Nei. Til gjengjeld har jeg den også på et brukervennlig medium som heter CD. Den LPen var for øvrig min introduksjon til Sibelius ut over Finlandia.Men har du en platespiller som er koblet opp slik at du kan spille den
ALLTID et Bach-juleoratorie i disse dager.Tiden har kommet, oppkjøringen har begynt. Vi repeterer alle våre versjoner av Juleoratoriet, og diskuterer.
Harnoncourt, en favoritt, på tyske HM, med solid korsats og futt i paukene.
Vis vedlegget 355199
Bernarda Fink synger alt, der har vi visse reservasjoner.
Herreweghe har en innspilling der han bruker herrestemme, Michale Chance, som er mer interessant for oss, selv om han synger langt fra perfekt. Trodde aldri jeg skulle innrømme sånt.
Nei. Men det er den første fra 1972-73 du mener?ALLTID et Bach-juleoratorie i disse dager.Tiden har kommet, oppkjøringen har begynt. Vi repeterer alle våre versjoner av Juleoratoriet, og diskuterer.
................
Herreweghe har en innspilling der han bruker herrestemme, Michale Chance, som er mer interessant for oss, selv om han synger langt fra perfekt. Trodde aldri jeg skulle innrømme sånt.
Har du sammenlignet med hans innspilling fra 1991 (Esswood, Gimsern..) samme komp/annet guttekor?
Jaggu er Harnoncourt glad i pauker
Ja, seff er det feil årstall. Beklager.Nei. Men det er den første fra 1972-73 du mener?ALLTID et Bach-juleoratorie i disse dager.Tiden har kommet, oppkjøringen har begynt. Vi repeterer alle våre versjoner av Juleoratoriet, og diskuterer.
................
Har du sammenlignet med hans innspilling fra 1991 (Esswood, Gimsern..) samme komp/annet guttekor?
Jaggu er Harnoncourt glad i pauker
Jaja. Bør vel ha den og.
Har også 3 - 4 forskjellige innspillinger av Weinachtsoratorium, for noen uker siden fikk jeg en fullstendig mint utgave av denne:Tiden har kommet, oppkjøringen har begynt. Vi repeterer alle våre versjoner av Juleoratoriet, og diskuterer.
Vis vedlegget 355199
Trekkspill er et anvendelig instrument. En smukk utøver i tillegg gjør jo ikke noe. 8)Bach og trekkspill.