|
Brilliant har noen flotte innspillinger av Haydn sine arrangementer av skotske folkesanger.Gunzi skrev:Hvorfor spilles ikke slike saker inn idag? Eller gjøres det? I så fall vil jeg gjerne ha tips.
Vet da f.... Husker å ha vært fascinert av hans Oresteia i yngre dager, men her er det mye hardcore modernisme tror jeg. Så det gjelds å stålsette seg. På den annen side, det er tynt i X-seksjonen i platehylla. Bare XTC.....otare skrev:Hva med Xennakis?
Enig Emotikon; morsom nok plate å høre på en gang, men dette er en slik "audiofool" plate som ikke akkurat har noen varig musikalsk verdi imo. Lyden er ikke så enestående bra heller. En eller annen audiofil har vel syntes det på sitt system, og skrevet om det tenker jeg. Skal du ha hifiplater basert på perifert preklassisk materiale, da skal du heller sjekke ut f.eks "Mr. Abels fine Airs" fra Hyperion. Bedre lydkvalitet, og uendelig mye bedre musikk. Årets utgivelse og greier. Den er faktisk spilt igjen og igjen her i huset.emotikon skrev:Denne ramlet ned i postkassa mi i dag:
![]()
Musikkmessig har nok HM MANGE bedre utgivelser å by på.
Men lydmessig, med bla. en utrolig luftig romfølelse, er nok dette i toppen blandt mange av de andre toppinnspillingene denne labelen kan presentere.