Vidar P
Æresmedlem
Siden jeg ikke engang kjenner begrepet har jeg vel neppe pepret det mye. Disse mellomperiode-versjonene er iallefall fine; men i beste fall semi-HIP'e tror jeg?
Mvh Vidar P
Mvh Vidar P
Valentino skrev:Jeg har en av de platene,med nr. 13-16 på. Jeg liker dem godt. Kan ikke huske å ha sett deg skrive pent om HIP-innspillinger før, Vidar P. Har jeg dårlig hukommelse?
awe har skrevet mye pent om Pletnevs Mozartkonserter. Jeg har nok en gang prøvd å komme under huden på hans KV466 og 491 i dag, men nei. Jeg finner stadig ingen skalpell.
Er det den samme innspillingen som er utgitt i Philips Duo-boksen, Val?Valentino skrev:Dette er Beethovenspillet sitt! De siste tre sonatene på en sølvplate, fra Alfred Brendels siste syklus.
Wunderschön. Alvorlig. Fleipete. Sødmefullt. Beethoven.
Synes også senere Brendel kan bli litt for snill (men sjekk hans tidlige innspillinger!) og derfor gjør seg best i Haydn, Mozart ol. Der er han imidlertid god!berxter skrev:Er det den samme innspillingen som er utgitt i Philips Duo-boksen, Val?Valentino skrev:Dette er Beethovenspillet sitt! De siste tre sonatene på en sølvplate, fra Alfred Brendels siste syklus.
I så fall er jeg mindre enn 100% enig med deg i dens utsøkthet. Liker Brendel ellers, men han blir for... "snill" i disse sonatene.
Forøvrig høres her på Mozart symfoni 38 og 39 (etter inspirasjon fra historisktråden), dog i Pinnocks utgave fra denne boksen:
Jeg synes dette er flott, jeg.
Bernt K
Tror Duo-boksen har syklus 2, den analoge for Philips. Den første var for Vox på sekstitallet. Trur eg. Har ikke hørt de siste fra den analoge Philips-syklusen, bare Pathetique, Måneskinn og Appasionata, så det kan være du har rett. Den digitale er spot on i mine ører.berxter skrev:Er det den samme innspillingen som er utgitt i Philips Duo-boksen, Val?Valentino skrev:Dette er Beethovenspillet sitt! De siste tre sonatene på en sølvplate, fra Alfred Brendels siste syklus.
I så fall er jeg mindre enn 100% enig med deg i dens utsøkthet. Liker Brendel ellers, men han blir for... "snill" i disse sonatene.
Det er korrekt; disse duoene er vel de analoge, fra syklusen som gikk gjennom nesten hele 70-tallet. Jeg har den komplette 13LP boksen derfra, ser slik ut;Valentino skrev:Tror Duo-boksen har syklus 2, den analoge for Philips. Den første var for Vox på sekstitallet. Trur eg. Har ikke hørt de siste fra den analoge Philips-syklusen, bare Pathetique, Måneskinn og Appasionata, så det kan være du har rett. Den digitale er spot on i mine ører.berxter skrev:Er det den samme innspillingen som er utgitt i Philips Duo-boksen, Val?Valentino skrev:Dette er Beethovenspillet sitt! De siste tre sonatene på en sølvplate, fra Alfred Brendels siste syklus.
Annen akt. Jeg liker slik 'banna nymotens d#¤t jeg.Valentino skrev:
Oj. Dette er bra, veldig veldig bra.
Karakteristisk nok heter hans selvbiografi "Am I too loud?"emotikon skrev:Genialt og vakkert gjordt av en mann som valgte å ikke sette seg selv i første rekke.
Stakkars?erato skrev:Stakkars gutt, han har arvet sveisen til faren! ;D
Åh...hun er så.....vakker.Valentino skrev:Skal man fotografere hva man spiller nå? emotikon, du har laget mote.
Mozart: Cosí fan tutte, 2. akt. Jacobs.
Slik burde alle gjøre.