stemninger. Det er nesten nifst hvordan denne pianisten finner karakteren i hvert eneste stykke.
     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Hvis man ikke har fore å utforske de helt store dybder, kan god filmmusikk være en fin avveksling. Nå klinger Cinema Serenade riktig fint her i huset. Williams, Morricone, Chaplin, Legrand etc, hentet fra denne boksen:



    Noen ganger er det rett og slett godt å lytte til Itzhak Perlman. Han har den varmeste tonen av dem alle.
     

    surabus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.12.2007
    Innlegg
    829
    Antall liker
    1.640
    Vivaldi - Die Vier Jabreszeiten

    Vivaldi%204%20årstider.jpg
    Her med fiolinist Itzak Perlman,man kan trygt si at vi har vinter nå...
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.860
    Antall liker
    4.193
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Janine Jansen spiller Invenzionen für Klaviatur (eller hva nå originalen heter) så flott, så flott (sammen med et par kumpaner nå og da):
    folder.jpg


    B
     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Det har blitt mye Perlman fra ovennevnte boks i kveld. Støtte på et for meg ukjent verk av Chausson: Konsert for fiolin, piano og strykekvartett, opus 21. Her spiller han sammen med Bolet og Julliard String Quartet, og samtlige gir på så det ryker etter. Sjelden å høre så uhemmet lidenskapelig spill. De må være romantikere på sin hals!
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.274
    Antall liker
    11.335
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    @berxter- Den skiva med Jansen holdt jeg i hånda i butikken her om dagen, men la den fra meg og tok et par andre. Neste gang er den min. Kjenner mange av disse stykkene fra mitt eget klaviatur, og hører det svært gjerne i andre framstillinger.

    Her hadde jeg faglig grunn til å sjekke ut noen gamle svisker, driver og studerer inn nyere blåsemusikk som leker seg med lett skjulte klassiske sitater. En av dem fant vi ut var gode gamle Les Preludes av Franz Liszt. Det er sviske med trøkk, det. Hadde den først på en sånn Hifi-Karajan LP, og digget denne musikken vilt i enerom som tenåring.
    Nå spilles fra stor Karajan 60s CD-boks. DGG, innspilt 1967. Kan bekrefte at det funker på meg fremdeles, enkel sjel som jeg er.
    Den originale LPen så vel slik ut:
    24874190_302x300.jpg


    Ellers har man fordøyd Brahms symfoni nr.2 med Rattle og Berlinerne, den trenger vel hverken utdypning eller bilde her.

    ed: kjekt å se at Perlman tas fram fremdeles. Han er spesiell, og sitter sterkt hos meg etter jeg hørte ham både spille og dirigere på konsert ifjor.
     
    • Liker
    Reaksjoner: awe

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.860
    Antall liker
    4.193
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Perlman er en av de få fiolinistene som kaller instrumentet "fele" (Fiddle). Er det godt nok for ham, er det jaggu det for meg også. Kan ha noe med hangen hans til å ha det gøy med jiddisk "fiddling"...


    B
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.523
    Antall liker
    2.981
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Holder på å riste av meg slitne skuldre etter Mesterklasse i dirigering. Men kjenner av og til at det rykker i dirigentgenene nå jeg hører på denne nye, supre utgivelsen av tragedien fra Steffanis fjærpenn.
    Passer godt i pausene mellom denne ukas vel 40 konserter og forestillinger på ene arbeidsplassen min. (kremt, er kun innvolvert i 11...)

    Agostino Steffani; Niobe, regina di Tebe
    Jaroussky, Gauvin, Forsythe, Immler, Sheehan, Wey, Blumberg, Balzer, Lemos - Boston Early Music Festival Orch, O`Dette - Stubbs

    Erato 2015

    Steffani Niobe Jaroussky.jpg


    Med tre fine skiver, følger det også med en bok på over 200 sider med libretto etc.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.875
    Antall liker
    10.377
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Fint at du liker den. Den er på vei i posten, og har vel egentlig vært på vei en god stund.....
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Holder på å riste av meg slitne skuldre etter Mesterklasse i dirigering. Men kjenner av og til at det rykker i dirigentgenene nå jeg hører på denne nye, supre utgivelsen av tragedien fra Steffanis fjærpenn.
    Passer godt i pausene mellom denne ukas vel 40 konserter og forestillinger på ene arbeidsplassen min. (kremt, er kun innvolvert i 11...)

    Agostino Steffani; Niobe, regina di Tebe
    Jaroussky, Gauvin, Forsythe, Immler, Sheehan, Wey, Blumberg, Balzer, Lemos - Boston Early Music Festival Orch, O`Dette - Stubbs

    Erato 2015

    Vis vedlegget 301284

    Med tre fine skiver, følger det også med en bok på over 200 sider med libretto etc.
    Takk for tips! Den er herved bestilt.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.875
    Antall liker
    10.377
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ankom i dag og lytter til disc 1 nå. Boston Early Music Festival har levert noen strålende innspillinger gjennom årene, tidligere tilgjengelige på cpo. Begge de to Lully operaene (Psyche og Persee IIRC), samt Conradis Daphne som jeg tilfeldigvis gjenhørte i forrige uke, er regelrett strålende.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.274
    Antall liker
    11.335
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Litt historisk idag. Fordypning i Prokofjevs pianosonater, her med selveste Jiri Hlinka.
    Skjermbilde 2015-01-20 kl. 21.05.49.png

    CD fra Vestnorsk Plateselskap, en nyutgivelse av en innspilling fra Supraphon gjort i 1967.
    Rett før hender og armer slo seg vrange for den kommende stjerne-pianisten, og rett før det meste gikk i lås i hans hjemland Tsjekkoslovakia.
     
    M

    Medlem 1792

    Gjest
    Har begynt på denne Benjamin Britten CD boksen, så lang er jeg veldig fornøyd og kan anbefale denne:

    Britten_.jpg
     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Hlinka i Richters bakgård. Blir spennende å høre hva du synes om den, ottone.

    I dag kom alle Beethovens klaversonater i Schnabels legendariske Abbey Road-innspillinger fra 1932-35, i god, gammeldags, gedigen innpakning. Det begynner å bli halvveis tilbake til Beethovens dager, det. Lydkvaliteten varierer noe, men er gjennomgående helt ok.

    Du verden, så fritt, spontant og intuitivt han spiller. Dette er stedet å gå for nye(!) ideer og perspektiver, i alle fall for min del - en god stund fremover. Jeg har noen av dem fra før, men det er så fint å få linjene fra først til sist, å få være med på hele reisen.

     

    SørenLH

    Fersking
    Ble medlem
    20.01.2015
    Innlegg
    1
    Antall liker
    2
    Den Karajan-plade er den allerførste klassiske LP jeg købte til mig selv, engang i starten af 1970'erne. Den er blevet hørt mange, mange gange, og jeg har den endnu.
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.860
    Antall liker
    4.193
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Plukka med meg denne fra BD i dag. Er midt inne i side 1 nå, og det lover jo aldeles utmerket, så får vi se hvordan jeg reagerer på særbehandlinga...

    skoms.jpg


    Bilde stjælt på nett, da lysforholdene i heimen ikke er helt greie for fotografering av lp-covre.

    EDIT: Tja. Den rene Griegdelen var jo eksemplarisk, fin presning, rett og slett flott. Den "improvisatoriske" delen vet jeg ikke helt om jeg ble heeeelt forlibt i. Håndtverket er upåklagelig, vel, umm, som sagt tja. Vi sier Pluss tja!

    B
     
    Sist redigert:

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Janos Starker svinger atter buen her til gards, denne gangen i den ellers mildt sagt ujevne Saint-Saëns' ypperlige cellokonsert op.33. Med seg har han LSO og Dorati, dirigenten som kanskje gjorde seg aller best i akkompagnatør-rollen og romantisk repertoar. De to ungarerne finner tonen, og disse DSD-utgivelsene av Mercury-klassikere er i demonstrasjonsklassen lydmessig.

    Denne tolkningen er mer smakfull enn direkte fyrrig. Både solist og dirigent (denne gangen Skrowaczewski) er mer på hugget emosjonelt i Lalos cellokonsert. Begge borger for en god musikkopplevelse.

     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Håkon Austbø er en pianist jeg har stor sans for. Nå spilles Debussys sene, mørke og harmonisk innovative mesterverk En blanc et noir for to pianoer, en Naxos-innspilling fra 2010 med makkeren Ralph van Raat. Det er virkelig interessant å høre hvordan CDens andre verk, Messiaens Visions de l'Amen fra 1943, er en fortsettelse av Debussys harmoni- og klangverden.

    Også lydmessig er dette oppløftende. Her får de to heftige lydmaskinene, som flygler jo er, nok plass til å puste og klinge ut i - uten at detaljene drukner eller maskeres.

     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.274
    Antall liker
    11.335
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jeg forbereder meg på lengre biltur igjen, og har rippet gullkorn til harddisk i bilen.
    En liten runde i lytterommet kan man bevlige seg for å sjekke landeveismusikken.
    Sokolov spiller Bach på et uvanlig utklingende, nesten skingrende flygel innspilt digitalt i Leningrad i 1982. Det står St.Peterburg i heftet, siden denne utgivelsen var Opus111 fra 1991, siden Naïve 2001.
    51IQ4-NHJWL.jpg

    Sterkt, og veldig inntrykk gjør denne ufullendte Contrapunctus 19. Den kutter brått. Det aller siste Bach skrev, det blir stille og det går en gysing gjennom rommet og lytteren.
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.860
    Antall liker
    4.193
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Pascal Rogé spiller Debussy:
    Folder.jpg

    Ikke i nærheten av Bach, men en lise likevel.

    B
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.274
    Antall liker
    11.335
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Bergen Filharmoniske med Andrew Litton spiller Romeo og Julie av Prokofiev, på SACD fra BIS.
    Det låter veldig bra av disse SACDene tatt opp i Grieghallen.
     

    ECgutten

    Medlem
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    36
    Antall liker
    28
    Beethoven Klaversonater


    Har begynt å høre på denne box'en. Tror den er spilt inn rundt 1964?
    Ser at der også er mange andre som har utgitt tilsvarende box,er. Noen her som har anbefalinger?
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.860
    Antall liker
    4.193
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    På vinyl er det vel Arrau som har gitt meg konstant glede. På cd er det så mange... Kempff er forresten flott han, særlig i de mer "følsomme" sonatene.
    Hovedanbefalingen på cd må være Gilels. Han mangler dessverre et par sonater...
    For bare de siste mener jeg at det er Pollini som regjerer. Etterhvert vil du måtte ha både Schnabel og Annie Fischer, som begge er helt unike. Schnabel er fra steinkaketiden, så lydkvaliteten er så som så, men spillet, da menneske!
    Eller Brautigam på hammerklaver... Eller gærningen Gulda... Eller vente til Andsnes manner seg opp. Næh, det blir sikkert flott, men Gilels og Pollini er musts.

    folder.jpg

    folder.jpg


    B
     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Det er en fin boks du har der, ECgutten. Wilhelm Kempff er en av de helt store i Beethovens klaversonater. Det er gjort svært mange innspillinger av denne musikken, og noen av dem er omtalt i forskjellige klassisk-tråder her på forumet. Et søk kan kanskje gi deg noen tips.

    Er du mest interessert i vinyl eller CD? Er lydkvaliteten viktig? Gammelt eller nytt? Osv. Gi noen hint, så er det mye lettere å komme med anbefalinger.
     
    Sist redigert:

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Lurte på om jeg hadde tatt munnen for full da jeg foreslo et søk på Beethoven og klaversonater i går. Tok søket selv, og ble forundret over alle skribleriene fra fortiden. Bortsett fra at jeg må ha vært nokså hotheaded i min ungdom, er det ganske mye lesverdig fra ganske mange.

    Annie Fischer er en flott Beethoven-pianist, også, en kraftpakke av de sjeldne. Teknikken hennes var besynderlig: Hun løftet fingrene høyt, og klemte til med hva hun hadde av håndledd, albuer og skuldre. En slik spillestil er risikabel på flere måter, blant annet slitasje og feilslag.

    Dessuten røkte hun som en skorstein. Ashtray Annie kalte de henne i London. På Youtube finnes riktig underholdende filmklipp av henne, for eksempel som gammel dame med skaut - med askebegeret innenfor rekkevidde på flygelet, heftig røkende så snart orkesteret spiller noen takter uten henne. 80 år ble hun, fyr og flamme nesten til siste slutt.
     
    Sist redigert:

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    23.742
    Antall liker
    17.788
    Torget vurderinger
    2
    Annie Fischer er en yndling her. Lytter mye til denne:

    51rdPsWN-zL._SL500_AA300_.jpg
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.860
    Antall liker
    4.193
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg siterer innlegg nr 89 fra den tråden:
    "The Eloquence has the concertos as well. As for your other questions:

    Do you want fast and technically proficient in good sound? Then Gulda's your man.

    Do you want Romantic and beautiful played and sound with many fast movements that are played slower than usual? Barenboim (DG) is your man.

    Do you want incredible power, depth in the slow movements and good sound? Annie Fischer's your woman. (Expensive though absolutely worth it)

    Do you want great sound, great depth in the slow movements with great consistency throughout? Can you tolerate missing a few sonatas and some slowish fast movements? Then Gilels is your man.

    Do you want a solid cycle by a man who lived and breathed with these works, recording the set twice? Then Backhaus (stereo) is your man.

    FWIW, I think that Gulda probably provides the best contrast to Schnabel. The price is right and the sound is good.

    Also, FWIW, The Bernard Roberts set as a whole is not very good. Some of the performances are excellent, but not enough to warrant getting the cycle.

    The four sets that I would recommend for performance, consistency and sound quality are Annie Fischer, Gulda (Brilliant/Amadeo/Eloquence), Gilels and Backhaus (stereo), in that order."

    Det er en svært bra summering, mener nå jeg.
    Roberts har jeg ikke hørt, og det var ett sett som irriterte meg, om det var Barenboim eller Schiff husker jeg ikke, men pianisten hadde en tendens til "overmanierte" håndforskyvninger.

    B
     
    Sist redigert:

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Å velge én blant mange sykluser som har gitt så mye, føles langt på vei urimelig og useriøst. Til syvende og sist må det bli den som en har vendt tilbake til flest ganger, som har gitt flest sterke øyeblikk av innsikt og opplevelse, og som i størst grad har kommet til å prege den oppfatning en har av disse verkene. Derfor blir mitt førstevalg:

     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Bergen Filharmoniske med Andrew Litton spiller Romeo og Julie av Prokofiev, på SACD fra BIS.
    Det låter veldig bra av disse SACDene tatt opp i Grieghallen.
    Jeg mener å huske fra en annen tråd at du også har Ancerls innspilling på Supraphon. Har du gjort deg noen tanker om hvordan du vurderer disse to innspillingene opp mot hverandre?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn