Det er en flott opera. Den og Senerentola er flotte, mens sistnevnte har god handling og gode tekster er førstnevnte «blott til lyst». Innspillingen er veldig god, skikkelig ensemble-performance. Anbefales@TeeBee Hva synes du om den italienerinnen?
Prøv hans (Schütz) Italienske madrigaler som han skrev i 1611. De har fått opusnr. 1. Jeg har denne innspillingen på vinyl:Og representerer kanskje det viktigste bindeleddet mellom Monteverdi og Bach, de to store hjørnesteinene i grytidlig og sen barokk. Studerte i Venezia samtidig med at Monteverdi var der, og debuterte med et sett italienske madrigaler. Og levde frem til Bach ble født. Has historiske og musikalske betydning kan ikke overvurderes.
Sukk. Valentino, det aller vakreste har du jo stående klart rett der bak. K 595 med Gilels. Bare hvis det ikke blir vakkert nok med Dickens altså.Vis vedlegget 774585
KV365 for to er ikke så julete, men med litt kalenderkompensasjon på samme hylle skulle vi være innafor.
Det blir jul allikevel.
Den digre DG-boksen med 35 cd-er? Ooh, blir vel neste da.Schumann (!) her nå. Das Paradies und die Peri. Gardiner og gjengen hans, fra en boks jeg ikke har orket rippe fra før den hadde stått en ti års tid.
Jeg tok vel den store rippejobben rundt 2010 jeg også. Nå ripper jeg fortløpende når det kommer nye CDer inn. Hele samlingen er rippet, men like fullt hører jeg stort sett på CDene. Unntatt når jeg er på kontoret (eller skal finne musikken i Rebus på NRK )Å dømme etter fildatoene mine, rippet jeg dem i april 2010, så det var vel i den sentrale stor-rippinga mi. Takk Ghu for at jeg slipper den omigjen .
Takk for svarTviler jeg dessverre på siden dette er uhyre obskure og sjeldent innspilte verker for solostemme.
Ser nå at jeg skrev acappella, men mente egentlig instrumental. Men det er kanskje lite utbredt uansett om dette er et sjeldent innspilt stykke som i tillegg er laget for sopran?Tviler jeg dessverre på siden dette er uhyre obskure og sjeldent innspilte verker for solostemme.