Hvis du liker hornkonserter, så vil jeg varmt anbefale plata:Jeg går mange omveier, i forskjellige aktiviteter og hobbyer, og finner ofte noe musikalsk etter kort tid.
Uten å gå i detalj, her har jeg havnet tilbake på mine gamle engelske favoritt-klarinettister Jack Brymer og Gervase de Peyer (bare navnet er til å bli andektig av). De Peyer spiller Brahms sonater med Barenboim på en LP som jeg nesten kastet i søpla fordi den var så skitten og slitt.
Men musikalsk, å himmel.
I Mozart er de to gamle kollegaer uforlignelige. Brymer har jeg i mange innspillinger, den gode Gervase mangler på M i hylla. Han finnes på Youtube og Spotify. 2.satsen fra klarinettkonserten er ubeskrivelig.
Vi nyter en forsmak i 320 kbps
Vis vedlegget 540658
mens Speakers Corner vinylen legges i bestilling.
Brukt LP i god stand av denne går høyt i pris. Da kjøper jeg heller noen gode franske viner og ny LP fra SC.
Enig i den (live vs anlegg) - opplever det stadig vekk. Det gjelder bare å komme seg på konsert og høre noe nytt....Berg kan være krevende ja. Pussig nok hørte jeg det i konsertsalen en gang og det gjorde et fabelaktig og slående inntrykk. Helt magisk hvordan alle de sære klangene "sto" i rommet. Utrolig hvor stor forskjell live kan utgjøre fra selv det beste anlegg, det er også noe med å ta med seg musikken ut fra sine vante og litt for kjære (?) omgivelser.
Selvsagt er det kjent! Lovprist av anmeldere, så jeg har den og kan bekrefte.Saint-Säens er meget bra (litt undervurdert?) og med strålende tibakemeldinger også på Amazon likt Awe kan det fort bli et innkjøp av Quartetto di Cremona...
Ellers; er dette kjent? Hvis ikke, sjekk ut...
Vis vedlegget 545121
Nytt for meg, men tilbakemeldinger på Amazon nokså likt som for Saint-Saens utgivelsen over. Og jeg må si dette er meget bra - musikk, utførelse og lyd.