berxter
Hi-Fi freak
Skru av alt som heter kritisk sans først da, og pris deg lykkelig for at han valgte klaveret og ikke stemmen...Valentino skrev:Apropos: Jeg må får hørt Gerald Moore i Schumanns "Ich grolle nicht".
Bernt K
Skru av alt som heter kritisk sans først da, og pris deg lykkelig for at han valgte klaveret og ikke stemmen...Valentino skrev:Apropos: Jeg må får hørt Gerald Moore i Schumanns "Ich grolle nicht".
Arghhhhh....JACQUELINE DU PREJACQUELINE DU PREJACQUELINE DU PREJACQUELINE DU PRE spiller. Sånn er det når man ikke kan lese og har minne som en torsk.otare skrev:Det hadde vært morsomt å høre janet Baker spille Elgars cellokonsert
Men hun synger Sea Pictures som ingen andre!
Ja, det gjør det nok! Fantastisk opptak! Han må ha hatt tunge stunder der han satt med sherryen foran peisen mens årskull på årskull med ungdom ble utradert i Frankrike og Belgia. Jeg synes det er utrolig mektig og gripende samtidig som det fremstår enkelt, fengende og effektfullt.Vidar P skrev:Mektig den der, Hugh; et monument av et personlig lite krigsrequiem. Låter remasteringen av 1965-innspillinga like bra i Østfold som her oppe på Vestlandet?
Mvh Vidar P
Hvilken av de? Årstall tenker jeg på... M5 er en av mine favoritter. Karajan er fin, fordi han gir så mye rom for andre tolkninger også. Bernstein sin 80-talls er en glimrende kontrast.SOA skrev:Mahler's Symfoni nr 5 med Berliner Philarmoniker/Karajan
Dette er en innspilling fra -73, på vinyl. Mener Karajan gjør en god tolkning her, spesielt 4. satsen (adagietto) synes jeg utmerker seg.Vidar P skrev:Hvilken av de? Årstall tenker jeg på... M5 er en av mine favoritter. Karajan er fin, fordi han gir så mye rom for andre tolkninger også. Bernstein sin 80-talls er en glimrende kontrast.SOA skrev:Mahler's Symfoni nr 5 med Berliner Philarmoniker/Karajan
Mvh Vidar P
Vidar P skrev:The Musical Offering. BWV 1079. Thank you so bloody much.
Du har nettopp stjålet primetime i kveld. Ikke flere uimotståelige tips takk!
Mvh Vidar P
Hehe. Ja kanskje man var ung første gang man leste at Klemperer var tung. Som Vidar sier; han bruker gjerne litt tid, men han har stålkontroll og får det slik han vil ha det (tror jeg da). Mozart-plata jeg viste er ihvertfall både gjennomsiktig i orkesterlyden og i bra tempo, ja, jeg kunne levd godt med denne.Valentino skrev:Enig, Vidar. Det hender at man som ung klassiskentusiast leser noe som sitter såpass fast at man må høre etter ordentlig for å frigjøre seg fra dogmet.
Scherchen skulle jeg høre mer av enn den ene pirat-Schubert 8 som jeg har, for den er iallefall god!
D887 på denne platen er meg minst like kjær som op. 95. Jeg lar meg stadig rive med av Schuberts balansegang langs avgrunnen og Hagengjengens tolkningsevne og teknikk. Den langsomme satsen (D887) er musikalsk det nærmeste jeg kan tenke meg en gallerivandring i impresjonistisk melankoli der Munchs skrik helt plutselig henger og det helt uten forhåndsannonsering. En fantastisk kvartett,intet mindre, og ikke en takt for lang.awe skrev:Ja, du slet iherdig for å skaffe deg den utgivelsen, Valentino, og op. 95 nevnes rett som det er. Hva med D 887?