Beethoven: The Cello Sonatas
Rostropovich/Richter
Rostropovich/Richter
Vedlegg
-
14.5 KB Visninger: 116
Hva galt har Julius Patzak gjort siden han ikke får være med på coveret? Stygg sak egentlig, men flott innspilling.Minutten skrev:Mahler: Das Lied von der Erde Walter/Ferrier
Som et alternativ til Klemperer/Ludwig
Det er fåtallet forunt å nå opp til Clara Haskil's nivå i Mozart's pianokonserter! Maken til innsikt og følsomhet. I samme klasse finner man blant annet Edwin Fischer og Robert Casadesus.Minutten skrev:Mozart: Pianokonserter
Clara Haskil
Disse OOP platene fra "Great Pianists of the 20th Century" serien til Philips kan anbefales.
Mener noen at han er for nær Beethovens tempoanvisninger? I så fall bør jeg høre den.berxter skrev:Akkurat nå avspilles på kontoret favorittinnspillingen av LvB symf #3, nemlig Savalls. Noen kan kanskje mene han går for langt i tempi, men det musiseres slik at min indre kritiker blir taus.
Har det endelig blitt ekte bredbånd nede hos deg?Valentino skrev:Mener noen at han er for nær Beethovens tempoanvisninger? I så fall bør jeg høre den.berxter skrev:Akkurat nå avspilles på kontoret favorittinnspillingen av LvB symf #3, nemlig Savalls. Noen kan kanskje mene han går for langt i tempi, men det musiseres slik at min indre kritiker blir taus.
Karajan er veldig åpen og "vakker" i Szene am Bach-satsen i den Pastorale! Nesten like god som de besteHugh skrev:
I dag den Pastorale. Fett.
Karajan i '63 var fin han. For en annen innfallsvinkel, hør gjerne på Klemperer/Philharmonia fra 1957; denneHugh skrev:Det er 63 mod ja!Vals, VidarPs og andres innspill, gjerne med konkrete anbefalinger, er jeg utrolig glad for!
;D. Har det på samme vis når det gjelder Brahms-sykluser også. Er hakket mer måteholden når det gjelder sykluser av andre komponister. Av ulike grunner.Vidar P skrev:Som jeg har blitt enig med kibsgard om; man kan ikke få for mange Beethoven-sykluser
Mvh Vidar P