Den Fournier-boksen der synes jeg er fabelaktig. Han er min klare favoritt-cellist, men da må jeg legge til at jeg ikke har hørt så altfor mye av Casals. Fournier's aristokrtiske, noble tone går rett hjem hos meg.Minutten skrev:Markevitch boksen kjøpte jeg for x-antall år siden men plukket den frem fra glemselen etter jeg ble minnet på den her.
Av det jeg har spilt av den, er vel Brahms symfoniene de jeg har likt best.
De andre boksene fikk jeg i posten i sist uke så jeg har bare spilt bruddstykker av dem. (Oistrakh, Janowitz,Hindemith og Fornier.)
Amadeus Quarteten skulle jeg oså hatt, men der hadde de plukket feil.
Ellers er Julian Bream og The Sigles under veis i posten, og Geza Anda har jeg i bestilling.
Av det jeg har spilt så virker Bruch og Glaznuov konsertene med Oistrakh veldig bra. Og Hayden med Fournier, men der har jeg ikke noe å sammenligne med. Har spilt den første CDen med Jonowitz og denne virker også svært lovende.
Så det virker som disse boksene er svært bra slik som du sier.
Eller er de jo også rimelige. Utenom Markevitch og Kubelik, er alle boksene kjøpt til under 200 kroners grensen ink frakt.
Minutten.
Jeg skal prøve å lytte litt til disse klippene .Vidar P skrev:Kibsgard; jeg har samlet alle (tror jeg) i serien, og driver og hører meg igjennom. Fricsay (9CD) var en positiv overraskelse. CD9 er intervju. Bøhm-boksen (8CD) har jeg ikke rukket å høre ennå. Generelt så vedvarer inntrykket mitt om at dette er noe av det flotteste som er utgitt av historiske innspillinger.
Om du går på hjemmesidene og klikker på boksen du vil se nærmere på, så kommer det opp et felt øverst til venstre hvor du kan velge "Insights" og sågar "Track Listing", og sistnevnte har mulighet for å lytte til mange av sporene!
http://www2.deutschegrammophon.com/webseries/?ID=originalmasters
Mvh Vidar P
Hva mener du om den, Minutten?Minutten skrev:Bach: Art of Fugue
Pierre-Laurent Aimard
For den mest hjerteskjærende Winterreisen må jeg få lov til å nevne Schreier/ Richter live på Philips.Minutten skrev:Når det gjelder Pears/ Britten er den litt sær , men jeg har spilt den mer en f.eks. Fischer-Dieskau, and Jörg Demus
Minutten
Takk. Selv har jeg kun Fretworksinnspinningen (i HM50-boksen), og finner monotonien fra gambeorkesteret riktig så suggererende.Minutten skrev:Den fikk vel blandende anmeldelser bla. p.g.a. han byttet om på rekkefølgen på
2 av sporene. (Husker ikke hvilke her og nå).
Jeg har kvartet innspillingene til Keller og Emerson av Art of Fuge fra før, og piano versjonen til Aimard er et fint alternativ. Har ikke noen annen piano innspilling å sammenligne Aimards mot, men så helt galt kan det da ikke være?
Ble for øvrig anbefalt denne av Bøyum hos Aktiv Klassisk.
Minutten.