Presto har da alle 7 som FLAC til ca 140,- /stk: https://www.prestomusic.com/classical/search?search_query=haydn mosaiques
Kjøper ikke filer. Orker ikke å styre med NAS, ektern back up osv. Kan streame dem fra Qubuz om jeg vil streame.Presto har da alle 7 som FLAC til ca 140,- /stk: https://www.prestomusic.com/classical/search?search_query=haydn mosaiques
Nei takk, startet å rippe cdene for 15 år siden og ble lei etter noen uker. Har ikke rippet en cd på 10 år og kommer nok ikke til å starte å brenne cder nå.kjøp, konverter, brenn.... Viola! CD!
Ja, de er like fine alle sammen!Over kr.1000 jo ikke så ikke så rimelig men ser jo at det kan være god vfm, men trenger jeg over 80 av disse
En god innspilling. Kan nevne at den også er gitt ut på vinyl som dobbel LP ( Analogophonic).Ja tror jeg kommer til å kjøpe flere "normale" cder og ikke så mange av disse boksene. Blir sikker en blanding men er vel stort sett noen Andsnes cder som er det jeg har kjøpt de siste årene.
For å være litt OT så er det ikke ofte jeg spiller Vivaldi, men så spilles denne. Kom vel i 2 utgaver en ren redbook og hybrid SACD, jeg har redbook utgaven.
Vis vedlegget 796063
Tror sannelig jeg må høre på Haydn strykekvartetter i kveld. Fant denne med Belenus kvartetten i LP reolen.Re Haydn strykekvartetter; har bare de siste par årene oppdaget disse. Helt vidunderlig musikk, selvfølgelig, har flere innspillinger, sikkert ikke så mange som en del andre her, men kan anbefale Tacet sine.
Hører på disse i kringlyd, så en får et instrument i hver kanal og da hører en lettere de individuelle instrument bidragene - synes nå jeg da - en annen opplevelse enn stereo, men vel verdt det. Lyd, og så vidt jeg kan høre, utførelse så godt som noen andre.
Jeg leste en gang at det var i op33 at Haydn virkelig kom med noe nytt innenfor strykekvartett sjangeren. Meget fine disse også.
Ellers liker jeg svært godt Chiaroscuro Quartet i op 20.
Og i Op76.
Har du vurdert å teste roon? Langt fra perfekt men gjør at "rotet" på mine disker kan avspilles på organisert måte. Testet Lumins sw en stund og den var OK som avspiller men med måten den organiserte filene på kunne ikke sammenlignes.Gitarmusikk her også: Israel Golani med fransk renessansemusikk. Det var vel Harry hos GMG som satte meg på den. Kjøpte den som nedlasting fra Solaire, og det var noe herk! Bestilte som .FLAC, kom som WAV, måtte konvertere, tagginga ble ikke med, fant endelig brukbare metadata hos Musicbrainz, osv osv. Men - plata er flott!
Vis vedlegget 796288
Squeezebokser er supportert rett ut av roon, har aldri kjørt min Transporter mot LMS så det er ikke noe problem.Jeg har for mange Squeezebokser til å eksperimentere; en Transporter som forer anlegget, og et par Touch og desslike som reserve. Giftet meg med Logitech Media Server, og er for gammal til å begynne å rote med slikt. LMS sier at jeg har 5200 "album"... jeg tror ikke det er helt rett, men hva vet nu jeg. Ihvertfall står det 24 Biltema flyttekasser stappfulle av cd-er ute i uteboden og suger fuktighet...
Siden berxter har begynt med bratsj (viola), spiller jeg denne:kjøp, konverter, brenn.... Viola! CD!
Musikalsk er den like god som femmeren helt til sistesatsen, hvor jeg synes CK driver WP for hardt. Det blir ikke groovy.Nå ruller 7’ern her også. Bedre lyd på den enn 5’ern.